گذشته را بنگر…
گذشته را بنگر…
اینجانب استدعا دارم همه تلاش کنیم و صبورانه منتظر رای قانون باشیم و آرامش شهر و شهرستان را حفظ کنیم. از حوادث گذشته درس بگیریم تا مبادا مثل بعضی‌ها شرمنده نشویم.

ندای تجن_حوادث تلخ در یک دهه اخیر رخ داده و گروهی تلاش کردند تا از این اتفاقات تسویه حساب کرده و یا نانی و شهرتی برای خویش فراهم کنند.

همیشه در بزنگاه حادثه چهار گروه موضوع را رصد می کنند، گروه اول افراد درگیر حادثه که هرکدام به زعم خود موضوع را بیان می کنند، گروه دوم مردم هستند که آنها هم ماجرا را براساس دیده یا شنیده برای دیگری تعریف می کنند و گروه سوم قانون است که بر اساس مستندات و شواهد قضیه را بررسی و نهایتا حکم رسمی صادر می کند و گروه چهارم رسانه است، این گروه بدلیل ذات کاری خبری که دارند حساس ترین گروه هستند چون نشر درشت حادثه می تواند افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و موج نامطلوب در جامعه ایجاد کند(ما خبرنگاران مجرب، اینگونه رسانه ها را رسانه زرد می شناسیم که فقط دنبال درآمد است).
مردم شریف شهرستان نور بخاطر دارند در ایامی که چند عضو شورا و شهردار نور در مظان تخلفاتی بودند، بعضی از افراد در فضای مجازی چه مطالب تحریک کننده و توهین آمیز نیست به این عزیزان که منتشر نکردند…
مردم بزرگوار شهرستان نور یادشان نرفته نسبت به شهردار و تعدادی از کارکنان شهرداری همین افراد چه تهمتها و افتراها که به شهردار و مظنونین ماجرا که نزدند و متاسفانه آسیب‌های اجتماعی برای خانواده های محترم این اشخاص ایجاد نکردند لیک چه شد؟ همه مظنونین این دو اتفاق در مقاطع مختلف برابر حکم نهایی قانون تبرئه شدند و روسیاهی به ذغال ماند.
حالا در چهارشنبه بازار شهر نور اتفاقی تلخ رقم خورده که در رصد دقیق مجموعه امنیتی و قانونی قرار دارد و ایشان با هیچ طرف ماجرا تعارف ندارند، وقتی برای قوه قضاییه متقن و مستند مشخص شود که مقصرین این حادثه چه کسی یا کسانی هستند بدون تعارف اعمال قانون خواهند نمود زیرا در پیشگاه قانون عنوان و مقام و … هیچ اهمیتی ندارد و فقط می ماند که فرد یا افراد گناهکار هستند یا نه.
اینکه متأسفانه در بعضی از رسانه های داخلی و غیره از این ماجرا سوءاستفاده کرده و دنبال جذب فالور و درآمد از اینستاگرام دارند جای هیچ شکی نیست. فردی که اساسا کارش در اینستاگرام فقط درآمد است با جملاتی تحریک آمیز تلاش دارد تا متهم ماجرا معرفی و جلوتر از قانون حکم صادر می کند و درنهایت حیرت این کلیپ در فضای مجازی شهرستان منتشر هم شده تا جاییکه افکار عمومی را تحریف کرده است.
اینجانب استدعا دارم همه تلاش کنیم و صبورانه منتظر رای قانون باشیم و آرامش شهر و شهرستان را حفظ کنیم. از حوادث گذشته درس بگیریم تا مبادا مثل بعضی‌ها شرمنده نشویم.

بهزاد مختاری