نخستین استارتاپ ویکند ایده‌های خلاقانه و کارآفرینی برگزار شد
نخستین استارتاپ ویکند ایده‌های خلاقانه و کارآفرینی برگزار شد
باتوجه‌به اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای هنوز دارای ساختار سنتی گذشته است و در حال حرکت به سمت برگزاری رویدادهای استارتاپی قرار دارد می‌توانیم این رویداد را به فال نیک بگیریم و در نزدیک‌شدن و انسجام‌بخشی درونی میان آموزشگاه‌ها از آن بهره ببریم.

به گزارش ندای تجن – نخستین استارتاپ ویکند ایده‌های خلاقانه و کارآفرینی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 ساری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از تاریخ 21 الی 23 تیرماه سال جاری در محل دانشکده فنی امام محمدباقر ساری برگزار شد.

در حاشیه این استارتاپ ویکند هر کدام از مسئولان و کارشناسان به بیان نظرات و پیشنهادها خود پرداختند.

علی مهدی‌پور ازنی، معاون آموزش و پژوهش و برنامه‌ریزی  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بر اهمیت توجه به رویدادهای استارتاپی برای به‌روزرسانی فعالیت‌های مهارتی تأکید کرد و گفت: در هر سمتی که هستید اگر به دنبال ایده‌های جدید و خلاقیت نباشید حذف می‌شوید.

 میثم معصومی کردخیلی تسهیلگری با بیان اینکه یک ایده زمانی ایده می‌شود که به پدیده تبدیل شود، گفت: نیاز است در اجرای ایده دارای برنامه و هدف باشیم.

رهبر مؤسس شرکت تیبان  نیز بر اهمیت دارابودن دانش تبلیغات و بازاریابی در مدیران تأکید کرد و گفت:  همه ما در تلاش برای استفاده از تکنولوژی برای کاهش خطاها هستیم و رایانش ابری به‌عنوان ابزاری نو فضایی است که اطلاعات در آن وجود دارد و می‌توانیم از آن استفاده کنیم بزرگ‌ترین دیتابیس هوش مصنوعی گوشی و تلفن همراه هست.

وی با بیان اینکه داریم به برنامه‌نویس‌ها کمک می‌کنیم که از هوش مصنوعی استفاده کنند و مشکل خود را حل کنند، افزود: یک‌دنیا اطلاعات در فضای مجازی داریم که می‌توانیم در دوخت و زیبایی از آن‌ها استفاده کنیم لازم نیست حتماً زبان انگلیسی بلد باشید.

رهبر با اشاره به اینکه بحث کسب‌وکار در حالت تغییر است، ادامه داد: مؤسسه و آموزشگاه با رشد استفاده از هوش مصنوعی به‌تدریج حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه با کمک دستگاه‌های جدید امکان تشخیص بیماری و درمان سریع و دقیق صورت می‌گیرد، گفت: پزشکان به‌تدریج شغل خود را از دست می‌دهند

شریفی مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 3 ساری نیز بیان کرد: درباره کلمات استارتاپ ویکند بسیار شنیدیم؛ اما علاقه داریم که برای آموزشگاه‌ها خودشان اکوسیستمی از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای بسازیم تا سایر استان‌ها از آن الگوبرداری کنند.

روزبه مفیدیان رئیس مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران بر اهمیت برقراری ارتباط در زندگی شغلی و تحصیلی تأکید کرد که بر کیفیت پیشرفت می‌افزاید.

  سلمانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای که آموزش فنی و حرفه‌ای با دانشگاه امضا کرد در حال به‌نتیجه‌رسیدن است، گفت: آموزشگاه‌ها بازوان توانمند فنی و حرفه‌ای هستند و می‌توان از ظرفیت 300 آموزشگاه در انجمن‌ها استفاده کرد.

 مصطفی کبیریان یکی از منتورهای کسب‌وکار خواستار حمایت تمام مدیران از کار فنی و حرفه‌ای شد.

مرتضی کهنسال نیز بر اهمیت بهره‌گیری از قانون 2 هزار در حوزه فروش تأکید کرد  می‌گوید طبق قانون کار در روز ۸ ساعت کار مفید انجام می‌دهیم و ۵ روز هفته را داریم و ۴۰ ساعت در هفته می‌شود در سال حدود ۵۰ هفته در سال می‌شود.

وی افزود: قانون ۲ هزار می‌گوید بعد از یک سال بعد در همین زمان درآمد و حساب بانکی من چقدر است قانون ۲ هزار می‌گوید آموزش ارزشمند است.

 طالبی دانش‌آموخته علوم سیاسی با بیان اینکه روحیه یادگیری و تغییر را در افراد دیدم، افزود: می‌توانیم با خود بگوییم چه روشی را به کار ببریم که کارایی ما بالا برود.

در ادامه شرکت‌کنندگان طی 3 روز با روند ارائه ایده، طراحی بوم کسب‌وکار و نحوه مشارکت با یکدیگر در اجرای اهداف شغلی آشنا شدند.

به گزارش ندای تجن – به گفته برگزارکنندگان نخستین استارتاپ ویکند ایده‌های خلاقانه و کارآفرینی باهدف آموزش و تمرین ارائه ایده و یادگیری طراحی بوم کسب‌وکار برگزار شد که به عقیده نگارنده بهتر است چنین رویدادهایی به‌صورت مشارکتی با سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط با رویدادهای استارتاپی برگزار شود تا از میزان اشتباهات در داوری و نحوه برگزاری کاهش یابد.

باتوجه‌به اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای هنوز دارای ساختار سنتی گذشته است و در حال حرکت به سمت برگزاری رویدادهای استارتاپی قرار دارد می‌توانیم این رویداد را به فال نیک بگیریم و در نزدیک‌شدن و انسجام‌بخشی درونی میان آموزشگاه‌ها از آن بهره ببریم.

سایر ادارات و نهادهای مرتبط می‌توانند از ظرفیت مؤسسات و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در جهت پیشبرد فعالیت‌های خود استفاده کنند.