جذب همه هنرمندان یکی از اهداف اصلی ماست/اجرای برنامه‌های مشترک با همکاری انجمن‌های مختلف/اصحاب رسانه به سمت مردم حرکت کنند
جذب همه هنرمندان یکی از اهداف اصلی ماست/اجرای برنامه‌های مشترک با همکاری انجمن‌های مختلف/اصحاب رسانه به سمت مردم حرکت کنند
قرار است بزودی همکاری رسانه‌ای میان پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن با خانه هنرمندان ساری افزایش یابد، در همین راستا جلسه هم اندیشی اولیه میان دو طرف برگزار شد.

به گزارش ندای تجن – جلسه هم‌اندیشی اعضای تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن و مدیر مؤسسه سپیده بیداری طبرستان ساری با برخی از اعضای هیئت‌مدیره خانه هنرمندان ساری در روز پنج‌شنبه 25 خردادماه سال جاری در محل خانه برگزار شد.

جذب همه هنرمندان یکی از اهداف اصلی ماست

رئیس خانه هنرمندان ساری  با بیان اینکه یکی از اهداف خانه  جذب همه هنرمندان به‌ویژه اصحاب رسانه است، گفت: چون اعتقاد داریم برای تحقق اهداف و پیشبرد آن و آگاه‌سازی جامعه  حضور رسانه‌ها مفید است؛  اما به دلیل کرونا و برخی عوامل انسجام شکل‌گرفته در حوزه رسانه مغفول ماند.

عبدالرضا اتحاد افزود: ما از همکاری با اصحاب رسانه استقبال می‌کنیم؛ چون اعتقاد داریم فعالیت‌های  خانه هنرمندان در سطح کشور، بی‌نظیر است و در سراسر ایران خانه هنرمندان ها مانند ساری وسیع نیست.

وی با بیان اینکه 12 انجمن در خانه هنرمندان ساری تشکیل شد، گفت: به دنبال تشکیل انجمن‌های معماران هنرمند، پزشکان هنرمند و رسانه هم هستیم؛ چون جمعیت بسیاری این چند قشر هستند که برای مجموعه خانه و جامعه هدف خودشان مفید هستند.

این هنرمند با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی خانه هنرمندان استان را دریافت کردیم، افزود: در حال حاضر مشغول تجمیع هنرمندان هستیم تا بتوانیم در استان فعالیت خود را گسترش دهیم.

اتحاد بیان کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حال افتادن است و کسانی وارد خانه می‌شوند که درگذشته اقبالی به خانه نداشتند، همان‌طور که می‌دانید جمع‌کردن هنرمندان مخصوصاً در شاخه‌های مختلف، سخت است

وی با بیان اینکه در خانه هنرمندان با مشارکت انجمن‌ها، اتفاقات خوبی رقم خورد و کسانی کنار هم نشستند و دست دوستی دادند که سال‌ها با هم مشکل داشتند، ادامه داد: خانه هنرمندان، خانه همه است و به همه اعلام کردیم که به اینجا بیایند و در جهت صنف خودشان فعالیت کنند و خانه هم حمایت می‌کند؛ شاید به لحاظ  مالی حمایت ما قابل‌توجه نباشد؛ اما در برخی زمینه‌ها کارهایی که انجام شد تلاش کردیم تا فاخر باشد.

رئیس خانه هنرمندان ساری با اشاره به اینکه نهادهای دولتی بسیاری داریم که فعالیت‌های طبق برنامه و هدف‌مند ندارند، افزود: سعی کردیم تا به آن‌ها نزدیک شویم و ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه نهادهای شهری نیز همکاری درستی با خانه هنرمندان نداشتند، ادامه داد: ما با فعالیت‌های خود به آنان ثابت کردیم که می‌توانند بر روی عملکرد ما حساب باز کنند.

اتحاد آغاز همکاری خانه هنرمندان ساری با پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که به‌زودی اتفاقات خوبی با مشارکت هر دو طرف بیفتد.

مدیر مؤسسه سپیده بیداری طبرستان نیز با بیان اینکه انجمن‌های مردم‌نهاد در دنیا بسیار مظلوم هستند، گفت: در گام نخست باید فرهنگ‌سازی کنیم که 600 هزار نفر ساروی به عضویت یک انجمن دربیایند و همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش را جذب کنیم.

اجرای برنامه‌های مشترک با همکاری انجمن‌های مختلف

سعید عوض وردی ثانی با اشاره به اهمیت توجه به خبر و رسانه در دنیا، افزود: اگر یک انجمن مردم‌نهاد، همکاری  روابط‌عمومی فعال را نداشته باشد هر زحمتی بکشد اثرگذاری مناسب را ندارد.

وی خواستار ایجاد نقشه راه همکاری و تعیین اهداف کوتاه، میان و بلندمدت شد و ادامه داد: می‌توانیم با مشارکت انجمن‌های مختلف برنامه‌های هماهنگی را به اجرا دربیاوریم.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره خانه هنرمندان ساری نیز با بیان اینکه این تشکل با مشارکت حدود 30 نفر از پیش‌کسوتان در 10 رشته هنری راه‌اندازی شد، گفت: به دلیل نداشتن سازوکار سازمانی در ابتدای فعالیت مشکلاتی وجود داشت که با همکاری اعضای هیئت‌مدیره اساسنامه خانه تهیه شد و ایجاد نظم کرد.

ابوطالب ترقی با اشاره به اینکه در کشور اساسنامه مردم‌نهاد نداریم، افزود: ما معایب و نقطه‌ضعف‌ها را گرفتیم و محدودیت‌ها مشخص کردیم و به اساسنامه‌ای رسیدیم که در سطح کشور وجود ندارد و می‌تواند پاسخگوی همه انجمن‌ها باشد.

استقبال از حضور جوانان در خانه هنرمندان ساری

وی با بیان اینکه 12 انجمن در خانه هنرمندان ساری تشکیل شد و کارهای خوبی در سطح کشور و جهان در حال انجام است، ادامه داد: امروز در تلاش هستیم تا با معرفی خدمات و برنامه‌های خانه هنرمندان ساری به جامعه آگاهی برسانیم.

ترقی با اشاره به اینکه سایر خانه‌های هنرمندان در شهرهای استان از اساسنامه و تجربیات ما استفاده می‌کنند، افزود: برای تشکیل خانه، افراد شاخص را آوردیم که از تجربیات استفاده کنیم؛ اما هدف ما در حال حاضر این است که جوانان پای‌کار بیایند و باانرژی فراوانی که دارند به آگاهی برسند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جوانان ما به دلیل نداشتن محملی برای انجام فعالیت هنری و فرهنگی به انحراف کشانده می‌شوند، گفت: امروز حوزه‌ای که بیشترین تأثیر را بر قشر جامعه دارد فرهنگ و هنر است و ما برنامه‌های مختلفی در این راستا داریم که می‌خواهیم از امکانات بیشترین استفاده را ببریم.

ترقی با اشاره به اینکه یکی از کارهای زیربنایی ما رسانه است، افزود: خانه هنرمندان ساری بر اساس مبانی قانونی و رعایت اخلاق به دنبال دریافت مطالبات حوزه فرهنگ و هنر است و برای تحقق اهدافمان در تلاش برای برقراری ارتباط بیشتر با نهادهای فرهنگی و آموزشی هستیم.

وی خواستار انعکاس واقعیت‌های جامعه از سوی رسانه‌ها شد و ادامه داد: اگر تعامل میان رسانه و انجمن‌ها دوطرفه باشد می‌توانیم به اهداف دست یابیم.

حسن شیری ،مدیرعامل خانه هنرمندان نیز با ابراز علاقه‌مندی نسبت به همکاری با اهالی رسانه، گفت:ما آمادگی همکاری در تولید محتوای رسانه در زمینه‌های مختلف هنری را داریم.

اصحاب رسانه به سمت مردم حرکت کنند

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن نیز با بیان اینکه عقیده داریم اصحاب رسانه باید به سمت مردم حرکت کنند، گفت: در طول سال‌های گذشته همکاری با انجمن‌ها را داشتیم؛ اما به‌صورت منظم نبود و گاهی کوتاهی‌هایی صورت گرفت که درصدد جبران آن هستیم.

نداکلائی با اشاره به اینکه پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن در طول فعالیت خود تلاش کرد تا به‌عنوان راوی رویکردی منصفانه و بی‌طرفانه نسبت به وقایع، فعالیت احزاب و گروه‌های مختلف داشته باشد، گفت: خوشبختانه در این مدت وابسته به هیچ جناح یا حزب سیاسی نشدیم.

وی بیان کرد: پیش از فعالیت به‌عنوان مدیر رسانه ندای تجن نیز با مدیران مسئول با عقاید مختلف همکاری داشتم؛ اما تلاش کردم تا واقعیت‌ها را آن طور که باید منعکس کنم و اگر درباره موضوعی کوتاهی شد به‌واسطه نداشتن آگاهی بود.

هنر و هنرمند مانند دریایی که در برخی عرصه‌ها دیده نمی‌شوند

عضو تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن نیز با بیان اینکه هنر و هنرمند مانند دریایی است که در برخی از عرصه‌ها دیده نمی‌شوند، گفت: امیدواریم با همکاری یکدیگر بر همدلی و اتحاد هنرمندان در استان بیفزاییم و توانمندی اصحاب هنر را به‌خوبی به جامعه نشان دهیم.

سیده زینت موسوی‌پور با اشاره به اینکه اگر جوانان ما بدانند که چه هنرمندان توانمندی داریم  می‌توانند از آثار تجربیات آنان استفاده کنند، افزود: این ارتباط و دوستی می‌تواند جوانان را به مسیر درست برای نشان‌دادن توانمندی خود هدایت کند.

برای کمک به هنرمندان تلاش می‌کنم

یکی دیگر از اعضای تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن نیز با بیان اینکه از دوران مدرسه به کارهای هنری علاقه‌مند بودم، گفت: در فعالیت‌های هنری مشارکت می‌کردم و خوشحالم که امروز نیز در کنار شما هنرمندان هستم.

فاطمه موسوی با اشاره به اینکه برای کمک به خانه هنرمندان ساری تلاش می‌کنم، افزود: هر کاری که در توان داشته باشم را انجام می‌دهم.