گذرنامه‌ها با مراجعه حضوری به پلیس +10 صادر می‌شود/دریافت ارز تنها از صرافی‌های مجاز/ورود غیرقانونی به عراق 6ماه زندانی دارد
گذرنامه‌ها با مراجعه حضوری به پلیس +10 صادر می‌شود/دریافت ارز تنها از صرافی‌های مجاز/ورود غیرقانونی به عراق 6ماه زندانی دارد
سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به الزامات سفر زیارتی اربعین بر رعایت هشدارهای انتظامی از سوی زائران تاکید کرد .

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی در تشریح جزئیات این خبر، با تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، گفت: تمامی امکانات فراجا در بخش گذرنامه برای ارائه خدمات مطلوب به متقاضیان به کارگیری شده تا هم وطنان عزیز بتوانند در این گردهمایی بزرگ حاضر شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش تقاضای گذرنامه های زیارتی در طول ایام  اربعین حسینی گفت: با توجه به افزایش تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی، مدت زمان صدرو گذرنامه تا یک هفته خواهد بود و زائران اربعین حسینی لازم است قبل از اقدام به سفر نسبت به دریافت گذرنامه خود اقدام کنند .

سرهنگ ساداتی ، تصریح کرد:  صدور گذرنامه های عادی و بین المللی برای متقاضیان  با  مراجعه حضوری آنان به مراکز پلیس +10 انجام می شود که هم برای سفر به اماکن زیارتی همچون کربلا و نجف و هم سفرهای خارجی قابلیت بهره برداری دارد.

ساداتی با بیان این که گذرنامه زیارتی فقط برای ایام محرم و صفر بوده و برای سفر اربعین کاربرد دارد ، بیان داشت: متقاضیان گذرنامه زیارتی می توانند  بدون مراجعه حضوری و از طریق نرم افزار” پلیس من” برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند که این گذرنامه ها  با اعتبار ۵ ساله و با قیمت یک هشتم گذرنامه های قبلی یعنی50 هزار تومان نسبت صادر و از طریق پست به درب منزل آنان ارسال می شود.

وی ، خاطرنشان کرد: متقاضیانی که امکان دریافت گذرنامه به صورت الکترونیکی برای آنان فراهم نیست  می توانند با  مراجعه حضوری به ادارات گذرنامه پلیس امنیت عمومی استان در شهرستان ساری و یا شهرستان های بهشهر،  قائم شهر، بابل، آمل،  بابلسر،  نور،  نوشهر و  تنکابن برای دریافت گذرنامه اقدام کنند .

ساداتی در ادامه با بیان این که برای صدور گذرنامه زیارتی متقاضیان باید اصل شناسنامه، کارت ملی و یک قطعه عکس جدید به همراه داشته باشند، اذعان داشت: برای صدور گذرنامه  رضایت نامه پدر برای فرزندان زیر 18 سال و رضایت همسر از دفترخانه اسناد رسمی برای  زنان شوهر دار الزامی است .

وی در تشریح الزامات دریافت گذرنامه برای دانشجویان، طلاب، سربازان وظیفه و مردان سنین 18 تا 50  سال، گفت : دانشجویان و طلاب باید مجوز خروج از کشور از وظیفه عمومی اخذ و در سایت سخا ثبت نام کنند، ضمن این که این افراد نیاز به پرداخت وثیقه برای خروج از کشور ندارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان این که متولدین سال 1384 به بعد برای دریافت مجوز خروج از کشور نیاز به مراجعه به وظیفه عمومی ندارند، بیان داشت:  مردان رده سنی  18 تا 50 حتما باید کارت پایان خدمت الکترونیکی ارائه دهند ضمن این که سربازان وظیفه برای اخذ گذرنامه باید مجوز حفاظت اطلاعات یگان خود را ارائه دهند .

سرهنگ سادانی همچنین به متقاضیان سفر زیارت اربعین حسینی، هشدار داد: برای دریافت ویزا از طريق مراجع رسمي اقدام و از تحويل مدارک هویتی و گذرنامه خود به ديگران و افراد ناشناس خودداري  کنند، به تبليغات دروغين در فضاي مجازي در خصوص دريافت ويزاي اربعين با قيمت ارزان و در كمترين زمان ممكن توجه نکنند، برای دریافت ارز مورد نیاز به مراكز و صرافی های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خوداری کنند، برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و جهت تهیه بلیط، به مراکز و آژانس های مسافرتی معتبر مراجعه و از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که مدعی اعزام زائر به عتبات عالیات هستند پرهیز کنند.

وی در خاتمه با بیان این که ورود غير قانوني به كشور عراق  6 ماه زنداني دارد، گفت: زائران گرامی باید توجه داشته باشند كه در صورت دريافت ويزا از مراكز غيررسمي، پليس در مرزهاي خروجي با امكانات سخت افزاري و نرم افزاري مستقر بوده و ويزاها و گذرنامه هاي جعلي به راحتي شناسايي شده و از ادامه سفر آنان جلوگيري خواهد شد.