نهمین جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2کشور برگزار شد/اسامی خبرنگاران برتر
نهمین جشنواره روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2کشور برگزار شد/اسامی خبرنگاران برتر
نهمین جشنواره روابط عمومی‌ دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور ( استان‌های گلستان، مازندران و گیلان) با تجلیل از خبرنگاران برتر منطقه و معرفی برگزیدگان هر بخش به کار خود پایان داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، میزبانی این جشنواره برای دومین بار از ابتدا تاکنون به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان واگذار شده بود و هیات داوران با بررسی آثار رسیده،‌ برترین‌های هر بخش را انتخا کردند.

روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گلستان، مازندران و گیلان و ۶۸ خبرنگار این منطقه با بیش از ۴۰۰ اثر در این رویداد شرکت کرده بودند.

در بخش خبر وحید عرب‌احمدی از خبرگزاری تسنیم گلستان به مقام نخست دست یافت و علی‌اصغر تیموریان از خبرگزاری ایرنا گلستان دوم شد.

در این بخش، سپیده پورشعبان از خبرگزاری ایسنا مازندران و مجید میهن‌دوست از خبرگزاری ایرنا گلستان مشترک سوم شدند.

در بخش مصاحبه زهرا طاهری پرکوهی از خبرگزاری فارس مازندران اول شد و زری طاهری از حرف آنلاین مازندران و سحر صالحی از مازندرانه بطور مشترک مقام دوم و نوشین کریمی از پایگاه خبری تحلیلی ره‌نگاران گیلان و زینب تذکاری از خبرگزاری ایسنا مازندران عنوان سوم را از آن خود کردند.

در بخش گزارش نوید ساداتی از ایسنا مازندران به مقام اول دست یافت و مهدی باقریان از خبرگزاری ایسنا گلستان و مژگان فخارمنش از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان بطور مشترک دوم شدند و زینب دیوارگر و زینب نجاتی هر دو از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران بطور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در بخش تیتر محمدحسین رمدانی از باشگاه خبرنگاران جوان مازندران اول شد و بهناز مقدس از خبرگزاری مهر مازندران به مقام دومی رسید و در این بخش هیئت داوران هیچ اثری را شایسته عنوان سوم ندانست.

در بخش عکس رامین بشرویه از خبرگزاری ایسنا گلستان به مقام دوم دست یافت و حمیدرضا گل محمدی از خبرگزاری ایکنا مازندران عنوان سوم را از آن خود کرد.

هیات داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته مقام اول ندانست.

در بخش روابط عمومی‌های برتر، در بخش اطلاع‌رسانی، از دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین مازندران تجلیل و در بخش تبلیغات و انتشارات از دانشگاه‌های گنبدکاووس و گلستان رتبه برتر را بطور مشترک کسب کردند.

در بخش توانمندسازی دانشگاه مازندران و در بخش نظارت، برنامه‌ریزی و ارزیابی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مورد قدردانی قرار گرفتند.

در بخش مستندسازی پارک علم و فناوری گلستان مورد تقدیر قرار گرفت و در بخش پژوهش و افکار سنجی از دانشگاه‌های مازندران و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تقدیر شد.

برترین‌های جشنواره دانشگاه‌هایان منطقه ۲ کشور معرفی شدند

از دانشگاه علم و فناوری مازندران (بهشهر) به همراه پارک علم و فناوری گیلان در بخش ارتباطات، از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در بخش ایده نو، در بخش مراسم و مناسبت‌ها از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و پارک علم و فناوری گلستان، از دانشگاه گیلان در بخش روابط عمومی الکترونیک تقدیر شد.

همچنین تقدیر ویژه این جشنواره از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد.

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه جشنوراه مذکور، کارگاه آموزشی «محتوای فروشنده در شبکه‌های اجتماعی» به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به مدت سه ساعت برگزار و شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کارگاه را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور و انتخاب برترین خبرنگاران این منطقه باید سبب ارتقا علمی جوامع دانشگاهی و نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

شعبان شتایی‌جویباری امروز اظهار کرد: روابط عمومی‌ها در کنار انجام مسایل عمومی مجموعه خود، مسوول تنظیم روابط، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هستند.

وی بیان کرد: در گذشته‌های نه چندان دور فعالیت حوزه روابط عمومی در بستر فضای مکتوب بود، اما اکنون با توجه به عرصه‌های نوین فناوری و بروز و ظهور روس‌های جدید ارتباطی، عرصه برای کار و تلاش بیشتر است.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید بتوانند با استفاده از این فضای جدید، ارتباطات بیشتر و پیشرفته‌تری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این جشنواره‌ها فرصت خوبی برای انتقال تجربیات هر بخش و کمک برای هم‌افزایی بیشتر در مسیر، رشد ترقی و پیشرفت است.

شتایی‌جویباری افزود: روابط عمومی‌ها می‌توانند با شیوه‌های نوین ارتباطی با رسانه‌ها ارتیاط خوبی در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه داشته باشند.

وی تاکید کرد: در این جشنواره‌ها باید از فرصت و ظرفیت استفاده شده، خود را به بهترین و تخصصی‌ترین هنرهای ارتباطی آراسته کنید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران و دبیر روابط عمومی‌های دانشگاه‌های منطقه ۲ کشور گفت: تلاش داریم در این جشنواره با تجربیات گران‌سنگ از گذشته و کوله‌باری از تجربیات را به اشتراک‌ بگذاریم.

حسین‌ یحیی‌زاده در این مراسم اظهار کرد: برنامه اختتامیه این جشنواره برای ۲۷ اردیبهشت پیش‌بینی شده بود، اما از آنجایی که قراربود ۲۷ اردیبهشت ماه مراسم ملی برگزار شود، تاکنون انجام نشد.

وی ادامه داد: امروزه اهمیت فضای مجازی در جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه بسیار دارای ارزش و اهمیت است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها می‌توانند با تجربیات خود، طوفان سنگین تحریم را در هم بشکنند.