مرگ 160 نفر در حوادث رانندگی طی سه ماه امسال
مرگ 160 نفر در حوادث رانندگی طی سه ماه امسال
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : طی سه ماه امسال 160 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشت.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی افزود : بر اساس آمارها، 124 نفر از تلفات تصادفات 3 ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند. ساری در رتبه اول شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب ساری با 25 ، بابل و آمل هر کدام با 20 فوتی و شهرستان نور با یک فوتی گزارش شده است.

بیشترین کشته ها در محور برون شهری و راه روستایی از 160 کشته تصادفات سه ماهه، 109 نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش 11 درصدی ) و 51 نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش 39درصدی ) گزارش شده است. افزایش 8 درصدی مصدومان تصادفات رانندگی 3هزار 610 نفر در 3 ماهه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود : دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.پایان پیام –