افزایش اشتغال‌زایی در منطقه/لایروبی 800 هکتار از آب‌بندان‌های منطقه از سال گذشته تاکنون
افزایش اشتغال‌زایی در منطقه/لایروبی 800 هکتار از آب‌بندان‌های منطقه از سال گذشته تاکنون
بخشدار رودپی جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره پروزه های هفته دولت و ظرفیت های منظقه صحبت کرد.

به گزارش ندای تجن – بخش رودپی جنوبی به دلیل نزدیکی به دریا و دارابودن شهرک صنعتی دارای ظرفیت اقتصادی،کشاورزی و گردشگری فراوانی است.

این بخش با جمعیت بیش از ۲۲ هزار و 126 نفر دارای ۲ دهستان غربی و شرقی است، در حال حاضر تعداد ۳۹ روستا، ۱۱۹ شورای اسلامی ویک شهرآکند و 5 شورا و یک شهردار، ۳۸ دهیاری در سطح بخش فعال هستند و مردم منطقه به‌تناسب میزان مصرف از ۳6 واحد نانوایی در سطح بخش برخوردارند.

به گفته بخشدار رودپی جنوبی در هفته دولت سال جاری با توجه به سیاست و تدابیر دولت سیزدهم ، استاندار مازندران و فرماندار مرکز استان تعدادی از پروژه‌های این منطقه افتتاح شدند و برخی  نیز در دست اجرا هستند.

سید رضا معنوی با بیان اینکه پروژه کارخانه ولشت دارو با اعتبار سرمایه‌گذاری 45 میلیاردتومانی افتتاح شد، افزود: این کارخانه در بخش تولید خوراک دام فعالیت می‌کند که برای 30 نفر اشتغال‌زایی کرده است و ظرفیت تولید 57 هزار و 600 تن در سال را دارد.

معنوی با اشاره به اینکه قرار است  ساختمان گمرک به‌زودی افتتاح شود، افزود: با افتتاح کارخانه داروسازی فارابی نیز که با سرمایه‌گذاری 268 میلیارد تومان ایجاد شد به‌صورت مستقیم برای 90 نفر اشتغالزایی می‌شود.

بخشدار رودپی جنوبی با بیان اینکه مردم منطقه انسان‌های بسیار خیر و بامحبتی هستند که برای ایجاد شادی و آرامش با دولت همکاری دارند، افزود: خیرین منطقه 500 متر زمین برای احداث پارک در روستای لله مرز اختصاص دادند که 500 میلیون تومان نیز برای تجهیز و راه‌اندازی  آن هزینه کردند که هم اکنون آماده و قابل‌استفاده است که به‌زودی توسط مسئولان افتتاح می‌شود.

معنوی با اشاره به اینکه در بخش رودپی جنوبی  ۵۴ قطعه آب‌بندان  به مساحت 2 هزار و 76 هکتار وجود دارد که از ابتدای  سال گذشته تاکنون 400 هکتار لایروبی و ذخیره‌سازی آب‌بندان انجام شد، ادامه داد: در مجموع تاکنون 800 هکتار از سطح آب‌بندان‌ها لایروبی شده است.

 وی از ایجاد ایستگاه پمپاژ آب برای آب‌بندان روستای گالش کلاً خبر داد و در ادامه درباره اجرا و آماده‌سازی منبع ذخیره آب در بخش گفت: منبع 1 هزار مترمکعب آب شرب در شهر آکند و 500 مترمکعب در روستای سید محله و لوله‌گذاری از مسیر عالیواک به منبع اصلی روبروی گمرک به طول 7 کیلومتر جهت جابه‌جایی لوله گالوانیزه به‌جای لوله آزبست در حال اجرا است.

معنوی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در راستای اجرای طرح هادی در روستاها  احداث جوی آب و جدول در کنار زیرسازی و آسفالت در سطح روستاهای بخش و آسفالت راه دسترسی به روستای تالارک  در حال انجام است، ادامه داد:عملیات زیرسازی و آسفالت کل مسیر راه روستای سنگ سرلنگه نیز در حال انجام است.

بخشدار رودپی جنوبی بیان کرد: تعریض و روکش آسفالت محور ساری به لاریم به طول 8 کیلومتر، احداث سرعت گاه 11 مورد، نصب سیستم روشنایی در محدوده آکند به طول یک کیلومتر، افتتاح سالن ورزشی در آکند، تعویض سیم به کابل خود نگه‌دار در سطح روستاهای بخش دیگری از اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به توانمندی بانوان روستایی در زمینه تولیدات کشاورزی از قبیل سبزی‌ها و صیفی‌جات، گفت: 31 نفر از بانوان در قالب صندوق بیمه خرد روستایی در روستای الوار خیل گرد هم آمدند و در سال جاری با افزایش میزان کشت به مساحت نزدیک به 30 هکتار در حال فعالیت هستند و برای خود درآمدزایی می‌کنند.