فعالیت 19مرکز مشاوره در زمینه ازدواج/رونمایی از طرح خانواده پویای 2در هفته ازدواج/گلایه‌مندی اصحاب رسانه از صف طولانی دریافت تسهیلات ازدواج
فعالیت 19مرکز مشاوره در زمینه ازدواج/رونمایی از طرح خانواده پویای 2در هفته ازدواج/گلایه‌مندی اصحاب رسانه از صف طولانی دریافت تسهیلات ازدواج

به گزارش ندای تجن- نشست خبری معاون امور جوانان اداره کل ورزش استان مازندران به مناسبت هفته ازدواج در صبح روز یکشنبه هفته جاری در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد. معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان با بیان اینکه در میزان نرخ ازدواج از آخر رتبه دوم را داریم، […]

به گزارش ندای تجن- نشست خبری معاون امور جوانان اداره کل ورزش استان مازندران به مناسبت هفته ازدواج در صبح روز یکشنبه هفته جاری در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش استان با بیان اینکه در میزان نرخ ازدواج از آخر رتبه دوم را داریم، گفت: علت طلاق نیز در استان به دلیل فرهنگی و فکری است ،در حال حاضر شهرستان های محروم و کم برخوردار در میزان نرخ ازدواج وضعیت بهتری دارند.

محمدرضا ییلاقی با اشاره به آموزش های پیش و حین ازدواج در وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان است، ادامه داد:تعداد 19مرکز مشاوره ازدواج آسان و تحکیم خانواده در مازندران داریم، با توجه به پراکندگی از غرب تا شرق استان تلاش داریم تا این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه انجمن های مردم نهاد در حوزه جوانان دارای 3نوع مرکز است، گفت:انجمن های مردم نهاد که اعضای آن از 18الی 35سال سن دارند می توانند تشکل مردم نهاد تشکیل دهند؛هدایت و حمایت و آگاهی بخشی پیش و پس از ازدواج دارای اهمیت است .

ییلاقی به برگزاری کارگاه های دانش افزایی در سال 98 و پیش از آن اشاره کرد که در سال 99تعداد افراد شرکت کننده به 1هزار نفر افزایش یافت، در حال حاضر پیگیری تسهیلات ازدواج را انجام می دهیم ،در هر ماه گزارشی از بانک مرکزی به وزارت ورزش و جوانان می دهند که وزارت نیز به تفکیک به ما می دهد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه تعداد 6هزار و 116نفر تا پایان اردیبهشت ماه در گزارش دریافتی وجود دارد، افزود:مکاتبه ماهانه با بانک یکی از وظایف حوزه اجتماعی است.

وی با اشاره به راه اندازی محتوای دیجیتال خانواده پویا در سال 1400با هدف آگاهی بخشی و تولید محتوای مرتبط با ازدواج ، گفت:در هفته ازدواج سال جاری نیز قرار است خانواده پویای 2 را رونمایی کنیم که محصولات ما در شبکه های ملی نیز پخش می شود.

ییلاقی در ادامه با سئوالات اصحاب رسانه مازندران پیرامون ارائه تسهیلات ازدواج روبرو شد که بیشتر اهالی رسانه متفق القول بودند تسهیلات ازدواج به سختی و در صف نوبت قرار دادن زوجین در مدت نزدیک به یک الی چندسال پس از عقد داده می‌شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش استان نیز پیگیری ارائه تسهیلات را مربوط به چند دستگاه اعلام کرد و گفت: بانک ها تاکنون سنگ تمام گذاشتند و شاید چند شعبه در استان بی توجهی داشتند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره خانه جوانان استان که به یکباره فعالیت خود را کاهش داد،افزود:خانه جوانان در سال 1400 در لایحه شرح تکالیف وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و در دولت سیزدهم دستورالعمل اولیه صادر شد که به دلیل ایده آلی بودن ، تنها یک استان اقدام به راه اندازی آن کرد.

ییلاقی افزود:ما قرارگاه جوانی جمعیت را در استان تشکیل دادیم که موضوعات متشابه را دنبال می کنیم؛در بین سال های 97الی 99 پرداخت تسهیلات کم بهره را داشتیم که در سال جاری متفاوت شده است.

وی ادامه داد: در هفته ازدواج سال جاری تمامی سالن های ورزشی به صورت رایگان در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است در پایان نشست از زوج خبرنگار قائمشهری با اهدای لوح ، تقدیر شد.