همه آن‌چه که در مراسم تکریم و معارفه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفته شد
همه آن‌چه که در مراسم تکریم و معارفه مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفته شد
در مراسم روز سه شنبه تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به موضوعات مهمی اشاره شد که در گزارش زیر به آن پرداختیم.

به گزارش ندای تجن- مراسم تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در روز سه‌شنبه در محل سالن سلمان هراتی این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم با خیرمقدم خدمت اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، گفت: خدا در بسیاری از مراحل زندگی فرصت‌هایی را جلوی پای بنده قرار می‌دهد که او تشخیص نمی‌دهد.

حسین جوادی به بیان داستانی از پروین اعتصامی پرداخت که درباره نحوه یاری خدا به بندگانش بود و افزود: خدا وقتی گرهی در زندگی ما می‌زند هم می‌داند چگونه بزند و هم چگونه باز کند.

 وی با اشاره به اینکه بشر هم در زندگی دیگران گره می‌اندازد که اگر بر اساس شیوه و مسلک خدایی باشد، بد نیست، ادامه داد: اگر این گره غیر خدایی باشد نتیجه آن مشخص نیست.

جوادی گره انداختن و باز کردن خدا در زندگی ما انسان‌ها را به‌نوعی نعمت اعلام کرد که حکمت آن را خداوند می‌داند.

مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه فعالیت فرهنگی با صنعتی متفاوت است، افزود: اقدامات فرهنگی به برنامه‌ریزی یک‌ساله در کنار شناخت جامعه مخاطب و برقراری ارتباط با حجم عظیم در گستره فرهنگ و هنر و رسانه وابسته است.

وی اضافه کرد: تازه پس از گذشت یک سال با درنظرگرفتن گستره سخت و نرم‌افزاری به اجرای برنامه بپردازد.

جوادی با بیان اینکه اگر کمبودی در فعالیت‌ها بود ما به دیده منت می‌پذیریم، افزود: اگر در حوزه فرهنگ تنها نگاه جشنواره محور و برنامه‌محوری داشته باشیم تأثیر همان است؛ اما در حوزه فرهنگ غفلتی که شده است  باتوجه‌به سابقه  ۲۸ سال کار در رسانه‌های فرهنگی کشور می‌گویم که اشتباه ما این است که به‌جای جریان‌سازی در این حوزه، تنها جشنواره تعریف کردیم جشنواره‌ها نتوانستند وضعیت فرهنگی ما را تغییر دهند؛ چون جریان‌سازی نشد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه  اگر ما فشار آوردیم حتماً باید جشنواره نوجوان مازنی برگزار شود به دلیل اینکه  ۲ هزار و 800 خانواده مازنی به‌صورت مستقیم و 12 هزار خانواده به‌صورت غیرمستقیم  

با جشنواره ارتباط برقرار کردند، ادامه داد: برگزاری جشنواره سبب شد تا بچه‌هایی که به فارسی صحبت می‌کردند به خانواده‌ها گفتند که باید زبان مازندرانی یاد بگیرم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید دنبال یک جریان فرهنگی باشیم، افزود: ارشاد باید از دل جشنواره بیرون بیاید و در آموزش‌وپرورش ورود کند تا دوره اول ابتدایی را درگیر کند.

جوادی به برگزاری جشنواره استعدادیابی کاتی در استان اشاره کرد که سبب دیده‌شدن 1 هزار و 500 نوجوان مازنی شد و ادامه داد: معرفی شهر برتر فرهنگی نیز یک جریان به وجود آورد به‌طوری‌که ارشاد را از ساختمان ارشاد بیرون آورد و امام‌جمعه شورای ائمه جمعه، استاندار و فرمانداری و شهرداری درگیر شدند اگر جلو برود قطعاً کار خود را خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شورای جامع فرهنگ و هنر رسانه در ۲۲ شهرستان تشکیل شد که در هر رشته متخصصین آن رشته را دعوت کردیم، افزود: بهترین‌ها در هر شهرستانی جمع شدند ۲۷۰ الی ۸۰ نفر را از بهترین چهره‌های فرهنگ و هنر را در شورای فرهنگ و هنر و رسانه جمع کردیم که می‌شود به‌عنوان اتاق فکر استان استفاده کرد به‌خوبی انجام شد و ان شالله ادامه پیدا خواهد کرد

جوادی با اشاره به اینکه پارک‌های ما بخش تفریحی هستند و در آن عوارضی هم وجود داشت، گفت: با همکاری تعدادی رؤسای ادارات طرح پارک فرهنگی ریختیم تا کتاب هدیه دهیم و نقاشی کشیده شود

وی با بیان اینکه اقدام بزرگ‌تری انجام شد و اعتقاد دارم که کار تا مهرماه نتیجه می‌دهد و همه‌جوره در خدمت آهنگر هستم، افزود: تلاش شد تا درس هنر مدارس را سامان دهیم با معاونت هنری صحبت کردیم، در حال حاضر درس هنر در مدارس بلاتکلیف است و هر معلمی وقت اضافه گیر آورد می‌گوید برو هنر درس بده ،از آن طرف هنرمندان بسیاری بیکار داریم که منبع درآمد ندارند با مدیرکل آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه امضا کردیم تا هنرمندان با اخذ صلاحیت لازم کلاس‌های هنری را در اختیار بگیرد هم دانش‌آموز چیزی یاد می‌گیرد و هم برای هنرمندان اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سال بعد ۶ هزار هنرمند سرکار می‌روند، ادامه داد: این افراد ۹ ماه با مدارس ارتباط برقرار می‌کنند.چون بسترش فراهم شد و مشکلات نخست  رفع شد و ان شاالله به سرانجام می‌رسد

وی به اقدامات عمرانی در 4 شهرستان که فاقد اداره و مجتمع فرهنگی بودند اشاره کرد و افزود: روز اول تلاش کردیم تا رامسر و چالوس و کلاردشت و عباس‌آباد را نجات دهیم، در جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد معاونین دو وزارتخانه ارشاد و میراث‌فرهنگی 20 سال درگیر بودند دو معاون نشستند و تاریخی مقرر شد تا ظرف چند روز آینده پروژه متوقف 20ساله شروع شود.

جوادی با بیان اینکه در کلاردشت شورا و شهرداری پای‌کار آمدندو ۵ یا ۷ میلیارد بودجه گذاشتند، ادامه داد: سال بعد ۱۵ میلیارد تومان و مجتمع کلاردشت توسط شهرداری ساخته شود و چند سال دستشان باشد و بعد به ما داده شود.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در نوشهر مجتمع فرهنگی را در زمین وابسته به بنیادشهید و امور ایثارگران ساختند، گفت: بعد از جلسات متعدد زمینی در جایی دیده شد و حکم تخریب ۱۰۰درصدی مجتمع نوشهر را خواباندیم و اقدامات لازم برای سند تمام شد تا به نام ارشاد بخورد.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد به دلیل مشکل مالی مجبور می‌شد سرمایه‌های خود را بفروشد؛ مثلاً چیلرها را می‌فروختند، افزود: در سال ۱۴۰۱ بدون فروش هیچ‌گونه املاک و مستغلات ما توانستیم مخارج اداره کل و سرویس را بدهیم ضمن اینکه رفاهی‌ات خوبی نسبت به سال‌های قبل داده شد.

در ادامه دکتر حسن دولت‌آبادی از پیش‌کسوتان حوزه هنر به بیان صحبت پرداخت.

وی دعای خیر برای جوادی و آرزوی توفیق برای آهنگر کرد.

دولت‌آبادی با بیان اینکه در دنیا برای هنرمندان فرش قرمز پهن می‌کنند اسکار و جشنواره برگزار می‌شود، گفت: در هر فرصتی به هنر بها می‌دهند که این یک عمل هوشمندانه است، هنر از ابتدای بشر باذوق هنری بدون اینکه تعریف مستقل برای هنر باشد همواره با بشر بود.

این هنرمند با اشاره به تأثیرگذاری هنر بر روی مخاطب، افزود: سوءتفاهم است که هنر را سرگرم‌کنندگی تلقی کنیم، سرگرم‌کنندگی یک عنصر جذاب است تا در پناه آن بتوانیم تأثیر خود را بر روی مخاطب بگذاریم.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم تئاتر یک فرایند ارتباطی است که در یک سو مجری و در سوی دیگر مخاطب است، بلکه برای انتقال حس و پیام و اصلاح و تغییر مخاطب اول باید ارتباط حسی برقرار کنیم و داستان می‌سازیم و بعد در پناه احساس حرف خود را می‌زنیم و قطعاً مخاطبی که وارد سالن شود وقتی خارج می‌شود  تغییر کرده است.

دولت‌آبادی با بیان اینکه چندی پیش اتفاقاتی در کشور رخ داد بعد از اتفاقات همه مدیران فرهنگی و هنری می‌گویند ما کوتاهی کردیم، گفت: خدا رو شکر که متوجه شدید حال چه می‌کنید، اینکه هنر را یک امکان تبلیغی ببینید خطای فاحش است

برای بچه‌ای که در سالن می‌آید تا تئاتر مرا ببیند اگر به‌عنوان تولیدکننده و مدیر تنها به شادی‌کردن توجه کنم درحالی‌که باید همه عناصر را در نظر گرفت،ولی من عرض می‌کنم در طی ۵۵ سال فعالیت علمی  که تئاتر می‌تواند به بچه دفاع از حق خودش، احترام به حقوق دیگران، تعامل اجتماعی، زیباشناسی، به‌سادگی حرف ناحق را نپذیرفتن و پذیرش حرف حق و عشق به خانواده را بیاموزد.

یک فهرست بلندبالا از ارزش‌های هنر را گفتم  و خوشبختانه در تمام نهادهای فرهنگی فعالیت داشتم به اعتبار ارزش‌های علمی صحبت می‌کنم؛ حالا بیاییم و هنر را نخواهیم به نظرتان کدام قشر اشتباه نمی‌کند چطور یک هنرمند اشتباه می‌کند بزرگ می‌کنید

وی افزود: ما در عرصه فرهنگ و هنر کوتاهی کردیم در عرصه فرهنگ و هنر اگر هزینه کنیم نیازی به این نیست که با نیروی قهریه هزینه چندبرابری کنیم؛ لازم است تا برای فرهنگ سازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌تبع آن اداره کل و شهرستان برای هنرمند یک‌خانه امن باشد اینجا را خانه خودم بدانم و از فعالیت اینجا دفاع کنم درواقع فرهنگ و ارشاد برای پرداختن به فرهنگ و هنر و رسانه است.

دولت‌آبادی که بازنشسته اداره ارشاد است، گفت: این سالن باید تجهیز شود وسالنی که آماده نیست را افتتاح کردند، هم اکنون تالار ارشاد را بستند.

وی با بیان اینکه بیشترین فارغ‌التحصیلان هنر پس از تهران در مازندران هستند، افزود: نور یکی از پرجمعیت‌ترین از لحاظ فارع التحصل هنری است

این هنرمند بر روی اتحاد و همدلی هنرمندان تأکید کرد تا به این طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد مأمن امنی برای هنر شود.

یکی از فعالان رسانه نیز بیان کرد: خداحافظی مدیرکل سابق به یکباره صورت گرفت که سؤالات بسیاری برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به وجود آورد شاید اگر بود و برنامه‌ها را ادامه می‌داد بهتر بود، ان شاالله آقای آهنگر برای اجرای برنامه‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

حسین احمدی افزود: در حال حاضر آموزش مسئله اصلی خبرنگاران است مرکز مطالعات رسانه سراغی از استان‌ها نمی‌گیرد و شهرستانی‌ها آموزش را به شیوه خودآموز می‌آموزند.

 احمدی ادامه داد: روی سند جامع حمایت از خبرنگاران یک وجب خاک نشست و سال‌هاست بین دولت و مجلس پاس‌کاری می‌شود خواهشمندیم دستی بر غبار این سند بکشید.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی خبرنگاران دغدغه اصلی ماست که برای 8 مدیرکل مطرح کردیم؛ اما اتفاقی نیفتاد، افزود: کسی که وارد رسانه می‌شود باید الفبای رسانه را بداند، اما نمی‌داند؛ آزمون علمی و عملی تنها راه چاره است لطفاً فیلترهای لازم برای ورود به عرصه رسانه را ایجاد کنید.

این فعال رسانه با بیان اینکه حق‌التحریر استثمار محض است و همکاران رسانه با بیش از 20 سال سابقه حقوق حق‌التحریر دریافت می‌کنند، ادامه داد:حقوق همکاران زیر خط فقر است بساط این برده‌کشی را جمع کنید؛صاحب‌امتیازی رسانه به افراد غیر رسانه واگذار می‌شود که در نوشتن یک خبر عاجزند خواهشمندیم توانایی فنی را در سپردن مجوز رسانه ملاک قرار دهید.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری مشکلات بسیاری دارد و عدالت نقطه گمشده آن است خواستار چاره‌اندیشی درباره این موضوع شد و تولید محتوا در رتبه‌بندی جایگاه پایینی دارد,مشکلات بیمه خبرنگاران  مکرر عنوان اما مرتفع نشد همکاران ما در صندوق هنر به‌عنوان هنرمند معرفی شدند و باید ۳۰ سال حق بیمه بپردازند درحالی‌که خبرنگاری شغل سخت و زیان‌آور است.

احمدی بیان کرد:خانه مطبوعات مقصر نیست  و نیاز به اصلاح اساسنامه است؛ اما اغلب مدیران می‌گوید از اختیار ما خارج است و مرکز نشینان باید چاره‌اندیشی کنند اساسنامه نیاز به بازنگری دارد لطفاً تدبیر عاجل بفرمایید.

تعاونی مسکن مازندران در سال ۸۰ شکل گرفت و در نهایت به دلیل عدم همکاری منجر به تسویه‌حساب شدند، در اغلب استان‌ها خبرنگاران صاحب‌خانه شدند به‌عنوان نمونه در استان قم شهرک مطبوعات دارد لطفاً همکاران ما را صاحب مسکن کنید.

حمایت حقوقی و قضایی از خبرنگاران نمی‌شود و آنان توانایی گرفتن وکیل را ندارند سازمان بسیج حقوق‌دانان درباره این موضوع وعده داد؛ اما تاکنون عملی نشد.صندوق هنر اندک حمایت مالی از رسانه داشت که دو سال گذشته هیچ حمایتی نکرد و بساط سخاوت خود را جمع کرد خوب می‌شد کمک خود را ادامه می‌داد.

درباره توزیع آگهی‌های دولتی، کارترهای مطبوعاتی با چند ده رسانه شکل گرفتند که این منابع را کورس می‌کشند و ارتباطی با تولید محتوا ندارند، در مقابل تولیدکنندگان محتوا هیچ‌گونه نفعی از آگهی‌ها نمی‌برند.با ارزیابی کیفی خبرنگاران و رسانه‌ها منابع را در اختیار اصحاب رسانه واقعی قرار دهید

بسیاری از همکاران توانمند با بیش از یک دهه سابقه به سایر شغل‌ها روی آوردند بازگرداندن این خبرنگاران به عرصه، کار کیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران با بیان اینکه مازندران استان فرهنگ و ادب و شعر و رسانه است، گفت: طی ۱۸ ماهی مسئولیتم که معاونت بر عهده ما هست به بعد فرهنگی و اجتماعی نیز توجه داشتیم.

روح‌الله سلگی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا هویت اصیل دیار را بازنشر کنیم، افزود: در اثبات ادعای خودم که  این دیار فرهنگ و هنر است همین بس که مردم مازندران 700 سال پیش از تشکیل دولت علوی  در سال ۲۵۰ قمری اولین حکومت شیعیان را تأسیس می‌کنند که همین عامل اراده مردم در فساد ستیزی و عدالت‌خواهی را نشان می‌دهد.

وی جریان علویان را  یک فرهنگ و ریشه عنوان کرد که به‌راحتی نمی‌شود از کنار آن رد شد، بدانیم یک فرهنگ بزرگ عدالت‌خواهانه‌ای پشت این جریان است

سلگی با بیان اینکه مازندران استان رسانه‌هاست، افزود: عرصه و تقاضای رسانه در مازندران بالاست، گوش‌های شنوایی و چشمان بینایی برای رسانه‌ها بالا است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه تعداد فعالان فضای مجازی در استان بسیار است، ادامه داد: ضریب اینترنت در مازندران ۲ برابر کشور است و همین موضوع مسئولیت ما را سنگین می‌کند که وقتی با چنین مخاطب‌های، خطیری مواجه هستیم رسانه‌ها چه وظایفی دارند که فریاد عدالت‌خواهی از رسانه ساطع شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها فریاد اصیل را بدهند و ما فریاد رسانه و فساد ستیزی اهالی رسانه را بشنویم؛ بارها به این نکته اشاره کردم که مبادا قلم ما به سمت‌وسویی برود که رسانه به جنگ نیابتی برای تسویه‌حساب شخصی برود.

سلگی بیان کرد: با این گذشته درخشان رسانه‌ها باید علمداری کنند، با نقد منصفانه باید راهکار ارائه دهند اگر خطایی از ما سر زد منتظر شنیدن نقدهای شما هستیم.

وی افزود: اگر مسیر تکامل رسانه فراهم شود در مسیر فطرت انسان‌ها گام برداریم؛ اهالی فرهنگ و هنر مازندران می‌دانند که محتوایی که در بستر داریم فرهنگ اصیل علوی و فرهنگ دینی است و اگر قطار را از ریل فرهنگ دینی خارج کنیم مسیر را اشتباه رفتیم.

معاون استاندار مازندران بر روی تقویت ریشه‌های قوی تاریخی استان تأکید کرد و گفت: لازم است آداب‌ورسوم را احیا کنیم، عده‌ای در آن‌سوی مرزها اندیشکده‌هایی برای انقطاع نسل ما راه انداختند و پای جریان نفوذ فرهنگی در مازندران و گیلان دیده شد.

سلگی با بیان اینکه  انتظار احیای مناسک و سننی که در حال تخریب است را داریم، افزود:14 آبان به‌عنوان روز مازندران در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد و مناسکی که در این حوزه داشتیم باید احیا شود. در روستای صالحان در بخش کجور به استقبال نمادین رفتیم.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه ما امروز شاهدیم که نظام سلبریتی پرور غرب به دنبال این است که به جوان ایرانی علاقه‌مند به فیلمسازی اعلام کند که برای معروف شدن نیاز به سیاه‌نمایی‌کردن درباره کشورتان دارید، ادامه داد: تصویری که به دنیا از ملت ایران نشان می‌دهند ملت درگیر مشکلات اجتماعی نشان می‌دهند

وی بیان کرد: کسانی که هر چه سبب وحدت ملت می‌شود؛ مانند پرچم، جشنواره فجر و تیم ملی فوتبال را تحریم می‌کند. ما به همه اهل‌قلم و رسانه اعلام می کنیم با همه سلایقی که داریم؛ اما دلداده به ایران و اسلام هستند.

سلگی با اشاره به اینکه یک عده‌ای صرفاً نیامدند بگویند ما مدافع کشف حجاب هستیم، اما باور دینی داریم ملیت ما قابل‌احترام است، گفت: این جریان به دنبال دین ستیزی است و به لطف خداوند بزرگ نقشه‌های آنان توسط هنرمندان نقش‌برآب می‌شوند

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه  بلاگرهای زیادی در استان داریم که به‌صورت گمنام مشغول فعالیت هستند، افزود: شاید از جمله افرادی باشند که سلیقه‌شان با ما یکی نباشد، اما برای ما قابل‌احترام هستند، آنان غذاهای مازندرانی را معرفی می‌کند عمده خانم هستند و به ترویج فرهنگ بومی می‌پردازند.

وی ادامه داد: از آهنگر انتظار داریم که نخ تسبیح برای رسانه‌های غیررسمی باشد، کمک به احیای موسیقی سنتی شود؛ اسحاقی نماد موسیقی سنتی است، نشان درجه یک هنر در همین دولت به ایشان داده شد

سلگی با بیان اینکه استان با موسیقی مشکلی ندارد، گفت: ما بنا نداریم که مازندران این طور در ذهن مردم شکل گیرد که محل برگزاری کنسرت‌ها است و این کار نباید بدون حساب و کتاب باشد؛ اما ما مخالفتی با برگزاری کنسرت نداریم؛ اما تقویت موسیقی سنتی و کنسرت‌های این چنینی را از وظایف خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه محتوایی و جریان‌سازی کارهای بزرگی انجام شد و جشنواره‌های مختلفی در استان برگزار شد، افزود: بزرگ‌ترین همایش هنرمندان کشور بعد از کرونا در همین سالن ارشاد برگزار شد که زحمت آقای جوادی بود

برادر خدوم و باصدق و صفا،ما شما را رها نمی کنیم و از وجود شما باید استفاده ها شود.

سلگی با اشاره به اینکه سرانه بودجه فرهنگی مازندران نسبتی با خدمات ندارد، گفت: سال گذشته ۹۷ میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شد، آمار عجیبی است در همین تابستان پیش‌بینی بیش از ۴۰ میلیون رفت‌وآمد مسافر است

لازم است تا مسئولان کشور برای ۴۰ میلیون نفر ظرفیت استان مارندران بودجه اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه  آهنگر در سپاه فعال بود؛ اما در جلسات مختلف حضور یافت و اقدامات فرهنگی و ایجابی و ..نشان از علاقه‌مندی او به این حوزه است، افزود:ما پیشنهاد مدیرکل دفتر اجتماعی را به آهنگر دادیم، آسیب‌هایی مانند طلاق و پیری جمعیت را داریم که طلاق ۳درصد کاهش یافت.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: نیاز است تا مسیر ادامه یابد، حوزه فرهنگی گره کار اصلی استان است؛ ما پیرترین استان کشور هستیم که باید به این موضوع توجه کنیم و راه کارهای اجرایی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دنیا محل عبور آدم‌ها است، گفت: ما از علویان طبرستان تا مجاهدان که مسیر تعاملی تاریخ را رقم زدند قبل از آن شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس در ۸ سال دفاع مقدس، باید پاسخگوی تاریخ باشیم ان شاالله شرمنده شهدا نباشیم.

در ادامه  رنجبر از شاعران استان به شعرخوانی پرداخت.

مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد  در دوره تحویلی سیزدهم ناظر بر چند رویکرد است، افزود: اول حوزه مرومی سازی را تقویت کنیم؛ بنابراین تلاش کردیم تا ظرفیت‌های مردمی موجود در عرصه فرهنگ را فعال کنیم ۳ مؤلفه ساختارسازی و نیروسازی و جریان‌سازی مورد تأیید قرار گرفته است و سعی داریم تا نیروهای فعال فرهنگی و هنری که در استان‌ها وجود دارند و طرفیت های استان هستند مورد حمایت قرار دهیم

مهدی رمضانی چابک با اشاره به اینکه اعتبارات تزریق شده به استان‌ها چند ده برابر نسبت به دوره‌های گذشته شده است، افزود: این مؤلفه در سال جدید طرفیت قانونی جدید اضافه می‌شود و فکر می‌کنم رویکرد خوبی در عرصه مردمی‌سازی داشته باشند

وی خواستار ایجاد مؤسسات توسط اصحاب رسانه شد، ادامه داد: ایده‌های خلاقانه ارائه دهند اگر از لحاظ محتوایی مورد تأیید وزارت‌خانه قرار گیرد مورد تأیید قرار می‌گیرد.

رمضانی با تأکید بر این موضوع که فرهنگ و هنر بر دستان نیروهای مردمی باشد، ادامه داد: ما دنبال هم‌گرایی مجموعه‌های فرهنگی در درون حاکمیت هستیم؛ چون واگرایی و اصطکاک در حوزه فرهنگ نتیجه‌ای نخواهد داشت

می‌خواهیم تا واگرایی در عرصه فرهنگ متوقف شود.

مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه بدون توجه به حاشیه به دنبال همگرایی و تحقق قانون و مرجعیت در حوزه فرهنگ با تولیت وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ هستیم، گفت: حمایت‌های خوبی صورت گرفت و احکام برنامه توسعه هفتم ناظر بر ابن است، ان شاالله موانع کمتر و تسهیلات بیشتر برای اصحاب رسانه فراهم کنیم

وی ادامه داد: منابع انسانی ما در حوزه پرسنل و فرهنگ و ارشاد اسلامی پرتلاش و جزو نخبگان هستند، دغدغه معیشتی عزیزان را مرتفع کند و اتفاقاتی در یک سال گذشته سعی کردند رقم بزنند و این مسیر ادامه می‌یابد

رمضانی بیان کرد: با وجود حجم عظیم مسافرین و مخاطبین استان تکالیفی در حوزه اعتبارات بر عهده ما گذاشتند که خواهش دارم در حوزه اعتبارات هزینه‌ای هم حمایت شود، در جال حاضر ۲درصد اعتبارات هزینه‌ای استان به ارشاد اختصاص دارد پایین است و پاسخگوی نیازها نیست

وی افزود: در حوزه مخاطبین خاص که اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است،ان شاالله مدیرعامل صندوق به مازندران می‌آید و پاسوی دغدغه این قشر خواهند بود و عنایت ویژه به مازندران خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه رتبه ارشاد مازندران به ادارات درجه یک ارتقا می‌یابد و به ترتیب از ظرفیت بهره لازم را ببرند، گفت: مازندران از لحاظ سرانه زیرساخت رتبه ۱۶ را دارد که  لازم است در حوزه مشکلاتی داریم که هم حمایت و ظرفیت افزایش یابد و مازندران به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه مأموریت جوادی در صداوسیما تمدید نشد از مشاوره ایشان استفاده می‌کنیم.باتوجه‌به ۴مولفه همکاری همیاری با مسئولین استان و خدمت صادقانه و جلب و جذب همکاران در اداره کل استان و توجه به طرفیت‌های فرهنگی حوزه بتوانند خدمت ویژه به اصحاب حوزه فرهنگ و هنر و رسانه داشته باشند

در ادامه از زحمات حسین جوادی توسط پدر شهید هادی باغبانی تقدیر شد و حکم سرپرستی احسان آهنگر به وی داده شد.

خانواده شهید کابلی نیز برای او آرزوی توفیق کردند.

به گفته رمضانی قرار است در هفته آینده با انجام اقدامات اداری مدیرکل می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جلسه به لحاظ محتوایی دارای غنای لازم بود، گفت: از وزیر ارشاد و معاونت مجلس و حقوقی و امور استان‌ها و سایر مسئولان استان تشکر کرد.

احسان آهنگر با تشکر ویژه از سردار فرمانده سپاه کربلای مازندران، افزود:از همه هنرمندان و اصحاب قلم و اندیشه تشکر می کنم و از جوادی به سبب مجاهدت های شبانه روزی ایشان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه مازندران دیار علویان پیشینه درخشانی در عرصه فرهنگ و هنر دارد، گفت:استانی هنرمند دارای هنرمندان به نام چون استاداسحاقی و ضمیرپور در هنر تئاتراست،هومند نویسنده و پزوهشگر و..نیمایوشیج که خودش صاحب سبک است.

آهنگر افزود:وجود سرمایه‌های عطیم انسانی کار را برای متولیات عرصه فرهنگ و هنر سنگین تر می کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه  توجه به فرهنگ بومی استان یکی از موضوعاتی که نیاز به توجه و حمایت بیشتر دارد ، گفت:ارتقای سطح فرهنگ عمومی وادتقای هنر انقلابی موصوع دوم است که بعد از انقلاب در هنر انقلابی نتوانستیم به جایگاه خودمان برسیم.

وی با بیان اینکه هنر انقلابی هنری در صحنه و برای مردم است، افزود:هنر انقلابی هنری متعهد به عدالت و ارزش های نوین اسلامی است، موضوع سوم هم بحث اقتصاد فرهنگ و هنر است که مطمینا سرمایه های عطیم انسانی نباید در زمین بماند و لازم است تا با استفاده از ظرفیت ها حق مطلب را ادا کنبم.

آهنگر خواستار همکاری و کمک همه ظرفیت‌های فرهنگی استان و مؤسسات قرانی و حلقه های میانی شد و تاکید کرد اگر قرار است اهداف محقق شود جز با نقش آفریتنی رسانه محقق نمی شود.