ضرورت پاسداری از فرهنگ بومی برابر خرده فرهنگ‌های وارداتی
ضرورت پاسداری از فرهنگ بومی برابر خرده فرهنگ‌های وارداتی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به آسیب‌های ناشی از خرده فرهنگ‌های وارداتی به این استان بر لزوم ترویج آئین‌های بومی و محلی برای پاسداری از فرهنگ کهن دیار علویان تاکید کر

به گزارش ندای تجن- روح الله سلگی امروز ۲۹ تیرماه در جلسه کارگروه فرهنگی مازندران گفت: به علت کم توجهی به فرهنگ بومی و محلی و اختلاط آن با خرده فرهنگ های وارداتی ناشی از هجوم انبوه گردشگران به مازندران طی سالیان گذشته آسیب‌های جدی به این استان وارد شده است.

وی نفوذ فرهنگ وارداتی برای تغییر سبک زندگی در مازندران را از مشکلات اساسی دانست و افزود: طبقه متوسط شهری در مازندران ازاین هجمه فرهنگی تاثیر و آسیب جدی دیده است.

این مسئول لزوم توجه به آئین های فرهنگی دیار علویان مانند کشتی لوچو را راهکار فرهنگی در مواجهه با فرهنگ های وارداتی دانست و یادآور شد: پرداختن به سنت ها و آئین های بومی و محلی موجب نشاط اجتماعی و انسجام اقوام مازنی خواهد شد.

سلگی، با تاکید بر نقش فرمانداران در احیای سنت های فرهنگی مازندران با هماهنگی دستگاههای فرهنگی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی و فرهنگی باید از مولفه های امید آفرین و انسجام بخش در جامعه پاسداری کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی این استان اظهار کرد: مازندران به عنوان مرکز تشیع، پرچمدار ارزش های سترگ دینی و فرهنگی است.

این مسئول ضرورت توجه به ساختارهای سنتی در مسیر رشد یافتگی را یادآور شد و افزود: تکنولوژی های نوین و فریبای فرهنگی نباید ما را از سنت های کهن و قابل احترام جامعه غافل کند.

معاون استاندار، احیای سنت های بومی را اقدام فرهنگی ثمربخش دانست و اضافه کرد: احیای سنت ها و آئین های بومی و محلی رویکرد نوین فرهنگی در مواجهه با تبلیغات مسموم جریان های ضد دینی است.

ضرورت پاسداری از فرهنگ بومی برابر خرده فرهنگ‌های وارداتی

سلگی اظهار کرد: گروههای هنری و ورزشکاران نام آشنای روستایی در مازندران برای ترویج سنت های کهن این دیار مورد حمایت قرار می گیرند.