درخواست یاری کشاورز نوری برای فروش برنج /دولت به کشاورزان شمال کشور بدهکار است / دستگاه‌ قضایی علیه واردکنندگان متخلف برنج اعلام جرم کند
درخواست یاری کشاورز نوری برای فروش برنج /دولت به کشاورزان شمال کشور بدهکار است / دستگاه‌ قضایی علیه واردکنندگان متخلف برنج اعلام جرم کند
منصورعلی زارعی در خصوص برنج باقی مانده در انبار کشاورزان شمالی، گفت: باید با کسانی که برخلاف قانون از تاریخ ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ تا آبان ماه ۱۴۰۱ برنج وارد کرده اند برخورد و دستگاه‌ قضایی برعلیه آنها اعلام جرم کند زیرا برخلاف قانون مجلس که اعلام کرده از مردادماه تا آبان ماه واردات برنج ممنوع است اقدام به واردات کرده اند.

به گزارش ندای تجن- هم اکنون در منازل بسیاری از کشاورزان غرب استان هنوز برنج پارسال ذخیره شده است و به فروش نرسید.

یک کشاورز اهل شهرستان نور به خبرنگار ما گفت که تبلیغات درباره نحوه فروش برنج در شهرهای غرب استان دیده نشد و هم اکنون بیش از یک تن برنج در منزل خود نگه داری می کند.

وی از خبرنگار ما درخواست کمک کرد تا بتواند برنج خود را به فروش برساند و افزود: کشاورزانی را می شناسد که برنج خود را نفروختند و منتظر یاری رسانه‌ها هستند.

دیروز هم نماینده مردم شریف شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در خبری خواستار رسیدگی دستگاه قضایی نسبت به عملکرد واردکنندگان برنج شده بود.

منصور علی زارعی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است که قوه قضائیه باید با متخلفان این حوزه برخورد کند، افزود: در حال حاضر اعلام کرده‌اند از واردات برنج جلوگیری شده، در حالی که بر اساس قانون باید تا حدود ۱۵ روز دیگر این اقدام انجام می‌شد و کار بزرگی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر اینکه سال گذشته به میزانی برنج وارد کشور شده است که تا دو سال آینده نیز نیاز به واردات وجود ندارد، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای استان مازندران و استان‌های شمالی باقی مانده است.

زارعی با بیان اینکه متاسفانه با اقدامات انجام شده برنج طارم با قیمت ۶۵ هزار تومان و برنج پُر محصول با قیمت ۳۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود درحالی که هزینه تولید آن بسیار بالاتر از نرخ‌های فعلی است، تصریح کرد: دولت به کشاورزان شمال کشور بدهکار و اقدامات انجام شده برخلاف قانون بوده و درحال حاضر نیز توجهی به برنج‌های باقی مانده در انبار ندارد. بارها توسط معاونین وزارت جهاد کشاورزی از وضعیت موجود بازار برنج شمال کشور بازدید و در این خصوص بارها به مسئولین تذکر داده شده اما اقدامی انجام نشده است.

عکس شاخص تزیینی است