اصحاب رسانه تا پایان مرداد برای ارسال آثار به اشکواره حسینی فرصت دارند
اصحاب رسانه تا پایان مرداد برای ارسال آثار به اشکواره حسینی فرصت دارند
آثار ارسالی باید در بازه زمانی یکم فروردین سال 1401 تا پایان تیر 1402 منتشر شده باشد همچنین صاحبان آثار تا 31 مرداد سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره تماس: ۰۹۱۱۳۰۰۹۵۹۸ ارسال کنند.

به گزارش ندای تجن – قربانعلی مسافر امروز در جمع خبرنگاران در مورد بخش رسانه همایش ملی اشکواره حسینی، اظهار کرد: ششمین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی در سال های گذشته با گستره استانی و فرامنطقه ای برگزار شده و پس از استقبال پرشور علاقمندان در بخش های گوناگون از استان های مختلف و حتی ارسال آثار از خارج کشور این همایش بزرگ در گستره ملی برگزار می شود.
وی با اشاره به میزبانی شهرستان آمل از ادوار مختلف همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی، افزود: مدتی است که فراخوان ششمین گام اشکواره از سوی دبیرخانه این رویداد مهم منتشر شده و بخش رسانه نیز از سومین دوره اشکواره حسینی به این رویداد اضافه شد و همچنان با رویکرد نوین قدرتمندانه به کار خود ادامه می دهد.
دبیر بخش رسانه ششمین همایش ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی با اعلام اهداف گسترده بخش رسانه، تصریح کرد: اشکواره حسینی در بخش رسانه با هدف شناسایی و ارزیابی تولیدات کیفی رسانه ای در حوزه عاشورا، معرفی دیدگاه‌های نو در حوزه محرم، ترویج فرهنگ عاشورایی، از خودگذشتگی و ایثار در دوران دفاع مقدس پا به میدان گذاشته و ترویج فرهنگ حسینی در جامعه، معرفی آداب و آیین مردمی در دهه محرم، ترویج ایثار و رشادت ها در دوران دفاع مقدس و افتخارآفرینی شهدای مدافع حرم اهل بیت از موضوعات مختلف اشکواره است.
مسافر با اشاره به افزایش گستره پوشش این رویداد رسانه ای برای تولید محتوای مرتبط با فرهنگ محرم و عاشورا از آداب و رسوم بومی مردم استان های شمالی، یادآور شد: شاخص ترین دستاورد اشکواره معرفی چهره‌ های برجسته و اثرگذار در ارتباط با فرهنگ محرم و عاشورا همانند شبیه خوانان و تعزیه گردانان شاخص، پیرغلامان و مداحان پیشکسوت و شاعران عاشورایی است.
دبیر بخش رسانه ششمین اشکواره حسینی در مورد گرایش های این رویداد مهم، ادامه داد: اشکواره در سه بخش گزارش، مصاحبه و بخش سرمقاله و یادداشت برگزار شده و لازم است آثار ارسالی و تولیدی در یکی از رسانه های مکتوب و مجازی دارای مجوز منتشر شده باشند همچنین هر شرکت کننده نیز می تواند در هر گرایش چهار اثر به جشنواره ارسال کند.
مسافر با اشاره به بازه زمانی انتشار و مهلت ارسال آثار، خاطرنشان کرد: آثار باید دارای نام و نام خانوادگی صاحب اثر بوده و مالک اثر از سوی مدیر مسؤول تأیید شده باشد.
وی بیان کرد: آثار ارسالی باید در بازه زمانی یکم فروردین سال 1401 تا پایان تیر 1402 منتشر شده باشد همچنین صاحبان آثار تا 31 مرداد سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره تماس: ۰۹۱۱۳۰۰۹۵۹۸ ارسال کنند.
دبیر بخش رسانه ششمین همایش ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی با بیان اینکه علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب PDF به همراه نام و نام خانوادگی ارسال کنند و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی آثار تولیدی خواهد بود، گفت: در پایان اشکواره حسینی آثار برتر بخش های گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت پس از داوری از سوی داوران برجسته و مجرب کشوری حائز تندیس، لوح سپاس و هدایای نقدی خواهند شد.