رزمایش دیدار با دو هزار و ۳۵۷ آزاده مازندرانی
رزمایش دیدار با دو هزار و ۳۵۷ آزاده مازندرانی
رزمایش دیدار با دو هزار و ۳۴۷ آزاده مازندرانی به طور همزمان در ۲۲ شهرستان مازندران برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایثار مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در رزمایش دیدار با آزادگان سرافراز و تکریم از چهار آزاده سرافراز در ساری، ضمن تقدیر و تشکر از صبر و استقامت آزادگان عزیز گفت: در عالم آزادگی عزیزانی که در طول دفاع مقدس با افتخار این دوره غیرت و مردانگی را طی کردند و در تاریک خانه های رژیم بعثی عراق مقاومت مردم ایران را به نمایش گذاشتند، ستودنی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آزادگان سرافراز برای نسل حاضر و آینده پیام های زیادی دارند، افزود: ما برای ارادت و کسب روحیه خدمت این عزیزان میرسیم، آزاده ای که سالها در اسارت بوده و شکنجه های زیادی را تحمل کرده است نباید فرزندش بیکار شود، این عزیزان هیج توقعی ندارند ما شرمنده آزادگان هستیم، این بزرگواران را همانند شهدای زنده میبینیم.

حسینی پور اظهار کرد: مردم ما در این ایام به پاس خدماتی که آزادگان سرافراز برای امنیت و آسایش کشور انجام دادند با صله رحم خود از این عزیزان قدردانی کنند، توجه مسئولین به آزادگان عزیز کمترین وطیفه ای است که انجام می‌دهند. استاندار مازندران اذعان داشت: خاطرات آزادگان باید در قالب ده ها کتاب چاپ شود، خاطرات آزادگان عزیز باید مستندسازی شود تا نسل جوان و نوجوان و نسل های آینده بدانند آنچه باعث اقتدار کشور ما در جهت شد، به همت این عزیزان بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در حاشیه برگزاری این رزمایش طی گفت و گویی اظهار کرد: امروز به طور همزمان با دو هزار و ۳۵۷ آزاده سرافراز خطه لاله خیز مازندران با حضور استاندار مازندران در مرکز استان و ۲۲ شهرستان دیدار و تکریم به عمل آمد.

مدیرکل بنیاد مازندران با اشاره به اینکه این دیدارها در قالب ۴۷۱ گروه ۵ الی ۶ نفره و هرکدام با ۵ دیدار در قالب ۹۱ دستگاه در این رزمایش مشارکت داشته اند، اظهار کرد: از همه عزیزان که دل در گرو محبت به جامعه معزز ایثارگری دارند و باعث نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و الگو نمایی برای جوانان و نوجوانان ما شده اند، خالصانه تشکر میکنم.

کهن سال، هدف این رزمایش را در درجه اول دلجویی و تکریم از صبر و استقامت آزادگان سرافرار و گفتمان با این عزیزان و طرح و رفع مشکلات به صورت حضوری عنوان کرد و یادآور شد: در استان مازندران این سومین رزمایش است و در گام اول با خانواده‌های ۱۰۴۰۰ شهید و در گام دوم برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد که تعداد ۱۳۸۸ نفر بودند با همین رویه اجرا شد‌ و اکنون در گام سوم به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان عزیز به وطن این دیدارها اتفاق افتاد.

این مسئول افزود: امروز آزادگان عزیز ما که به حمدالله از یک انسجام خوبی برخوردارند جهاد تبیین و در حقیقت تفکر و اندیشه شهدا و ایثارگران را ترویج دهند، بیشترین اجرای برنامه های سالروز ورود آزادگان با مشارکت خود آزادگان و هزینه خودشان و با نگاه مردمی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خاطرنشان کرد: مازندران اولین استانی است که رزمایش دیدار با آزادگان عزیز را در یک روز برگزار کرده است.

گفتنی است استاندار مازندران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده سپاه کربلا و فرمانده فراجا در ساری با آزادگان عزیز حسن مستشرق( جانباز ۷۰درصد)، یحیی حق شناس( جانباز ۵۰درصد)، حسین کلانتری( جانباز ۵۰درصد) و شعبانعلی رادمنش( جانباز ۵۰ درصد ) دیدار کردند.

انتهای پیام/