زیرآب، شهری که همچنان به امید انتخابات برای متحول‌شدن است
زیرآب، شهری که همچنان به امید انتخابات برای متحول‌شدن است
یادمان نرود هر چه از قبل کاشتیم امروز درو خواهد شد پس‌دادن خدمات و در استفاده حداکثری از امکانات موجود و بهره‌وری بیشتر خود عامل دیده‌شدن و متحول‌شدن است.

ندای تجن- شهر زیر آب در شهرستان سوادکوه واقع شده است. شهرستانی که از گذر جاده اصلی می‌گذرد. برای رسیدن به شهرهای شمالی مازندران و شهر مقدس مشهد بهترین گزینه از جاده سوادکوه است.
دامنه مهاجرت همچنان خیلی از شهرستان‌ها را به دلایل پیداکردن کار، تحصیلات عالیه، زندگی بهتر، فراگرفته است.

در تمام این سال‌ها افرادی که مهاجرت کردند با تحصیلات عالی و پیداکردن شغلی مناسب به‌خاطر دستیابی به امکانات و شرایط بهتر از دیار خود جدا شدند.

شهرستان سوادکوه دارای جوانان بااستعداد، تحصیل‌کرده، خوش‌فکر، کارشناسان اساتید برجسته که در کنار مردم بهترین تحولات را می‌تواند رقم بزند.

در سال‌های قبل در روستاها به‌مانند خیلی از مکان‌های دیگر امکانات فراهم نبود پس اکثر مردم دچار سختی فراوان می‌شدند اگر چه امروزه کسانی که سختی‌های قبل را به‌خاطر دارند تمایل دارند شهرستان خودشان را آبادتر از دیروز در کنار مردم خوب خودشان داشته باشند.

باگذشت زمان با گرفتن اعتبارات و دادن طرح‌هایی که در عمل باعث ساختن یک کارگاه، کارخانه، صنایع نوین تولیدی و فناوری خودش گامی بسیار ارزشمند می‌تواند باشد که دگرگونی اساسی برای شهرستان سوادکوه است.

هر چند وقت یک‌بار انتخاباتی انجام می‌شود و مردم باانگیزه و امیدی که تحولی برای شهرستان خودشان رقم بخورد رأی خود را اعلام می‌کنند.

سئوال اینجاست ما چقدر می‌توانیم برای انتخابات شهر خودمان مؤثر باشیم؟
در راه آبادی و آبادانی سهیم باشیم؟

مهم‌ترین و برگزیده‌ترین کار استفاده از تجربیات ارزشمند اهل‌فن، نظرات مؤثر مردمی، طرح‌ها و ایده‌های اجرایی سازندگی در شهرستان سوادکوه است.

هر چه از قبل افراد به وجود آوردند نام نیکی باقی گذاشتند هر چه از این به بعد ما باعث‌وبانی آن باشیم خودش یک خدمت ارزنده و مفید است.

حال که اشاره کوتاهی به این متحول‌شدن شد امید داریم روزبه‌روز شاهد این تحولات در گوشه‌وکنار شهرستان سوادکوه باشیم.

مهم‌ترین نقش در کنار مردم و مسئولین نمایندگانی هستند که چه در داخل‌شهری و چه غیرشهری باعث این دگرگونی شوند.

یادمان نرود هر چه از قبل کاشتیم امروز درو خواهد شد پس‌دادن خدمات و در استفاده حداکثری از امکانات موجود و بهره‌وری بیشتر خود عامل دیده‌شدن و متحول‌شدن است.

نویسنده:سیده زینت موسوی پور

عکس مهر علی رهنمای