ایجاد محیط ویژه گردشگری در جاده کندوان/سرمایه‌گذار عرب در رامسر مشغول پیاده‌سازی طرح گردشگری سلامت است/میانکاله مقصد طبیعت‌گردی می‌شود
ایجاد محیط ویژه گردشگری در جاده کندوان/سرمایه‌گذار عرب در رامسر مشغول پیاده‌سازی طرح گردشگری سلامت است/میانکاله مقصد طبیعت‌گردی می‌شود
حسینی پور با اشاره به گفت‌وگوی خود با رئیس‌جمهور پیرامون راه‌اندازی طبیعت‌گردی در میانکاله، گفت: رئیس‌جمهور اسفندماه سال گذشته دستور دادند که طبیعت‌گردی را راه بیندازند؛ اما هنوز مسئولان محیط‌زیست علی‌رغم تأکید ما اینجا را آماده نکردند.

به گزارش ندای تجن – استاندار مازندران امروز عصر در جمع فعالان گردشگری غرب استان  با بیان اینکه استان لنگرگاه گردشگری ایران است، گفت: اگر طبیعت مازندران را بخواهیم از نظر کارشناسان منابع طبیعی و محیط‌زیست در جهان مقایسه کنیم منحصر در جهان است که در هیچ کجای دنیا چنین جنگلی مانند هیرکانی وجود ندارد

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق دنیا جنگل‌های هیرکانی را نابود کردند؛ اما این جنگل منحصر به تمدن مردم مازندران است که  از آن صیانت کردند، ادامه داد: مزیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری مازندران داریم که بالقوه است و باید هنر تبدیل به بالفعل کردن آن را داشته باشیم و در اختیار گردشگران ایران و بین‌الملل قرار دهیم

وی به بیان زیبایی‌های طبیعت استان که در دریا، ساحل، جنگل و کوهستان دیده می‌شود پرداخت و افزود: این طبیعت بی‌نظیری که در فاصله کوتاه‌بین دریا و جنگل وجود دارد هر کسی این طبیعت را می‌بیند متحیر می‌شود، در سفر اخیر به روسیه کلیپ 5 دقیقه‌ای از مازندران در جلسه با رئیس گمرک روسیه نشان دادیم که از دیدن زیبایی استان متعجب شدند.

استاندار مازندران یکی از اقدامات در حوزه گردشگری استان را تبدیل مسافر به گردشگر مطرح کرد و گفت: سالانه 40 میلیون مسافر وارد استان می‌شود که در طول 15 روز نوروز سال جاری 32 هزار میلیارد تومان کارت توسط مسافران کشیده شد که چند درصد مربوط به گردشگری استان است.

وی با بیان اینکه در حال تجربه گردشگری سنتی در مازندران هستیم، افزود: درخواست دارم که آن را به صنعتی تبدیل کنیم، اگر بتوانیم این اتفاق را در مازندران رقم بزنیم فضای گردشگری مازندران متحول خواهد شد.

حسینی‌پور با اشاره به این که تبدیل‌شدن به گردشگری صنعتی به منزله گذر از سنت‌های مازندران نیست اتفاقاً در گردشگری صنعتی بستر سنتی مازندران موردنیاز است، ادامه داد: گردشگر عرب که دارای بیشترین اموال شخصی است وقتی وارد مازندران می‌شود دنبال روستا و بوم است و تجربه آب‌وهوای گرمای 40 درجه به سرمای 5 درجه برای او جالب است برای همین به اینجا سفر می‌کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در نخستین قدم قصد داریم کریدور خراسان رضوی و مازندران را راه‌اندازی کنیم، گفت: نخستین حکومت علویان در همین روستای صالحان مازندران راه‌اندازی شد و در طول سال 5 میلیون مسافر از خارج کشور به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند اگر به سمت استان بیایند چه اتفاقی میفتد نه‌تنها گردشگران خارجی بلکه در همین خراسان رضوی مردم مازندران چقدر علاقه دارند که به زیارت امام رضا (ع) بروند.

وی با اشاره به اینکه گردشگرانی که عازم کشورهای اروپایی می‌شوند اگر طبیعت مازندران را ببینند کلکسیون طبیعت دنیاست، گفت: در اروپا یک رودخانه مصنوعی درست می‌کنند و گردشگران  را به رودخانه گردی می‌برند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در جاده کندوان محیط ویژه گردشگری برای برنامه‌ریزی داریم، افزود: از چالوس تا تونل کندوان باید مقصد طبیعت گردشگری ایران و بین‌الملل شود؛ جاده باید خلوت و زیباسازی شود و نیازمند ایجاد بوم‌گردی‌های بسیاری هستیم؛ چون بسیاری از عرب‌ها عاشق طبیعت جاده چالوس هستند.

وی با اشاره به سفر اخیر که رئیس‌جمهور به آزادراه تهران – شمال آمد گفت که می‌خواهم منطقه جدید گردشگری کنیم و خواستار ارائه طرح شد، افزود:بزرگ‌ترین رویداد گردشگری بین مازندران و روسیه و کشورهای همسایه در تاریخ 5 مهرماه که مسئولیت اداره بر عهده بخش خصوصی حاجی‌بابایی است

استاندار مازندران درخواست امیدآفرینی در جامعه شد و ادامه داد: گوش‌به‌فرمان برخی از پراکنده‌گویی ورشکستگان ندهید اینها سراب هستند و مسیر اصلی آب شما هستید.

وی با بیان اینکه سالانه 10 میلیون نفر گردشگر از روسیه به ترکیه می‌روند ما حداقل بتوانیم در برنامه‌ریزی 3 الی 4ساله 2 میلیون نفر را به مازندران هدایت کنیم، گفت: موضوع کردیت کارت با روسیه حل شد و با سایر کشورها هم در حال انجام است.

حسینی‌پور با بیان اینکه تعداد 3 هزار و 600 روستا در مازندران داریم چند دهکده گردشگری ایجاد کردیم؛ مانند کندلوس که گردشگران با تمدن استان آشنا می‌شوند، تأکید کرد: ما در نقاط مختلف استان باید دهکده نمونه گردشگری ایجاد کنیم

وی با اشاره به ظرفیت‌های  طبیعی و متنوع استان که هر گردشگر برای دیدن آن نیازمند چندین سفر به استان است، افزود: همین دماوندی که در مازندران داریم از دماوند و آزاد کوه منظره زیبایی دارد.

استاندار ادامه داد: در میانکاله  در طول بعد از انقلاب چقدر ایران هزینه داد؛ اما چه بهره‌ای از آن بردیم اگر در کشورهای اروپایی بود با آن چه می‌کردند هزینه 2 استان را درمی‌آوردند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی خود با رئیس‌جمهور پیرامون راه‌اندازی طبیعت‌گردی در میانکاله، گفت: رئیس‌جمهور اسفندماه سال گذشته دستور دادند که طبیعت‌گردی را راه بیندازند؛ اما هنوز مسئولان محیط‌زیست علی‌رغم تأکید ما اینجا را آماده نکردند.

حسینی‌پور افزود: از کشورهای آمریکا و آفریقا و عربی عاشق این هستند که بیایند میانکاله را از نزدیک ببینند اگر میانکاله را در تور توریستی بگذارید چه اتفاقی میفتد.

وی با اشاره به 900 آب‌بندان که در استان داریم گفت که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه یک سرمایه‌گذار عرب در رامسر در حال اجرای طرح گردشگری سلامت است که اعلام کرد پس از انجام طرح روزانه 5 هواپیما مسافر به رامسر می‌آورد که نیازمند ایجاد زیرساخت است.

وی از افرادی که در حوزه گردشگری مازندران ایستادند تشکر کرد و افزود:لازم است تا ارتباط میان دو طرف برای ارتقای گردشگری مازندران و خراسان رضوی  از چند روز آینده آغاز شود، مازندران آماده است تا کار عملی را آغاز کنیم بعد از خراسان نیز همین جلسه را با شیرازی‌ها و تبریزی‌ها بگذاریم.

حسینی پور با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها به معاونت عمرانی بازمی‌گردد، ادامه داد:از معاونت می خواهیم در کمیسیون‌های مختلف تا جایی که امکان دارد انعطاف نشان دهیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند حداکثر عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنند.

استاندار خواستار برگزاری جلسات همدلی میان فعالان گردشگری استان شد تا زمینه پیشرفت این حوزه ایجاد شود.

در این نشست که با حضور احمدی، رئیس آژانس بین المللی آتی و ولی‌زاده، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی و مادرشاهیان، رئیس جامعه هتلداران استان خراسان رضوی و خروشی، مشاور هیات مدیره کنفدراسیون آسیا در دفتر غرب استانداری مازندران برگزار شد، در خصوص چگونگی اعزام زائران و گردشگران خراسان رضوی به مازندران بحث و بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نداکلائی