مجمع وزیران ادوار: ایران اسلامی در آستانه‌­ی انتخاباتی سرنوشت ساز قرار دارد/ از نخبگان و دلسوزان دعوت می‌کنیم تا با ثبت‌نام در انتخابات مجلس مقدمات روی کار آمدن مجلسی توانمند و کارآمد را فراهم سازند
مجمع وزیران ادوار: ایران اسلامی در آستانه‌­ی انتخاباتی سرنوشت ساز قرار دارد/ از نخبگان و دلسوزان دعوت می‌کنیم تا با ثبت‌نام در انتخابات مجلس مقدمات روی کار آمدن مجلسی توانمند و کارآمد را فراهم سازند
. مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت همگان به اتحاد و تلاش برای پیشرفت ایران اسلامی، از نخبگان و دلسوزان توانمندی که به ایران و اسلام علاقمند هستند دعوت می نماید تا با ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقدمات روی کار آمدن مجلسی توانمند و کارآمد را فراهم سازند

به گزارش ندای تجن به نقل از جماران از دبیرخانه مجمع وزیران ادوار، بیانیه ی مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران در دعوت از نخبگان برای پیش ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پی می آید:

ایران اسلامی در آستانه ­ی انتخاباتی سرنوشت ساز قرار دارد. مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره ­ی  فضائل ملت، جایگاهی مهم و کلیدی در تصمیم سازی­ها و تصمیم گیری­های راهبردی کشور دارد و ایران ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند قانونگذارانی آگاه ، دلسوز، متعهد و متخصص است. تجربه ­ی مجالس گذشته نشان داده است در هر دوره ای که مجلس متشکل از دلسوزان و کاردانان بود، خروجی تصمیمات آن به سرعت در زندگی مردم نمایان شده است. کشور ما در این برهه زمانی نیازمند قانونگذارانی است که با ظرافت نظر، مسائل داخلی و بین المللی را رصد کرده و در راستای منافع ملت ایران به ایجاد رویه­های تازه و اصلاح رویه ­های ناکارآمد بپردازند.

با توجه به زمان پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، برخی صداها و رسانه های بیگانه، به دنبال کم رونق ساختن انتخابات و عدم حضور نخبگان در عرصه انتخابات هستند. آنان بدون در نظر گرفتن عواقب رویکردشان سعی در مقابل هم قرار دادن مردم و حاکمیت دارند. پر واضح است که تضعیف انتخابات و تضعیف مجلس نه در راستای کمک به حل مشکلات مردم، بلکه عامل مضاعفی است بر افزایش مشکلات مردم. دشمنان خارجی نسبت به ملتی که وحدت نداشته باشد جری­تر خواهند شد. از طرفی دیگر تصمیمات و مصوبات مجلس تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد و آسیب روی کار آمدن یک مجلس ضعیف قبل از هر چیز در زندگی و معیشت عموم مردم نمایان خواهد شد. لذا تحریم انتخابات یا حمایت از انتخابات حداقلی، ایده هایی در راستای منافع ملت ایران نیستند.

ما در شرایطی قرار داریم که عموم مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند. بخشی از این مشکلات ناشی از مسائل داخلی و بخش دیگری از آن به خاطر دخالت های خارجی است. حضور و حمایت مردم از انتخابات راه حل عبور از این دو مشکل است، چرا که تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اتحاد و همبستگی است و انتخابات نماد و جلوه ی اصلی همبستگی ملی است. مجمع وزرای ادوار جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت همگان به اتحاد و تلاش برای پیشرفت ایران اسلامی، از نخبگان و دلسوزان توانمندی که به ایران و اسلام علاقمند هستند دعوت می نماید تا با ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقدمات روی کار آمدن مجلسی توانمند و کارآمد را فراهم سازند.

با توجه به تجربه دو انتخابات گذشته، از نهادهای نظارتی و مراجع ذیربط در امر تائید صلاحیت ها، به خصوص شورای نگهبان و وزارت کشور، انتظار داریم با رعایت مرّ قانون و اتخاذ تدابیر لازم، شرایط را برای حضور حداکثری داوطلبان و برگزاری انتخاباتی رقابتی فراهم سازند. بدیهی است نگاه حداکثری این نهادها میتواند زمینه ساز انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری ملت ایران و گامی امیدآفرین برای آینده ی ایران اسلامی باشد.