32 ناظر شرعی دامپزشکی در استان مازندران ارزیابی می‌شوند/جایگاه نظارت شرعی در استان مازندران باید بین‌المللی باشد
32 ناظر شرعی دامپزشکی در استان مازندران ارزیابی می‌شوند/جایگاه نظارت شرعی در استان مازندران باید بین‌المللی باشد

ندای تجن- حجت الاسلام و المسلمین علی محمد سلطانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی 32 ناظر شرعی دامپزشکی در استان مازندران را ارزیابی می کنند . به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران کمیته تایید […]

ندای تجن- حجت الاسلام و المسلمین علی محمد سلطانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی 32 ناظر شرعی دامپزشکی در استان مازندران را ارزیابی می کنند .

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی در وزارت جهاد کشاورزی جهت تایید صلاحیت ناظرین شرعی در استان مازندران با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمد سلطانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محمد سبحانی و مهندس روح الله جوزدانی عضو کارگروه تایید صلاحیت در دفتر مدیرکل دامپزشکی استان مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سلطانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تا کنون ناظرین شرعی ادارات کل دامپزشکی استان ها در 21 استان ارزیابی شدند گفت: در راستای پیگیری اجرای قوانین نظارت شرعی توسط حجت الاسلام و المسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد این ناظرین در کمیته تایید صلاحیت ضابطین قضایی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه دانش ناظرین در بحث احکام و فقه نیز مورد بررسی قرار می گیرد افزود: در این جلسات علاوه بر مباحث شرعی با مطرح شدن مباحث بهداشتی و رفتار سازمانی سعی خواهد شد توانایی عملی ناظرین ارتقا یابد و با کسانی که حداقل دانش مورد نیاز را ندارند باید قطع همکاری صورت گیرد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به جایگاه حساس نظارت شرعی در استان مازندران اشاره کرد و تصریح کرد: استان مازندران با وجود کشتارگاه های متعدد و ظرفیت های تولید دام و طیور در کشور باید توجه ویژه ای به نظارت شرعی داشته باشد و با جدیت زیاد رعایت قوانین مورد نظر را پیگیری نماید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور: جایگاه نظارت شرعی در استان مازندران باید بین المللی باشد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم با اشاره به جایگاه نظارت شرعی در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران گفت: نظارت شرعی در سطح کلان بسیار مهم است اما در بعضی استان ها به لحاظ شرایط خاص آن استان جایگاهی بین المللی دارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه استان مازندران در بخش پرورش طیور و صادرات مرغ به کشورهای همسایه به خصوص کشورهایی مانند عراق، امارات، عمان که توجه ویژه ای به نظارت شرعی در کشتارگاه ها دارند جز استان های برخوردار است باید جایگاه نظارت شرعی در این استان بین المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با کسانی که در این نظارت ها کوتاهی می کنند با کسی تعارف ندارند گفت: هدف از این کمیته ارتقا سطح ناظرین شرعی در استان و کمک به آنها در انجام امورات خود هستند لذا در این مصاحبه ها وزن و ارزیابی ناظرین به صورت فرد به فرد تعیین می گردد.