تولید سه میلیارد کیلووات؛ انرژی خالص در نیروگاه نکا در چهار ماهه امسال
تولید سه میلیارد کیلووات؛ انرژی خالص در نیروگاه نکا در چهار ماهه امسال

به گزارش ندای تجن- مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، گفت: این نیروگاه در چهار ماهه امسال بیش از دو میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد. ‎ نوراله ادبی فیروزجایی، افزود: در شرایط سخت تیر ماه امسال و با توجه به محدودیت ناشی از کاهش سطح آب دریا بیش […]

به گزارش ندای تجن- مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، گفت: این نیروگاه در چهار ماهه امسال بیش از دو میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد. ‎

نوراله ادبی فیروزجایی، افزود: در شرایط سخت تیر ماه امسال و با توجه به محدودیت ناشی از کاهش سطح آب دریا بیش از ۹۶۵ میلیون و ۸۵۰ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته بیش از ۷۸.۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۱.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، توضیح داد:‌ در این مدت بیش از ۲۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

ادبی فیروزجایی، همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور، افزود: برای ارتقاء آمادگی واحدها جهت تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، همکاران ما با توجه به فرآیند سخت تولید برق در محیط های پراسترس، گرم و طاقت فرسا، شبانه روزی و بی وقفه در تلاشند تا با مرتفع نمودن سریع محدودیت ها، در تولید مطمئن و پایدار برق و نیز آسایش مردم خللی بوجود نیاید.

فیروزجایی، اظهار داشت: از مشترکان فهیم تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت مصارف انرژی خود در زمان های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا دوران اوج مصرف تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.