افتتاح بیمارستان رازی قائمشهر پس از 17سال در هفته دولت/وعده افتتاح بیمارستان تنکابن در صورت تامین اعتبار
افتتاح بیمارستان رازی قائمشهر پس از 17سال در هفته دولت/وعده افتتاح بیمارستان تنکابن در صورت تامین اعتبار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: بیمارستان رازی قائمشهر پس از ۱۷ سال چشم‌انتظاری مردم این شهرستان، با صرف ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در هفته دولت افتتاح می‌شود. ‎

ندای تجن- فرهاد غلامی در آستانه هفته دولت در گفتگو با خبرنگاران به پروژه ۱۷ ساله رازی قائمشهر اشاره و اظهار کرد: این طرح از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و در ۱۵ سال اول حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و در دو سال اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان و تاسیسات آن هزینه شد.

غلامی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هزینه شد و در مجموع با ۹۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به پروژه ۲۲۰ تختخوابی بیمارستان تنکابن نیز اشاره کرد و گفت: ده سال از شروع این پروژه می‌گذرد، در هفته دولت ساختمان و تاسیسات آن به پایان می‌رسد و در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامی به بیمارستان ۱۱۰۰ تختخوابی درمانی، آموزشی و پژوهشی آیت الله طبرسی در ماهفروجک ساری اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در سه فاز در دست اجراست که فاز یک آن ۷۰ درصد و فاز دو آن ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز سه نیز در مرحله صفر قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرجعیت علمی دانشگاه در سه رشته قارچ‌شناسی، داروسازی هسته‌ای و بیوتکنولوژی در حال انجام است که تلاش داریم در سطح کشور، منطقه و جهان مطرح شویم.

غلامی به مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت استان اشاره و عنوان کرد: خیرین مازندرانی در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیارد تومان، سال قبل ۲۵۰ میلیارد تومان و چهارماهه امسال ۱۳۵ میلیارد تومان به حوزه سلامت استان کمک کردند که نمونه بارز آن بهره‌برداری بخش‌های آی. سی. یو، سی. تی. اسکن، مامایی و ارتوپدی در بیمارستان امام خمینی است.

وی کسب رتبه برتر این دانشگاه در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ را از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در جشنواره جوانی نیز جزء سه رتبه برتر انتخاب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در خصوص ضریب تاثیر مجلات علمی و حوزه پژوهشی، مجله روانشناسی این دانشگاه ضریب تأثیرگذاری یک را پیدا کرد.

غلامی به حوزه جوانی جمعیت و حمایت خانواده اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه استان مازندران بعد از گیلان بدترین نرخ رشد در کشور را دارد نیاز است در این زمینه اقدامات و تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی به ایجاد رشته فلوشیپ در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به مهم بودن این موضوع مرکز سطح سه کوثر در ساری تجهیز و به لحاظ نیروی انسانی نیز تقویت شد و در دو شیفت صبح و عصر فعال است و ضریب موفقیت این مرکز ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

غلامی افزود: سال گذشته و امسال ۴۸۰ هزار زوج در استان غربالگری شدند که ۱۱ هزار زوج نابارور شناسایی و تاکنون ۲ هزار نفر به مراکز ناباروی معرفی شدند.

وی از راه‌اندازی مرکز ناباروری بهشهر در سطح دو خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ زوج به این مرکز مراجعه کردند و در شش ماهه اخیر ۵ زوج با کمک این مرکز بارور شدند؛ ساخت مرکز ناباروری در شهرستان نوشهر نیز رو به پایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز، ساخت، آموزش و حمایت از زوج‌های نابارور برای این دانشگاه هزینه شده است.

وی حمایت و کمک از زوج‌های دانشجو را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: ۲۸۰ تولد نوزاد موفق در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه افزایش داشتیم.

غلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۲۷ بیمارستان، ۱هزار و ۱۸ خانه بهداشت، ۳۰۰ مرکز جامع شهری و روستایی، ۶۰۰ هیات علمی و ۳۰ رشته علمی دارد.