‍ قرآن می‌سوزانند
‍ قرآن می‌سوزانند
یک دانشمند، یک فیلسوف، یک گیاه شناس، یک جغرافی دان، یک فیزیکدان و… بیاید اثبات کند آنچه او یافته در قرآن نهفته نبوده است.

ندای تجن- آنچه می سوزانند فقط یک کتاب است اما برای مسلمین او نماد ارتباط با پروردگار است

ذلِكَ الْكِتَابُ لاَرَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ…
از زمانیکه قرآن را بر سرنیزه کردند تا خدعه صفین را رقم بزنند تا امروز مسلمانان شاهد توهین و آتش زدن قرآن در جوامع بوده اند، لیک مسببین این اقدام نمی دانند آنها فقط یک کتاب را می سوزانند نه تفکر و اعجاز قرآن، که هرچه علم پیشرفت می کند، دانشمندان به اعجاز قرآن بیشتر پی می برند به این آیه شریفه دقت کنید: إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ (الصافات‏/ 6)؛ «در حقيقت، ما آسمان نزديك را با زيور سيّارات آراستيم».
جواب دهید چند قرن بعد تازه دانشمندان غیرمسلمان فهمیدند کهکشان چه شکلی است؟در حالیکه همین آیه وجود سیارات را اشاره کرده است.
و یا این آیه: فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ(واقعه/ 75 و 76)؛ «و به جايگاه ستارگان، سوگند ياد مى‏كنم! و مسلماً، آن سوگند بزرگى است، اگر بدانيد!». بعدها منجمان درک کردند هر ستاره در جایگاهی معین قرار دارد.
جالبتر اینکه نویسنده هیچ کتابی تاکنون نتوانسته مدعی شود که کتابی مثل او نگارش کنند ولی رب العالمین خود این ادعا نموده است :«قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلى‌ أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ، لا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ، وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيراً»(سوره اسراء/آیه 88)؛ بگو اگر انس و جن دست بدست هم دهند، كه مثل اين قرآن بياورند، نمى‌توانند بياورند، هر چند كه مدد كار يكديگر شوند.
چرا از زمان وحی قرآن به پیامبر اعظم )ص) تا امروز که هیچ تا ابد هم هیچ گروهی را یارای نوشتن یک دهم آیات قرآن نیستند، چه برسد کتابی چون قرآن که کلام خداست.
مشکل افرادی که به قرآن توهین می کنند یا آن را آتش می زنند فقط هراس از اندیشه نهفته در قرآن است که هیچگاه تکراری و تاریخ مصرف نداشته و نخواهد داشت و هرچه علم جلوتر می رود تازه متوجه قطره ای از اقیانوس بی انتهای علمی قرآن می شوند.
یک دانشمند، یک فیلسوف، یک گیاه شناس، یک جغرافی دان، یک فیزیکدان و… بیاید اثبات کند آنچه او یافته در قرآن نهفته نبوده است.

حالا بیش از گذشته به اعجاز قرآن ایمان آورده ام که با وجود این تخریب و تکفیر علیه این کتاب او خودش به تنهایی حافظ خویش است زیرا صاحب او«« الله»» است.

بهزاد مختاری