بهره‌برداری 14 پروژه زودبازده آب ‌منطقه‌ای مازندران در هفته دولت
بهره‌برداری 14 پروژه زودبازده آب ‌منطقه‌ای مازندران در هفته دولت
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران، گفت: 14 پروژه زیرساختی مرتبط با بخش آب که با اعتباری بالغ بر یک‌ هزار و 500 میلیارد ریال توسط این شرکت تکمیل شده در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. ‎

ندای تجن- حیدر داوودیان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه 8 شهریور، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت 14 پروژه آب منطقه‌ای استان شامل 12 پروژه تامین آب کشاورزی و 2 طرح در حوزه مهندسی رودخانه‌ها که عملیات اجرایی آن‌ها تکمیل شده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 6 سد انحرافی لشتو (رامسر)، کشکو (تنکابن)، زنگی‌رود (محمودآباد)، رستم‌بند (سوادکوه شمالی)، اتوسی‌پی (سوادکوه) و مرزی‌کلا (بابلکنار) به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و عملیات بازسازی سد انحرافی ولوجا (میاندورود) نیز پایان یافته است.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این 7 سد انحرافی آب مورد نیاز حدود 7 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای استان تامین می‌شود.

داوودیان، اظهار کرد: 3 پروژه ایستگاه پمپاژ گالشکلا(بهنمیر)، ایستگاه پمپاژ پازوار و ایستگاه پمپاژ شهرود(قائمشهر) نیز اخیرا تکمیل شده‌اند که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند. عملیات برق‌رسانی به آب‌بندان کلباد گلوگاه هم از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت امسال است.

وی، درباره طرح‌های حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز گفت: عملیات ساخت 2 دیوار حفاظتی در رودخانه کورکورسر محدوده روستای کوشکسرا در نوشهر و همچنین در روستای تاشکوه شهرستان نور نیز پایان یافته است.

داوودیان یکی از مهم‌ترین طرح‌های زودبازده اجرایی شده توسط شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران که به مرحله بهره‌برداری رسیده است را سد لاستیکی سرخرود عنوان کرد و افزود: سد لاستیکی سرخرود هفتمین سد لاستیکی مازندران است که با ظرفیت ذخیره 500 هزار متر مکعب و توان تنظیم 1.5 میلیون متر مکعب آب، به آبیاری حدود 600 هکتار از شالیزارهای سرخرود کمک می‌کند.

  • منبع خبر : استانداری