هدف از برپایی موکب باید ترویج فرهنگ اسلامی باشد
هدف از برپایی موکب باید ترویج فرهنگ اسلامی باشد
مسیر عاشقی ترا می خواند به تبیین اندیشه ناب محمدی ص و تشریح فرهنگ عاشورا از طریق برپایی مواکب نوکری آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام.

به گزارش ندای تجن- یکی از تاثیرگذارترین تجمع انسانی در جهان، پیاده روی اربعین حسینی است که عاشقان آزادی با هر قومیت، ملیت و مذهبی راهی نجف اشرف می شوند تا پای پیاده از عمود یک تا بین الحرمین الشریفین، مرور کنند و بیاموزند اندیشه امام حسین ع را و با انرژی مضاعف جبهه مقاومت را مستحکمتر از گذشته بنمایند.

یکی از مواکبی که در این راه چند سالی است در کمال تواضع در خدمت به زوار حسینی فعالیتی شایسته دارد، موکب باب الحوائج شهرستان نور است که رستم عبدی و خادمین همراه او طی این سالها برگ زرین و مانایی ثبت نموده اند.
قطعا موفقیت درخشان این خدمت رسانی زمانی محقق شد که تعامل و هماهنگی بین مسئولان و مردم شهرستان بزرگترین عامل حمایت از این موکب بوده است.

جهت برپایی هرچه باشکوه تر برای خدمت به زوار حسینی، نیاز به تبیین خواسته ها و برنامه های موکب نقش فرماندار ، حضرت حجت‌الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان که از طریق خطابه‌های خود همیشه یار و یاور موکب بوده، سرهنگ پاسدار نعمت اسدی فرمانده سپاه که از حامیان بی ادعای موکب بوده، باید اشاره کنم حجت‌الاسلام احمدی و سرهنگ اسدی حامیان اصلی موکب بوده‌اند و ایمان دارم همچنان چتر حمایت خود را بر سر موکب خواهند کشید، جهت تصویب آنچه باید انجام شود کاملا ضرورت دارد زیرا تعامل و هماهنگی این عزیزان با سایر ادارات و مردم بستر اصلی خدمت رسانی شایسته به زائران آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام خواهد بود.
با توجه به حضور دکتر بیژن پولادی فرماندار جوان انقلابی ولایی می توان امیدوار بود تا اربعین امسال خدمات موکب باب الحوائج شهرستان نور بیش از گذشته گسترش یابد، فلذا تشکیل جلسه در خصوص نیازها و تصویب برنامه‌های موکب ضرورتی خاص دارد.
یادمان باشد اربعین امسال اهمیتی دوصد چندان دارد زیرا جهان استکبار برای عدم برپایی این تجمع بی نظیر جهانی خوابها دیده است.

بهزاد مختاری