معرفی انجمن روابط عمومی ایران
معرفی انجمن روابط عمومی ایران
انجمن روابط عمومی ایران اولین انجمن در حوزه روابط عمومی و ارتباطات در ایران است که در سال ۱۳۴۶ و با حمایت شرکت ملی نفت ایران و به منظور برقراری ارتباط با انجمن بین‌المللی روابط عمومی و توسعه و ترویج و شناساندن روابط عمومی توسط حمید نطقی و تنی چند از شاگردان وی تأسیس گردید

به گزارش ندای تجن- خط مشی انجمن روابط عمومی ایران بدین شرح است:

1. مساعدت به تداوم، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی – ایرانی در ارتباطات انسانی با تکیه بر افکار عمومی و کمک به رشد این صفات مشخصه فرهنگی در مقابل دیگر فرهنگ‌ها. 2. توجه جدی به انجام تحقیقات علمی و تخصصی در زمینه ارتباطات اجتماعی و سازمانی در متن تاریخ و فرهنگ متکی بر ارزشهای پایدار میهن اسلامی. 3. کوشش سنجیده و سازمان یافته برای توسعه مبانی نظری و تکنیک‌های علمی روابط عمومی با استفاده از برنامه‌های آموزشی مناسب و با تاکید بر روش‌های افکارسنجی موثر. 4. تلاش مجدانه برای یافتن جایگاه واقعی روابط عمومی در دستگاه‌های مختلف و تبیین و تثبیت منزلت حقیقی این حرفه در حیات اجتماعی کشور. 5. معرفی و تثبیت شان حرفه‌ای انجمن به عنوان داوری موجه و ارزیابی منزه، دلسوز و باانگیزه در کنار واحدهای روابط عمومی با هدف ایجاد همفکری و همکاری بین آنها و مراجع موثر در تقویت و موفقیت روابط عمومی ها. 6. برگزاری منظم گردهمایی های مقطعی و فصلی اعضا انجمن در جهت پیگیری خط مشی ها و تحقق اهداف اعلام شده. 7. آگاهی از وضعیت تحصیلی، تجربی و حرفه ای مدیران، کارشناسان، دانش آموختگان، محققان و صاحبنظران علوم ارتباطات اجتماعی به ویژه روابط عمومی با استفاده از ابزارهای مناسب و کارآمد مانند بانک اطلاعاتی، آرشیو تخصصی و روشهای پیشرفته آماری به منظور برقراری ارتباط مداوم در مسیر تبادل اطلاعات، مهارتها و قابلیت ها، همچنین رشد، شکوفایی و تکمیل تواناییهای دست‌اندر کاران و علاقه‌مندان. 8. اندیشه و تلاش برای هدایت کارشناسان و متقاضیان ذیصلاح در عرصه روابط عمومی به مجاری مناسب و اشتغال آنان در مراکز مربوط. 9. ایجاد فرهنگ تقدم اهداف سازمانی نسبت به مقاصد شخصی به منظور پیشبرد برنامه‌ها و دستیابی به اهداف تعیین شده دستگاههای اداری و اجرایی. 10. فراهم سازی زمینه برای انعکاس واقعی اخبار و اطلاعات و اظهارنظر مستند همراه با تاکید بر صفات اخلاقی در روابط اجتماعی و سازمانی، چون صراحت، صداقت و صمیمیت در رفتارهای جمعی. 11. اجرای برنامه های آموزشی و تحقیقی از طریق تشکیل کلاس یا با روش مکاتبه ای یا با یازی گرفتن از محققان و مدرسان شایسته و ذی صلاح در این رابطه. 12. تشکیل سمینارها و سخنرانی‌های آموزشی و گفت و شنود با انگیزه آموزشی در زمینه های مربوط.

احمد باقری عضو انجمن روابط عمومی ایران

شایان ذکر است هم اکنون خسرو رفیعی به عنوان رئیس انجمن روابط عمومی ایران و سید علی حسینی به عنوان نماینده انجمن روابط عمومی ایران در استان مازندران می باشند.

  • منبع خبر : انجمن روابط عمومی ایران