توقف 43نفس با قرص برنج/لزوم جلوگیری از تسهیل فروش در مغازه‌ها
توقف 43نفس با قرص برنج/لزوم جلوگیری از تسهیل فروش در مغازه‌ها
مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : درچهار ماهه سال جاري 43 نفر بر اثر مسموميت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش داشت.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومي اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی افزود : دراین چهار ماهه سال جاري از كل فوتی های مسمومیت با قرص برنج در استان 25 نفر مرد و ما بقی زن بودند.
بابل بیشترین شهر
در اين مدت شهرستان هاي بابل با 10 ، آمل با 9 و ساری با 7 فوتي به ترتيب بيشترين آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند. اين در حالي است كه آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان های چالوسّ، نوشهر ،سوادکوه ،محمود آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.
فروردین بیشترین فوتی
بر اساس این گزارش فروردین با 13 ، اردیبهشت با 11و خرداد 10مورد بیشترین فوتی و تیر با 9 مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.
متاهلین بیشترین فوتی
مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده 22 نفر مجرد و ما بقی متاهل هستند افزود: سنین 21 تا 30 سال و سنین 41 تا 50 سال هر کدام با 10 مورد بیشترین و سنین کمتر از 16 سال با یک فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابير سختگيرانه براي جلوگيري از توزيع قرص برنج

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد : هر چند طي سال هاي گذشته و طبق آمارهاي موجود شاهد كاهش تلفات قرص برنج در استان بوديم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.