تشریح چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب
تشریح چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب
مدیر دفتر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران به تشریح چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب پراخت و گفت: از این تکنولوژی می توان در بخشهای پیش بینی کیفیت آب و پشتیبانی در تصمیم گیریهای مربوط به تصفیه آب بهره برد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران؛ مهندس علی معزی با اعلام خبر بالا افزود: در بحث پیش بینی کیفیت آب ، با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین و شبکه های عصبی، می توان با تحلیل داده های آب و عوامل مؤثر بر کیفیت آن، مدلهایی برای پیش بینی کیفیت آب ایجاد کرد، این مدلها می توانند به عنوان ابزاری مفید در تصمیم گیریهای مربوط به تصفیه و پالایش آب مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: با استفاده از سامانه های هوشمند و حسگرهای مربوطه، می توان اطلاعات کیفیت آب را به طور مداوم و در زمان واقعی جمع آوری و تحلیل کرد و در صورت شناسایی مشکلات و ناهنجاریها، سامانه می تواند به صورت خودکار اقدامات لازم را انجام دهد، مانند اعلام خطا، اجرای فرآیندهای تصفیه متفاوت و یا اتخاذ تدابیر اصلاحی.

مدیر دفتر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا مازندران  در خصوص بکارگیری هوش مصنوعی در پشتیبانی در تصمیم گیریهای مربوط به تصفیه آب اظهار داشت: این تکنولوژی با تحلیل داده های آب و ورودی های مرتبط، می تواند در فرآیندهای تصمیم گیری مربوط به تصفیه آب و استفاده بهینه از منابع موجود کمک کند.

معزی با بیان اینکه شرکت آبفامازندران با بهره گیری ازسرباز  نخبه گامهای مهمی در بخش بکارگیری شبکه عصبی در تعیین کیفیت آب زیرزمینی و همچنین بهینه سازی فرایند تصفیه برداشته است گفت: استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کیفیت آب می تواند به  بهبود و بهینه سازی فرایندها، تشخیص و پیش بینی مشکلات و کاهش هزینه ها منجر شود.

عکس تزیینی است