منطقه سوادکوه نیازمند تزریق بیشتر یارانه
منطقه سوادکوه نیازمند تزریق بیشتر یارانه
شهر ستان سوادکوه با اسم کمربند سبز، ومنطقه گردشگری سوداوری ندارد وخروجی ان برای مردم با توجه به درامد ثروتی که می تواند باشد نیست ودولت یارانه بیشتری تزریق کند.

به گزارش ندای تجن- شهرستان سوادکوه با اسم کمربند سبز، ومنطقه گردشگری سوداوری ندارد وخروجی ان برای مردم با توجه به درامد ثروتی که می تواند باشد نیست ودولت یارانه بیشتری تزریق کند.
به گزارش ندای تجن همزمان با هفته تشکیل اداره تامین اجتماعی نشستی با مسئولان دو شعبه پل سفید وزیراب با حضور اصحاب رسانه برگزار شد
سلیمان بزرگی رئیس اداره تامین اجتماعی شهر پل سفید در شهرستان سوادکوه گفت: درشهرستان سوادکوه به علت درصد بالایی از اقشار کارگر واسیب پذیر و کارهایی که با توجه به شرایط اب وهوایی این منطقه دارد شغل‌هایی به مانند بنایی و… مسئولان با راست آزمایی سوادکوه را بیشتر ببینند وپیشنهاد بنده تزریق بیشتر یارانه برای مردم این قشر در شهرستان سوادکوه است.


رئیس اداره بیمه تامین اجتماعی شهر پل سفید افزود: پرداخت حق بیمه به صورت پلکانی از ۱۲ درصد است که در اختیار ما نیست بلکه دولت با سوبسید یارانه (کمک دولت) ۲٠درصد بخشی از بیمه‌ها ازاد می‌شود. وهمزمان با تورم افزایش دارد.
بزرگی با بیان اینکه واحد بازرسی وشناسایی بیمه کارگران فعال است ودر سیستم بازرسی ثبت می‌شود. وبا فعال بودن GPS بازرس باید به مکان مراجعه کنند وثبت شود که الزاما اگر حضور بازرس نباشد درسیستم ثبت نمی‌شود.
این مسئول بیان کرد:سازمان تامین اجتماعی در زمان شروع کار دولت جدید حدود یک میلیون ونهصد وبیست هزار بیمه را اضافه نموده است.
بزرگی با توجه به فرمایش رهبری تامین دستاوردها (رونمایی تار نمای وتامین نما) پیشنهاد جستجو ان داده می شود تا مردم تمام سرویس‌های تامین اجتماعی به عدد وبه لحظه دردسترس قرار بگیرد ومورد استفاده قرار بگیرد واستفاده از اپلیکیشن اپ موبایلی کلیه خدمات انجام می شود.
وی در مورد طرح بخشودگی جرائم گفت: از خرداد ماه تا پایان مرداد ماه شامل میشود. با توجه به جمعیت پل سفید 27هزار و 128نفر است جمعیت تحت پوشش ۲۴هزار و 368 نفر که ۹٠ درصد پوشش بیمه‌ای داریم.
رئیس اداره بیمه تأمین اجتماعی شهر پل سفید گفت: نسبت بیمه‌شدگان با نسبت سن بازنشستگی بالا رفته و این خوب نیست. بزرگ‌ترین اجرای سرمایه در این دولت بانک رفاه است که شامل بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی است
بزرگی با اظهار به اینکه در ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴٠۱ در مبحث رفع فقر و تأکید اسلام بر این موضوع رهبری سیاست‌های کلی تبیین بخشی برای تأمین اجتماعی بود که هدف افزایش رفاه عمومی و توسعه رفاه عمومی در شعب مختلف تأمین اجتماعی است.


علی خنائی رئیس اداره تامین اجتماعی شهر زیراب در شهرستان سوادکوه، گفت: با توجه به جمعیت زیراب ۱۶۷۸۵16هزار و 785 نفر تعداد 13هزار و 537 نفر تقریبا بالغ بر ۸۱/۵بیمه شدگان هستند.(امار بر اساس سرشماری است) در خاتمه بزرگی در جهت اگاهی برای مردم به سامانه سرویس دهی تامین اجتماعی اشاره داشت. دربحث طلبکارانی که از شهرداری دارند با حضور شهردار، معاون فرماندار تفسیر بدهی با توجه به قانون بخشودگی جرائم شهرداری درصورت پرداخت شهرداری تضمین به پرداخت کرده است.
و در بحث پرداخت یارانه‌ای به افرادی که مستحق گرفتن یارانه هستند برسد نه فردی که درآمد مالی خوبی دارد وبا توجه به نداشتن آگاهی وبی سوادی یک کارگر استفاده نادرست دارد اگر خودشان برای مغازه، کارگاه در کنار جواز کسب‌وکار بیمه بخواهند داشته باشند حرفی نیست و منتظر مصوبه مجلس که ۲ سال متوقف شده است و نامه آن هنوز نیامده هستیم که سهمیه‌ها برداشته شود و به صورت واقعی افرادی که کار ساختمانی دارند بیمه شدو مشاغل دیگر از حق بیمه آن شغل و افراد استفاده نکنند ودراین صورت دولت به تأمین اجتماعی بدهکار می‌شود.

سیده زینت موسوی پور