حدود ۲۲ هزار واحد مسکن از طرح نهضت ملی مسکن در مرحله تائید نهایی و افتتاح حساب قرار دارند
حدود ۲۲ هزار واحد مسکن از طرح نهضت ملی مسکن در مرحله تائید نهایی و افتتاح حساب قرار دارند
احمد توکلی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: حدود ۲۲ هزار واحد مسکن مازندران از طرح نهضت ملی مسکن در مرحله تائید نهایی و معرفی به بانک برای افتتاح حساب جهت دریافت تسهیلات قرار دارند‌. ‎

به گزارش ندای تجن- احمد توکلی در جلسه شورای مسکن به ریاست رئیس جمهور که به صورت وبیناری برگزار شد، با بیان اینکه سهم مازندران در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۵۵ هزار واحد از سر جمع ۴ میلیون مسکن تعهد دولت برای دوره ۴ ساله است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۲ هزار واحد در مرحله تکمیل پرونده و معرفی به بانک جهت افتتاح حساب برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها هستند و بانک مسکن استان در این بخش خوب عمل کرده است.

وی زمین مورد نیاز مازندران برای طرح نهضت ملی مسکن را هزار و ۵۴۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۱۳۲ هکتار زمین در شهرستان‌های استان تامین شده است و بقیه نیز در حال شناسایی است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ۴ شهرک مسکونی نیز در راستای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران نیز در حال تصویب است، افزود: وسعت ۴ شهرک در حال تصویب حدود ۶۳۰ هکتار است که کمک زیادی به شتاب اجرایی طرح در استان خواهد کرد.

توکلی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار واحد نیز در مرحله تغییر کاربری و صدور پروانه قرار دارند، یادآورشد: هم اکنون در سامانه نهضت ملی مسکن ۹ هزار و ۳۴۱ واحد تعریف شده است و پروانه بیش از ۴ هزار ۳۰۰ واحد صادر گردید.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ واحد مسکن مازندران از این طرح در مرحله نازک کاری و ۳۶۴ واحد در مرحله سفت کاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: در بیش از هزار واحد نیز کار اسکلت پایان پذیرفت و فونداسیون ۲ هزار و ۱۶ واحد نیز به اتمام رسید.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران از واگذاری ۵ هزار و ۵۱۷ واحد زمین به متقاضیان واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵ هزار و ۳۹۳ واحد به طرح نهضت ملی مسکن و ۱۲۴ واحد به طرح جوانی جمعیت استان واگذار شده است.

احمد توکلی با بیان اینکه در راستای ساماندهی مشاورین املاک مازندران، ۳ هزار و ۱۴۵ مشاورین املاک بازرسی شدند که ۱۴۰ واحد متخلف پلمپ گردید، افزود: در مازندران ۲۱ هزار واحد مشاور املاک فعال است که ۶۵۳ واحد فاقد مجوز هستند‌.