شرایط شرکت در ششمین جشنواره شعر نوج
شرایط شرکت در ششمین جشنواره شعر نوج
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه از تقدیر 19 شاعر در ششمین جشنواره استانی شعر تبری «نوج» خبر داد.

ندای تجن- رضا فرجی‌سرخ‌کلایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اخبار سوادکوه به اهداف ششمین جشنواره استانی شعر تبری «نوج» اشاره کرد و گفت: حفظ و گسترش فرهنگ و زبان تبری، آشنایی با فرهنگ آداب و اصطلاحات و واژگان مناطق مختلف استان، ترغیب برای رسیدن به یک رسم‌الخط واحد نوشتاری، ترغیب و گسترش زبان تبری درمیان خانواده‌ها به ویژه جوانان، نوجوانان و نونهالان به گفتار و نوشتار این زبان، احیای فرهنگ همدلی و هم‌آوایی برای نزدیکی اقوام مختلف تبری از اهداف برگزاری این جشنواره است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه، افزود: آثار ارسالی باید اِعراب‌گذاری شده باشد و ترجمه ضمیمه اثر باشد که در امتیاز‌دهی لحاظ می‌شود و آثار در کتابی درج نشده باشد و یا در جشنوارها، برگزیده نشده باشد و دبیرخانه در ویرایش فنی اثر آزاد است.
وی با بیان اینکه هر شاعر حداقل ۲ و حداکثر ۴ اثر ارسال کند و اهدا جایزه و لوح تقدیر فقط با حضور در مراسم اختتامیه جشنواره میسر است و ارسال اثر توسط هر شاعری به منزله ی قبول شرایط جشنواره است.
فرجی، خاطرنشان کرد: ارسال مشخصات صاحب اثر شامل نام خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد، شماره همراه و آدرس ضروری است و ارسال اثر فقط در محیط word یا تایپ در صفحه فضای اجتماعی قابل پذیرش است و ارسال اثر به صورت عکس یا pdf قابل پذیرش نیست.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره دهم مهرماه و برگزاری جشنواره در آبان‌ماه ۱۴۰۲ است.
وی به موضوعات جشنواره اشاره کرد و افزود: موضوع آزاد شامل؛ مسائل اجتماعی، خانواده و ترغیب فرزند‌آوری و بخش ویژه شامل؛ مقاومت و دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی حرم و امنیت، فرهنگ بومی، دستگیری و نوع‌دوستی، آیینی و انتظار است.
فرجی، افزود: 7 اثر با جایزه 2 میلیون و 500 هزار تومانی در بخش عمومی، 2 اثر با جایزه یک میلیون و 500 هزار تومانی در بخش نوین، یک اثر با جایزه یک میلیون تومانی در بخش نوجوان و 3 اثر با جایزه دو میلیون و 500 هزار تومانی در بخش ویژه است.
وی گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به شماره 09338498232 در فضای اجتماعی ایتا ارسال کنند.