مراسم تجلیل از یک عمر فعالیت رسانه‌ای زنده‌یاد سید محمد رسولی اولین خبر نگار شهرستان سوادکوه برگزار شد
مراسم تجلیل از یک عمر فعالیت رسانه‌ای زنده‌یاد سید محمد رسولی اولین خبر نگار شهرستان سوادکوه برگزار شد
مراسم تجلیل از زنده یاد سید محمدرسولی خبرنگار برگزار شد.

به گزارش ندای تجن – چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴٠۲ با حضور مسئول و اعضای سازمان بسیج رسانه شهرستان سوادکوه، خانه مطبوعات شهرستان سوادکوه، خانواده زنده‌یاد سید محمد رسولی، گروه رسانه‌ای اخبار سوادکوه همراه مسئولین، دوستان و آشنایان مراسمی در کنار مزار زنده‌یاد سید محمد رسولی واقع در امامزاده عبد الحق (ع) زیراب برگزار شد.

 عمران اکبرنژاد مدیرگروه رسانه اخبار سوادکوه پیشنهاد داد به‌خاطر اینکه به اهمیت و فعالیت این خبرنگار رسانه‌ای که قدمتی طولانی در کار مطبوعات داشت اطلاعاتی جهت آگاهی کسب شود.

حجت السلام محسن قبادیان مدیر بسیج رسانه شهرستان سوادکوه گفت: سپاس از این حرکت زیبا ورونقی که به برگزاری این جلسه همراهان داشتند.

 در زمان زنده یاد رسولی توجه به خبررسانی وخبر نگاری، اطلاع رسانی در جامعه جایگاه ویژه ای نداشت یعنی عناصر محدودی فعال بودند.

 مدیر بسیج رسانه افزود تلاش این خبرنگار به جهت محروم بودن مردم به خبرها ودسترسی نداشتن، وی سعی می کرد تا اخبار روز به دست مردم برسد. لذا این خبرنگار برای اصحاب رسانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

 قبادیان با بیان اینکه رهبر انقلاب بحث جهاد تبیین را واجب نمودند در حرفه خبرنگاری اصل همین جهاد است که خبر نگار با نشر خبر خود سره را از ناسره جدا کند، پشت پرده را برای مردم آشکار کند.

 وی با اشاره به واقعه تاریخ کربلا از عاشورا وجود مقدسه حضرت زینب (ص) ونقش محور بودن آن باعث شد با رشادت خبرهای خود از بایکوت خبری وخفقان واقعه کربلا در بیاید، دستگاه بنی امیه انقلاب کربلا را ضد حکومت ومطرود معرفی کرد ووجود مقدس حضرت زینب (ص) باعث شد از انحراف وتدبیر نادرست نجات پیدا کند.

 اسحاق رضایی شیر دره معلم بازنشسته گفت: از سال ۶۴ به شهر زیبای زیراب نقل مکان داشتیم به خاطر وجود مطبوعات اقای رسولی بیشتر اوقات در کنارایشان بودم زنده یاد مردی به روز بود وبرای آگاهی بخشیدن واطلاع رسانی به مردم دریغی نداشت.

رضایی از تلاش در امر خیری که داشت وادامه دادن به این امر که عمر زنده یاد اجازه نداد وهر جا در زمینه اموزش وپرورش، مشکلات نیاز به ورود بود کوتاهی نداشت.

سید داود رسولی خبر نگار شهرستان سوادکوه وفرزند زنده یاد گفت: شغل اصلی پدرم البرز مرکزی وکارمند انجا بود به خاطر علاقه فراوان با همه سختیهایی که ان زمان برای نشر خبر بود این رسالت را قبول کرد وهمان طور که در پشت هر مرد موفقی زنی وجود دارد زنده یاد مادرم مشوق وهمراه پدرم در این راه با ارزش بود.

سید موسی رسولی فرزند دیگر زنده یاد گفت: هر حرکتی که پدرم داشت برای ابادانی شهر بود به عنوان نمونه وقتی در ان زمان فرماندار وقت بازدید از شهر داشت و خواسته ونیاز مردم به پل هوایی اطلاع داده شد ، پدرم در خبر زد قول فرماندار برای احداث پل هوایی وبا استمرار وتلاشی که داشت سعی داشت کاری برای مردم صورت بگیرد.

 در خاتمه خاطراتی که نقل‌قول شد ما را به تامل و ارزشمندی قدیمی‌ترین خبرنگار در شهرستان سوادکوه وامی‌دارد، مردی که در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی با همه نبودن امکانات آن زمان تلاش داشت در جهت اینکه مردم بی‌خبر نباشند وبا قلم شیوا و رسانه خودصدایی باشد برای مسئولین شهری و غیرشهری باشد ادامه‌دهنده این راه باارزش باشیم.

سیده زینت موسوی پور

عکس:مهرعلی رهنمای-عمران اکبرنژاد