ششمین دوره اشکواره ملی حسینی برگزار می‌شود
ششمین دوره اشکواره ملی حسینی برگزار می‌شود
دبیرخانه مرکزی ششمین اشکواره ملی حسینی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل است؛ ولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران کاملاً با این رخداد همراه هست و کمک‌های شایانی را در راستای اهداف این جریان بزرگ همراهی می‌کند.

به گزارش ندای تجن- دبیر ششمین دوره اشکواره ملی حسینی که به مدت ۲۵ سال در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی فعالیت دارد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند به‌طوری‌که می‌توانند در سطح ملی میزبان جشنواره‌های مختلف باشند.

امید خزر که دل و زبانش بافرهنگ حسینی خو گرفته است، افزود: بنده کارمند بیمارستانم و با عشق به اهل‌بیت (ع) وارد حوزه فرهنگ و هنر شدم.

وی به همت ظرفیت‌های کانون فرهنگی هنری حسینیه آل طاها اشاره کرد که تاکنون توانسته چند دوره اشکواره حسینی را در سطح ملی برگزار کند و افزود: توجه به هنر و هنرمند در مساجد و حسینیه‌ها می‌تواند روح جامعه را آگاه و شاد کند.

خزر به بخش‌های مختلف اشکواره ملی حسینی اشاره کرد و گفت: این اشکواره در 6 بخش و بیش از 10 رشته در حال برگزاری است که چند شهر استان میزبان رشته‌های مختلف هستند.

وی ادامه داد: بخش کودک و نوجوان شامل ۵ رشته است که دبیرخانه آن در فریدونکنار است، نمایش خیابانی در نور و ایزد شهر است.

این فعال فرهنگی با اشاره به میزبانی شهر بابل در رشته شعر، افزود: ۳ بخش عکس، رسانه و داستان کوتاه  دیگر در شهر امل هستند، علاقه‌مند به همکاری در شهر ساری بودیم؛ اما امسال امکان آن فراهم نشد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه مرکزی ششمین اشکواره ملی حسینی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل است؛ ولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران کاملاً با این رخداد همراه هست و کمک‌های شایانی را در راستای اهداف این جریان بزرگ همراهی می‌کند.

خزر از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر خواست تا در جشنواره شرکت کنند.