عملیات اجرایی و ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران – شمال از ماه آینده آغاز می شود
عملیات اجرایی و ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران – شمال از ماه آینده آغاز می شود
در جریان بازدید از قطعه سوم آزاد راه تهران شمال مقرر شد عملیات اجرایی و ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران شمال از ماه آینده آغاز شود.

ندای تجن-معاون اول رئیس جمهور دیروز سه شنبه به همراه وزاری راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت و همچنین رییس بنیاد مستضعفان و استاندار مازندران از قطعه سوم آزادراه تهران- شمال بازدید و تامین مالی اجرای این قطعه را تعیین تکلیف و بر ایمن سازی جاده کندوان تاکید کرد. ‎

روز پنجشنبه پانزدهم تیر ماه امسال رئیس جمهور قطعه دوم آزادراه تهران – شمال افتتاح و همزمان آیت الله رئیسی دستور علمیات ساخت قطعه سوم این آزادراه واقع در استان مازندران را صادر کرد.

آیت الله رییسی در این روز بر ضرورت هرچه زودتر اجرایی شدن قطعه سوم تاکید کرد و برای اجرای زودهنگام آن محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور را برای تحقق زودهنگام این مهم مامور کرد.

در پی این دستور رئیس دولت مردمی سیزدهم، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران پیگیر این موضوع شد تا این که روز گذشته در تهران با معاون رئیس جمهور و شماری از وزرای مربوط به اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران – شمال دیدار کرد.

در همین ارتباط پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر ماموریت معاون اول رئیس جمهور با همراه وزرای راه و شهرسازی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بنیاد مستضعفان با هدف پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه تهران شمال امروز ظهر به طور سرزده از این قطعه آزادراه بازدید کردند.

در جریان این بازدید مساله تامین مالی قطعه سوم آزاد راه تهران – شمال تعیین و تکلیف شد و معاون اول رئیس جمهور نیز موارد را به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ کرده است.

مقررر شد عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه از یک ماه آینده آغاز شود.

در جریان بازدید از قطعه سوم آزاد راه تهران شمال مقرر شد عملیات اجرایی و ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران شمال از ماه آینده آغاز شود.

 این قطعه در سه فاز طراحی شده است که فاز اول آن ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد و از پل زنگوله شروع می‌شود که عملیات اجرایی آن از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

 ۱۰ کیلومتر از انتهای قطعه سوم آزاد راه تهران شمال در مرزن آباد قرار دارد که عملیات آجرایی آن توسط وزارت راه آغاز شده است و مقرر شد با تزریق اعتبارات و ورود تجهیزات بیشتر، ساخت آن سرعت بیشتری بگیرد و این ۱۰ کیلومتر نیز زیر بار ترافیکی برود.

 در این بازدید همچنین مقرر شد با دستور معاون اول رئیس جمهور و همکاری وزارت خانه‌های مرتبط، خدمات حداکثری رفاهی و اجتماعی در جاده قدیم چالوس از پل زنگوله تا مرزن آباد به مسافران داده شود. 

 ایمن سازی جاده قدیم نیز مورد تاکید قرار گرفت و وزرات راه مامور شد در خصوص ایمن سازی این جاده برنامه ریزی و اقدامات لازم را در سال جاری آغاز کند.

 با توجه به اهمیت پدافند عامل و سبک‌تر کردن بار ترافیک جاده چالوس، مقرر شد جاده‌ای که از پل زنگوله تا دوآب در محور هراز وجود دارد نیز مرمت و بازسازی شود.

  استاندار مازندران در روز دوشنبه در تهران جلساتی داشت که یکی از نتایج این جلسات بازدید روز سه شنبه مسئولان کشوری از قطعه سوم آزاد راه تهران شمال بود.

 آزادراه تهران – شمال یکی از بزرگترین طرح‌های راه‌سازی کشور است که تهران را به چالوس متصل می‌کند. مسیر این آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و با عبور از ارتفاعات البرز با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

این آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول از تهران شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد، قطعه دوم نیز حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است که باند رفت آن ماه آینده بهره برداری شد

قطعه سوم آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل پل زنگوله – سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است که دو خط رفت و دو خط برگشت دارد.

  • منبع خبر : استانداری