ششمین اشکواره ملی داستان کوتاه برگزار می‌شود
ششمین اشکواره ملی داستان کوتاه برگزار می‌شود
دبیر بخش داستان کوتاه همایش فرهنگی، هنری "اشکواره حسینی" از برگزاری ششمین دوره این بخش از اشکواره، به صورت ملی خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این رویداد تا پنجم شهریور ۱۴۰۲ است.

به گزارش ندای تجن- فاطمه شفیع زاده، دبیر بخش داستان کوتاه همایش فرهنگی، هنری “اشکواره حسینی” در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان تسلیت ایام عزاداری بر شهادت حضرت امام حسین علیه السلام، به موضوعات در نظر گرفته شده برای این رویداد ملی اشاره کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را با موضوعاتی همچون ۱_ مکتب امام حسین(ع) (هر گونه موضوعی که مرتبط با امام حسین (ع) از گذشته تا اکنون باشد.) ۲مکتب سلیمانی (تمامی ابعاد مربوط به زندگی شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی) ۳سبک زندگی اسلامی_ ایرانی (از جمله: هویت زن در خانه و جامعه، عدالت محوری، امربه معروف ونهی از منکر، مصرف کالای ایرانی، فرزندآوری و افزایش جمعیت، تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، ساده زیستی، مسجد محوری، و..) و همینطور ۴_ فرهنگ ایثار و شهادت (هرگونه موضوع مرتبط با شهدای بزرگوار از دوران انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس‌، مدافعان وطن، امنیت، سلامت، شهدای مرزبانی و..تا اکنون) به دبیرخانه مرکزی جشنواره مستقر در شهرستان آمل (استان مازندران) ارسال کنند.

وی در ادامه به شرایط ارسال آثار از سوی هنرمندان اشاره کرد و افزود: هر نویسنده می تواند با دو اثر در این بخش حضور پیدا کند و اثر یا آثار باید در قالب داستان کوتاه باشد؛ داستان کوتاه ارسالی باید “حداکثر” تا سه هزار وپانصد کلمه بوده و بیشتر از این تعداد کلمات به کار نرفته باشد. پیش ازاین نیز در هیچ جشنواره یا جایزه ی ادبی صاحب رتبه نشده باشد. و صاحب اثر می بایست مشخصات فردی خود را از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، استان و شهر محل سکونت، شماره ی همراه و همینطور یک شماره تلفن ثابت را به همراه اثر یا آثارش ارسال نماید.


دریافت آثار در قالب word و تنها از طریق شماره ۰۹۳۷۰۰۲۳۳۶۴ (در پیام رسان های ایتا و بله) امکان پذیر می باشد.

شفیع زاده اضافه کرد: شرکت در این بخش برای همگان آزاد و هیچگونه محدودیت سنی ندارد.

وی این بخش از اشکواره حسینی در ادامه با بیان اینکه به انتخاب هیات محترم داوران به سه نفر از برگزیدگان هدایایی تقدیم می شود، گفت: به برگزیده نفر اول: تندیس اشکواره+ لوح تقدیر + مبلغ چهار میلیون تومان و برگزیده نفر دوم: لوح تقدیر + سه میلیون تومان و به برگزیده نفر سوم نیز: لوح تقدیر+ مبلغ دو میلیون تومان اهدا می شود. همچنین به دو اثر شایسته تقدیر، با نظر دبیرخانه بخش داستان کوتاه، هر کدام لوح تقدیر + هدیه نقدی تقدیم می شود.

شفیع زاده در پایان با اشاره به اینکه علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از تقویم اشکواره و همینطور فراخوان سایر بخش های این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری می توانند به کانال اشکواره در ایتا به آدرس: @ashkvarehhosseni مراجعه کنند، گفت: اختتامیه ششمین دوره همایش ملی اشکواره حسینی بعد از ایام اربعین و به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : ارسالی از طرف دوستان