حمایت ویژه کمیسیون آموزش از مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای/ مربیان سازمان مشمول مشاغل خاص می‎‌شوند
حمایت ویژه کمیسیون آموزش از مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای/ مربیان سازمان مشمول مشاغل خاص می‎‌شوند
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: مشاغل مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای در ماده ۱۰ این طرح، از حالت مشاغل عمومی به اختصاصی تغییر پیدا کرد و آن‌ها مشمول تبصره ۳ ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز خواهند شد که با این تغییرات حقوق و مزایای مربیان سازمان از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد.

به گزارش ندای تجن- احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه 15 مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز از ماده 5 تا 10 طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که با این موارد در حضور ریاست جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، معاون سازمان اداری استخدامی و نمایندگانی از سازمان برنامه وبودجه، مرکز پژوهش‎‌های مجلس، وزارت علوم و وزارت بهداشت بررسی شد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موارد بررسی شده در خصوص شرح وظایف، ساختار و منابع مالی سازمان فنی و حرفه‌ای تعیین تکلیف صورت گرفت که البته وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای از پیش مشخص بوده ولی به این دلیل که فاقد اساسنامه هستند، این وظایف در قانون گنجانده شد.

وی یادآور شد: یکی از مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون، درباره ارتقای جایگاه مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای بود که در ماده 10 و 11 این طرح به آن اشاره شده است. در بازدیدهای  میدانی که به همراه اعضای کمیسیون آموزش از مراکز فنی و حرفه‌ای داشتیم از نزدیک شاهد بودیم که اساتید دانشگاهی از سطح علمی بالایی برخوردارند ولی به این دلیل که مانند کارمندان دولت با آن‌‎ها رفتار سازمانی می‌شود، بعضاً مجبورند حتی در ساعاتی که شاگرد ندارند هم در سازمان بمانند تا ساعت کاری موظفی آن‌ها کامل شود و در عین حال از دریافتی خوبی نیز برخوردار نبودند.

فلاحی با تأکید بر اینکه در این موارد تلاش داریم که شأن و جایگاه مربیان را در نظر بگیریم، گفت: بر همین اساس مشاغل مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای در ماده 10 این طرح، از حالت مشاغل عمومی به اختصاصی تغییر پیدا کرد و آن‌ها مشمول تبصره 3 ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز خواهند شد که با این تغییرات قطعا شأن و حقوق این مربیان افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد:  البته موارد مصوب باید به تأیید شورای نگهبان برسد و در صورت تأیید شورای نگهبان مستقیماً تبدیل به قانون خواهد شد. ماده 11 طرح مذکور نیز در جلسه بعدی کمیسیون بررسی می‌شود./