یک کارمند با 5دکه مطبوعاتی/ماهانه ۱۰ میلیارد تومان صرف حمل زباله در ساری می‌شود/اخراج، بازگشت به کار و دریافت پروژه با استوری!
یک کارمند با 5دکه مطبوعاتی/ماهانه ۱۰ میلیارد تومان صرف حمل زباله در ساری می‌شود/اخراج، بازگشت به کار و دریافت پروژه با استوری!
در جلسه این هفته شورای شهر ساری درباره دکه های مطبوعاتی و لزون نظارت بر فعالیت آنان، کارمندان شهرداری ساری و موارد دیگر صحبت شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از آوای خزر– زهرا شریفی: هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی عصر سه‌شنبه با حضور اعضای شورای اسلامی، معاونان شهردار ساری در صحن علنی این شورا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه از حضور عاشورایی مردم در راهپیمایی اربعین قدردانی کرد و گفت: این رسانه پر قدرت عاشورایی باعث ماندگاری حماسه عاشورا خواهد شد.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: نهاد مدیریت شهری در تسریع تعلیم و تربیت، ساماندهی مدارس، بهسازی خیابان‌های منتهی به مدارس و ایجاد فضای سبز تلاش می‌کند و این اقدام تداوم دارد.

پرویز شعبانی به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و دفاع مقدس را یادآور سال‌ها استقامت و شهامت رزمندگان ایران اسلامی در مقابل استکبار و رژیم بعثی عنوان کرد و گفت: جوانان ما با غیرت و شرف از این مرز و بوم دفاع کردند و باعث شکست و ذلت دشمن و پیروزی ایران اسلامی شدند.

ماهانه ۱۰ میلیارد تومان صرف حمل زباله در ساری می‌شود

وی ضمن تاکید بر گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: تیم مدیریت شهری متناسب با برنامه‌های روز شمار این هفته حضور فعال خواهند داشت. شعبانی در بخش دیگر از سخنانش به حقوق عقب مانده کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: ما نیز مسئولیت اخلاقی و قانونی داریم و این موضوع را درک می‌کنیم و پرداخت حقوق خط قرمز همه ما محسوب می‌شود.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال ۲۳۵ میلیارد تومان از درآمد شهرداری برای بدهی گذشته پرداخت شد و اینکه ماهیانه ۱۰ میلیارد تومان برای حمل زباله صرف می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: برخی‌ها با گذاشتن استوری و یا پیامک ادعای دلسوزی دارند، اما بدانند مدیریت شهری و شورای شهر دغدغه مند‌تر هستند، بخشی از حقوق مرداد پرداخت شد و قرار است در نزدیک‌ترین زمان مابقی حقوق‌ها پرداخت شود.

شعبانی در ادامه صرفه‌جویی در امور، حفظ بیت‌المال، تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرار داد.

شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی با قدردانی از خدمات و اقدامات شهرداری خواستار پرداخت حقوق به موقع کارکنان شد و این موضوع را دغدغه اعضای شورای شهر دانست. وی با ابراز گله‌مندی از عملکرد روسای سازمان‌ها در عدم ایجاد درآمد از شهرداران مناطق به واسطه تلاش آن‌ها در کسب درآمد قدردانی کرد.

ایرجی با بیان اینکه شهرداری لکه گیری آسفالت را مورد توجه قرار دهد، گفت: رفت و آمد در برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها به دلیل شکستگی آسفالت نامطلوب است.

علی عاشقان دیگر عضو شورای ششم شهر مهم‌ترین معضل شهری را هدایت آب‌های سطحی عنوان کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های پیش‌رو لکه گیری آسفالت باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس لکه گیری خیابان‌ها و نظافت حول مدارس مورد توجه قرار گیرد همچنین دیوار‌های رها شده که سیمای شهر را نامطلوب کرده، پیگیری شود.

حقوق کارکنان شهرداری با تاخیر پرداخت می‌شود

سید ذوالفقار شریفی منشی اول شورا پرداخت دیرهنگام حقوق کارکنان شهرداری را دغدغه اعضای شورا عنوان کرد و گفت: اگر چه شهرداری طی این مدت اقدامات خوبی انجام داده، اما هنوز حقوق کارکنان پرداخت نشد.

وی افزود: مشکل حقوق باید تا چند روز دیگر حل شود اگر نشود نسبت به این‌موضوع جبهه گیری خواهم کرد. شریفی همچنین از شرایط نامطلوب آسفالت برخی از معابر شهری ابراز گله‌مندی کرد و خواستار توجه بیشتر شهرداری به این موضوع شد.

۵ دکه مطبوعاتی ساری در اختیار یک کارمند/ اخراج، بازگشت به کار و دریافت پروژه با استوری!
نائب رئیس شورای اسلامی شهر سخنانش را اینگونه آغاز کرد: اخراج و بازگشت پرسنل شهرداری ساری در کمیته انضباطی باید بر اساس ضوابط مشخص صورت گیرد.

وی افزود: افرادی که در گذشته اخراج شدند چگونه می‌توانند به شهرداری بازگردند و حتی پست بگیرند؟ کمیته انضباطی بر چه مبنایی نسبت به بازگشت به کار این افراد اقدام می‌کند.

سید حسین یوسفی گفت: افرادی سال‌های اخیر متهم بودند و حکم انفصال از خدمت گرفتند، ولی مجدداً جذب شهرداری شدند که باید شفاف سازی صورت گیرد.

یک کارمند با پنج دکه مطبوعاتی!

در ادامه این جلسه موضوعات دیگر از جمله دکه‌های مطبوعاتی سطح شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در مرکز مازندران، گفت: ۱۴۰ دکه در شهر ساری وجود دارد که اگر ماهانه حداقل ۱۰ میلیون تومان از هر کدام اجاره دریافت شود در ماه چیزی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرداری ساری درآمدزایی خواهد داشت.

وی افزود: در بحث ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی یک بار باید شفاف‌سازی شود چرا که ساری مدعی کلانشهر بودن است؛ متاسفانه باید بگوییم یک نفر در شهر ساری به‌رغم اینکه کارمند است، اما با پشتوانه‌ای که دارد به تنهایی پنج دکه دارد که اگر مجبور شویم در جلسات آینده نام می‌بریم.

اخراج، بازگشت به کار و دریافت پروژه با استوری!

سید رحمان میرشجاعی دیگر عضو این شورای نیز با بیان اینکه اگر پرسنلی در گذشته اخراج شده است، اما خانواده‌اش دچار مشکل شد باید به شهرداری ساری برگردد، افزود: اگر کسی تخلفی کرده است باید بر اساس قانون و ضوابط از شهرداری ساری خارج شود.

میرشجاعی ادامه داد: هر چند شنیده می‌شود برخی با یک استوری اخراج می‌شوند با یک استوری بازگشت به کار می‌گیرند و یا با یک استوری پروژه می‌گیرند.

میرشجاعی گفت: روند حضور سرمایه‌گذاران در شهر ساری باید تسهیل شود تا در کنار سرمایه‌گذاران بومی شاهد حضور سرمایه‌گذاران غیر بومی در جهت اجرای پروژه‌های مهم باشیم.