طرح تابستانه مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای مازندران آغاز می‌شود
طرح تابستانه مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای مازندران آغاز می‌شود
سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از آغاز طرح تابستانه مهارت در مراکز آموزش فنی حرفه ای مازندران سخن گفت.

 به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، درویشی مدیرکل ، با اعلام خبر فوق افزود: تابستان و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فرصت مغتنمی جهت ارائه آموزش های کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقاء توانمندی های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی پس از استعداد سنجی و رغبت سنجی جهت انتخاب آینده شغلی است.

 وی افزود: یک نهضت ملی و یک اراده جمعی برای اجرای مهارت آموزی در کشور شکل گرفته که ابتدا نوجوانان و سپس سایر گروه ها را دربرمی‌گیرد. نهضتی که هدفش، هویت بخشی به افراد، اشتغال پایدار، کاهش بیکاری و رفع معضلات اجتماعی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان این مطلب که اجرای این طرح گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی در بین آینده‌سازان کشور می باشد ، اظهار داشت :  جامعه هدف این طرح ‌دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین 12 تا 18 سال می باشند که از سنین 12 تا 15سال تحت عنوان مهار‌ت‌آموز و سنین 15 تا 18 سال تحت عنوان کارآموز آموزش های مهارتی را کسب می کنند . دوره‌های آموزشی این گروه در قالب دوره‌های آموزشی رایگان 60 تا 120 ساعت در 20 مرکز دولتی برگزار می‌شود.

 دبیر شورای مهارت مازندران زمان اجرای طرح را 15 تیر الی 15 شهریور اعلام کرد و گفت : اجرای طرح تابستانه مهارت گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی در بین آینده‌سازان کشور و مجهز شدن نوجوانان به مهارت قبل از ورود دانشگاه، دوره سربازی، بازار کسب و کار می باشد