گسترش ارتباطات تجاری با هدف کمک به دامداران و کشاورزان ایران
گسترش ارتباطات تجاری با هدف کمک به دامداران و کشاورزان ایران

به گزارش ندای تجن- سیدمحمود حسینی پور در جلسه کاری هیات تجاری مازندران و ولگاگراد روسیه، افزود: در زمان حاضر با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم، روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت روسیه در یک مسیر جدیدی قرار گرفته است و در این دوره جدید، ۲ استان ولگاگراد و مازندران می توانند نقش بسزایی در […]

به گزارش ندای تجن- سیدمحمود حسینی پور در جلسه کاری هیات تجاری مازندران و ولگاگراد روسیه، افزود: در زمان حاضر با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم، روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت روسیه در یک مسیر جدیدی قرار گرفته است و در این دوره جدید، ۲ استان ولگاگراد و مازندران می توانند نقش بسزایی در برقراری تعاملات تجاری، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به مزیت های ۲ استان ولگاگراد و مازندران، اظهار داشت: بزرگترین مزیت ما مسیر دریایی و مرزی خزر است که با یکدیگر مرتبط هستیم اما تاکنون از این مزیت مشترک نتوانستیم استفاده مناسب کنیم.

حسینی پور تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مراودات تجاری و ترانزیتی ما از طریق مرز آذربایجان در حال انجام است و در صورت فعال شدن مسیر دریایی که با ولگاراد داریم، ‌ این کریدور هم از نظر اقتصادی و هم از نظر موقعیت در منطقه اثرات موثری را در روابط مازندران و استان ولگاگراد ایجاد خواهد کرد.

استاندار مازندران افزود: مصمم هستیم بر اینکه این ارتباط خط دریایی با وسعت بالا برقرار شود، تا بتوانیم ۲ استان مازندران و استان ولگاگراد را به‌عنوان هاب تجاری و ترانزیتی منطقه تبدیل کنیم، که به طور قطع هم به نفع مردم مازندران و هم به نفع مردم ولگاگراد خواهد بود.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: در حال حاضر درخصوص خط ارتباطی شمال جنوب که چند استان در روسیه در این مسیر هستند، پیشنهادهایی به استان مازندران داده شد، به ویژه در سفر اخیر استاندار آستراخان به مازندران مباحث مهمی بین ما و ایشان مطرح شد ولی آن چه که دوستان ما مدنظر آنان است تعامل و ارتباط با ولگا گراد از نظر فنی و زیرساختی است.

وی بیان کرد: همان طور که شما استحضار دارید، تفاهمنامه هایی در گذشته توسط همکاران سابق بنده منعقد شد ولی هیج سیاست اجرایی برای اجرای آن تفاهنامه ها در نظر گرفته نشد و اگر قرار باشد در مسیر جدید و روابط جدید بین ۲ کشور بخواهیم وارد مرحله اجرایی کار بشویم، باید نسبت به آن چه که در تفاهنامه های قبلی نوشته ایم، وارد کار اجرایی شویم.

این مقام مسوول گفت: ما به طور مشخص آمادگی داریم در چند موضوع با شما وارد تعامل تجاری شویم از جمله آمادگی داریم واردات نهاده های دامی را از شما در هر سطحی که باشد تهیه کنیم هم برای بهره مندی استان و هم کشورمان و در مقابل‌ آن آمادگی داریم مرکبات و کیوی را به این استان و یا دیگر استان ها منتقل کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: زمینه های مختلف دیگری داریم اما فکر می کنم برای شروع کارمان اگر همین موضوع را امروز با همدیگر در جلسه امروز نهایی کنیم مطلوب خواهد بود و در این رابطه آمادگی داریم هم در بخش دولتی با شما روابط تجاری داشته باشیم و هم بخش بازرگانی ما که با تیم قدری وارد استان ولگاگراد شده است، این موضوع دنبال شود.

حسینی پور گفت: این جلسه امیدوارم منتج به خروجی قابل اجرا برای ۲ استان باشد و مردم ما در اخباری که از تعاملات ما و شما می شنوند امیدوار شوند و این جلسات را تشریفاتی تلقی نکنند.

وی با اشاره به سفر روسای جمهور ۲ کشور ایران و روسیه، ابراز امیدواری کرد بتوانیم درجهت اهداف عالیه ۲ کشور، برنامه‌های استانی خودمان را تنظیم کنیم.

این خبر از سامانه استانداری مازندران برداشته شد که ما تیتر را تغییر دادیم.