ارزآوری حاصل از توسعه گردشگری سلامت معادل نیمی از درآمدهای نفتی کشور خواهد بود
ارزآوری حاصل از توسعه گردشگری سلامت معادل نیمی از درآمدهای نفتی کشور خواهد بود
رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: معادل یک‌سوم تا نیمی از درآمدهای حاصل از فروش نفت و میعانات گازی را می‌توان با توسعه گردشگری سلامت در کشور، به دست آورد.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی کریمی؛ رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی امروز در همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در روز 26تیرماه در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: ایران با وسعت و امکاناتی که دارد توانسته علی‌رغم تحریم‌ها، نظام درمانی خوبی را در منطقه غرب آسیا راه‌اندازی کند.

وی افزود: توسعه مراکز درمانی و شهرهای بیمارستانی لازمه توسعه گردشگری سلامت است و کشورهای پیشرفته به شدت در حال پیگیری راه‌اندازی مگاهاسپیتال‌ها (بیمارستان‌های بزرگ) هستند، اما متاسفانه این مسئله مغفول مانده است؛ این درحالی است که گردشگری سلامت (ورود بیماران خارجی برای درمان به ایران) بسیار ارزآور است و می‌توان معادل یک‌سوم تا نیمی از درآمدهای حاصل از فروش نفت و میعانات گازی را با توسعه گردشگری سلامت در کشور، به دست آورد.

رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امکانات و پتانسیل نیروی انسانی بسیار زیادی را دارد و بزرگترین دیپلماسی اقتصادی می‌تواند در حوزه سلامت اتفاق بیفتد و بنابراین مسئولین باید به موضوع توسعه گردشگری سلامت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه مجید زنگوئی؛ دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اظهار کرد: در رویداد فعلی نمایندگانی از بیش از 30 کشور دنیا و سازمان‌هایی حضور دارند که در زمینه تسهیل گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند.

دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی افزود: از دولت و وزارت بهداشت و گردشگری تقاضا داریم که موضوع گردشگری سلامت را در اولویت قرار دهند چرا که ظرفیت‌های درمانی زیادی در کشور وجود دارد. پیشنهادمان به بخش خصوصی نیز این است که موضوع برندسازی را در اولویت خود قرار دهند و گردشگری سلامت را یک سرمایه‌گذاری ویژه بدانند تا ‌ایران بتواند حضور ویژه‌ای در عرصه گردشگری سلامت در حوزه بین‌الملل داشته باشد.