حضور هنرمندان مازنی در برنامه تلویزیونی «آسمان»/  معرفی کتاب «علی (ع) در فرهنگ مردم مازندران» در شبکه یک سیما
حضور هنرمندان مازنی در برنامه تلویزیونی «آسمان»/  معرفی کتاب «علی (ع) در فرهنگ مردم مازندران» در شبکه یک سیما
سری تازه برنامه تلویزیونی آسمان ( ویژه گروه اجتماعی با موضوع امام علی (ع) جمعه شب 2 تیرماه سال جاری در حیاط تکیه پهنه کلا ی ساری با هنرنمایی جمعی از هنرمندان استان ضبط شد.

به گزارش ندای تجن – گفتنی است این همکاری  با رای‌زنی  واحد رسانه و روابط عمومی حوزه هنری مازندران به مناسبت عید سعید غدیر صورت گرفت.

در این رویداد فرهنگی هنری گروه سرود انتظاربه سرپرستی «یوسف یونسی »(وابسته به حوزه هنری مازندران ) به ارائه آثاری با موضوع محوری برنامه  پرداخت و« احمد ایرانی نسب » اشعاری چند با موضوع غدیرخم و امام نخست شیعیان برای حضار و بینندگان خواند.

در ادامه «علی عظیمی» به نقالی با موضوع ستایش بزرگی و مجد امام علی علیه السلام مشغول شد و سپس «احمد طالبی» با خواندن آواز امیری ( یکی از آواز های موسیقی مازندران که در اشعار آن به حضرت امیرالمومنان اشاره فراوان شده) حال و هوای خاصی به برنامه آسمان بخشید.

درپایان و بخش ویژه این برنامه «علی حسن نژاد» _ محقق و نویسنده_ در نشست و گفتگویی با « عبدالرضا امیر احمدی» مجری برنامه به معرفی کتاب « علی (ع) در فرهنگ مردم مازندران» اثری پژوهشی از « علی صادقی» و تولید حوزه هنری مازندران پرداخت.

وی دراین برنامه که ویژه عید سعید غدیر تولید شده، با اشاره به فصول کتاب، از جایگاه امام علی در زندگی روزمره مردم مازندران، آیین های مختلف استان که مزین به نام آن امام است، منزلت منش علوی در خطه شمال نکاتی را مطرح ساخت.

  • منبع خبر : حوزه هنری مازندران