محرم ماه حج اندیشه/ ۴
محرم ماه حج اندیشه/ ۴

ندای تجن- جاهلان دین نما، آفت بزرگ دین هستند که از منافقین هم بدتر می باشند. در هنگام رحلت پیامبر اکرم ص، هنگامیکه پیکر مطهر ایشان هنوز دفن نشده بود، ابوبکر در مسجد از مردم برای خلافت بیعت گرفت! به اعتقاد او و موافقانش، نباید برای یک روز امت اسلامی بدون خلیفه بماند. این آغاز […]

ندای تجن- جاهلان دین نما، آفت بزرگ دین هستند که از منافقین هم بدتر می باشند. در هنگام رحلت پیامبر اکرم ص، هنگامیکه پیکر مطهر ایشان هنوز دفن نشده بود، ابوبکر در مسجد از مردم برای خلافت بیعت گرفت! به اعتقاد او و موافقانش، نباید برای یک روز امت اسلامی بدون خلیفه بماند.

این آغاز ظهور جهالت دینی در دین توسط خواص بی بصیرت بود. بذری که ابوبکر کاشت تا امروز شاهد درخت تنومند جهالت دینی باشیم. جهالتی که اولین ثمره اش آغاز جنگ داخلی بین مسلمین بود( صفین ) و همین اتفاق نامبارک سبب شد تا امیرالمومنین علی ع در محراب شهید شود.

رفته رفته این جهالت دینی به خانه امام حسن ع رسوخ کرد تا به زهر همسرش شهید شود و مسلمانان بر پیکر او تیر بیاندازند. کاخ سبز بنا شد بواسطه همین جهل دینی، واقعه عاشورا در حالی رقم خورد که مسلمان مسخ شده برای کشتن امام حسین ع و یارانش در فرات وضو می گرفتند.

جهالت دینی که پایه گذار پیدایش اسلام انگلیسی شد تا طی قرن‌ها تمدن درخشان اسلامی را منحل کرده و اسلام خنثی رواج یابد. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ره آمد تا جهالت دینی را نابود کند لیک مستمسکان این نوع باور دینی( جهالت ) اصول و گفتمان اولیه انقلاب را به اشرافگری اسلامی تبدیل کرد و فرزندان بعضی از مسئولان نظام زندگی در غرب را برگزیدند لیک بهترین جوانان وطن با خون خود از کیان نظام دفاع کردند و قدرت و ثروت را آنها بین هم تقسیم نمودند. امام خامنه ای بارها از بدعت و ترویج این جهالت دینی، اندرزها دادند لیک کو گوش شنوا…

ادامه دارد

بهزاد مختاری