توزیع 280 میلیارد تومان وام اشتغالزایی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان مازندران
توزیع 280 میلیارد تومان وام اشتغالزایی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان مازندران

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران، جلسه هماهنگی تسریع در جذب تسهیلات جزء 2 بند ب تبصره 16 سال 1401، در محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران برگزار شد در این جلسه که با حضور بخشی مدیرکل هماهنگی امور سرمایه […]

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران، جلسه هماهنگی تسریع در جذب تسهیلات جزء 2 بند ب تبصره 16 سال 1401، در محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران برگزار شد

در این جلسه که با حضور بخشی مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران، هادیان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران، آهنگران معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان، عبدی معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به همراه مدیران امور شعب بانک های عامل با بنیاد برکت و مجریان طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران همراه بود، علاوه بر بحث و بررسی راهکارها و برنامه‌های تسهیل در اعطای تسهیلات، از مدیران شعب بانک های عامل به خاطر خدمات ارزشمند و اشتغالزایی که ارائه داده‌اند، تقدیر و قدردانی صورت گرفت.

هادیان ضمن اشاره به این موضوع که جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مربوط به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زا است، افزود: هدف ما رفع مشکلات جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای شغل است. در همین راستا موفق شدیم با ظرفیت‌های شبکه‌ای یعنی ۳۰ تسهیلگر که در تمام شهرستان های استان به طور فعال مستقر کردیم، آن دسته از مشاغل خرد و خانگی که نیاز به فعالیت و گسترش بیشتر دارند را شناسایی کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران در ادامه اظهار کرد: بانکهای پارسیان، ملی، سپه، مهر، صادرات، ملت و تجارت در خصوص این طرح با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران همکاری میکنند. تاکنون از این محل 280 میلیارد تومان وام به طرح های اشتغال خرد و خانگی پرداخت شده است که 85 درصد از سهم مصوب استانی برای بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را شامل می شود. همچنین مصوب شد با همکاری بانک های عامل این عملکرد طی مدت باقیمانده به ۱۰۰ درصد تحقق یابد.

هادیان در ادامه افزود: نظام تسهیلگری بنیاد برکت موظف به پایش و پایداری مشاغل است‌. تا امروز تمام مشاغل و کارگاه‌هایی که ایجاد کردیم تنها با ۳ درصد ریزش مواجه بوده است و ۹۷ درصد از مشاغل خرد و خانگی از پایداری کامل برخوردار هستند. این مسئله بسیار قابل توجه بوده و جای امیدواری دارد. البته ما همچنان به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم تا این ریزش 3 درصدی را نیز شاهد نباشیم.