ایجاد قرارداد کاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری/سیستم ایترنتی اَپ برای اطلاعات گردشگری در ایران هم راه‌اندازی شود
ایجاد قرارداد کاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری/سیستم ایترنتی اَپ برای اطلاعات گردشگری در ایران هم راه‌اندازی شود
مدير مركز همكاري‌هاي فرهنگي- اقتصادي ايتاليا و ايران در خصوص صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: در حوزه صنایع دستی ایران ایتالیا و سوئیس حومه کاری فعالیت ماست.

ندای تجن- عبدالرضا ميرفخرايي امروز در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام اینکه با مازندران می‌توانیم یک قرارداد کاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری انجام دهیم، اظهارداشت: در کلیه نمایشگاه‌های مهم صنایع دستی ایتالیا به عنوان نماینده در حال فعالیت هستم.
وی با بیان اینکه در خصوص معرفی، برندسازی و بازار یابی محصولات صنایع دستی ایران برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است، تصریح کرد: استان مازندران از لحاظ صنایع دستی و گردشگری می توان تخصصی تر و مستقیم فعالیت کرد.
میرفخرایی با بیان اینکه ساری و بابلسر دو شهر مازندران به عنوان رسمی با دو تا از شهرهای ایتالیا به‌عنوان خواهرخواندگی از لحاظ اقتصادی، تجاری، گردشگری، صنایع دستی و ورزشی ثبت شدند، افزود: با شهرداران و سرمایه گذاران تمام منطقه، یکسری اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام شد و متاسفانه به دلیل جابجایی‌های سریع در ایران و شیوع ویروس کرونا این فعالیت ادامه پیدا نکرد.

نمایش محصولات صنایع دستی مازندران در نمایشگاه فلورانس ایتالیا

مدير مركز همكاري‌هاي فرهنگي- اقتصادي ايتاليا و ايران در خصوص صنایع دستی و گردشگری، ادامه داد: در حوزه صنایع دستی ایران ایتالیا و سوئیس حومه کاری فعالیت ماست.
وی ادامه داد: در کشور آلمان نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی برای ایران برگزار کردیم اما نمایشگاه مهم و قدیمی‌ترین و هشتاد و سومین نمایشگاه صنایع دستی جهان در فلورانس برگزار می‌شود که بتوان صنایع دستی مازندران را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.
میرفخرایی با بیان اینکه در محصولات صنایع دستی در ایتالیا دیزاین حرف اول را در برندسازی و بازاریابی می زند، تصریح کرد: با توجه به ارزش صنایع دستی ایران اما تخصصی دیده نشده است.

دانشگاه‌های ایتالیا آمادگی کامل برای آموزش در ایران را دارند

مدير مركز همكاري‌هاي فرهنگي- اقتصادي ايتاليا و ايران با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ایتالیا آمادگی کامل برای آموزش در ایران را دارند، ادامه داد: این آموزش‌ها موجب می‌شود تا صنایع دستی در بازار اروپا بیشترین فروش را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید صنایع دستی مورد تایید اروپا قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید بازار هدف شناخته و مورد پسند آنها قرار گیرد.

سیستم ایترنتی اَپ برای اطلاعات گردشگری در ایران هم راه اندازی شود

میرفخرایی در حوزه گردشگری گفت: در حوزه گردشگری یک سیستم اینترنتی اپ توسط هوش مصنوعی که تمام اقامتگاه‌ها و تاسیسات دیگر گردشگری ثبت می‌شود تا اطلاعات کامل کل هزینه‌ها و درآمدهای هر بخش را روزانه می‌توان دریافت کرد.
وی ادامه داد: دهکده‌ها یا ساختارهای توریستی طبیعت‌گردی با سنت‌های ایرانی و تکنولوژی اروپایی با ساختار بومی برنامه‌ریزی شد.
مدير مركز همكاري‌هاي فرهنگي- اقتصادي ايتاليا و ايران همچنین به ایجاد کمپین با چادرهای باکیفیت به صورت مشترک با ارائه زمین و سرمایه‌گذاری آنها اشاره کرد.

  • منبع خبر : اداره کل میراث فرهنگی