لذت طبیعت‌گردی و مردم شناسی در مستند «بیراهه‌نورد»
لذت طبیعت‌گردی و مردم شناسی در مستند «بیراهه‌نورد»
فیلم مستند «بیراهه نورد» به تهیه کنندگی و کارگردانی منصوره صالحی ساروی تولید شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از حالا مستند؛ صالحی ساروی در خصوص این مستند طی یادداشتی نوشته است: «زمانی که روزمرگی بر لحظاتم سایه می افکند کسی مرا به سمت حرکت کردن می‌کشاند.من میدانم که زندگی در جریان است حتی اگر اینجا ردی از آن پیدا نکنم، خودم را به رود روان زندگی می‌سپارم و با عشق مهیای رفتن می‌شوم ، رفتن نه از سر فرار و ترس و ترک کردن، بلکه برای پخته شدن و تجربه های نو داشتن که این خاصیت انسان است. چشیدن طعم تجربه‌ها،شناخت مکانهای جدید،دیدار انسانها و راهی متفاوت برای سلوک معنوی. من یک بیراهه نورد هستم ، من طبیعت گردی هستم که از بیراهه ها عبور می‌کنم ، بیراهه هایی که تجربه ای به من داده است که بیشتر خود وخدا را بشناسم .»

صالحی ساروی گفت: این مستند قرار است روایت گر بیراهه نوردی باشد که به تنهایی و با یک کوله پشتی راهی سفری پرهیجان و خاطره انگیز می‌شود.

او اظهار داشت: بیراهه نورد می‌خواهد با طبیعتی جدید ، با افراد و فرهنگهایشان به نوعی مردم شناسی و آئین های جالب و گویش های محلی روبرو شود.

این مستندساز افزود: بیراهه‌نورد روایتگر بانوی تحصیل‌کرده‌ای است که به تنهایی و با یک کوله پشتی راهی سفرهای پر هیجان و خاطره انگیز می‌شود.

صالحی ساروی بیان داشت: در این مستند غار بورنیک مقصد بیراهه نورد ما است که در ارتفاعات فیروز کوه از توابع تهران و در جوار روستای هرانده قرار دارد.

عوامل تهیه و تولید مستند بیراهه‌نورد عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان. منصوره صالحی ساروی تصویر بردار: مازیار رضوانی.تصویر هوایی: حسین بابایی.صدابردار: میلاد قنبری. راوی: دکتر آنا صفار.تدوین: احسان فقیهیان. دستیار کارگردان: سینا کلانتری. امور فنی: سینا رنجبر.مدیر تدارکات: صالحیان. مدیر تولید: حسن فقیهیان. گوینده: طاهره رحماندوست. پژوهش و تحقیق: منصوره صالحی،آنا صفار. هنرنمایی: هامون علیزاده و آناهیتا