زنگ گردشگری در مدارس استان نواخته می‌شود/پای مولوی به گردشگری مازندران باز شد
زنگ گردشگری در مدارس استان نواخته می‌شود/پای مولوی به گردشگری مازندران باز شد
هر ساله به مناسبت گرامی‌داشت هفته گردشگری برنامه‌هایی در سطح استان برگزار می شود که معمولا با همکاری دولت و انجمن های مردم نهاد و لیدرها و ...است.

به گزارش ندای تجن- چند روزی بیشتر به هفته گردشگری باقی نمانده است هفته‌ای که با توجه به جایگاه استان در کشور و تاکید مسئولان برای استفاده از ظرفیت‌های مازندران برای جذب گردشگری و درآمد بیشتر در این حوزه دارای اهمیت است.

هر ساله به مناسبت گرامی‌داشت هفته گردشگری برنامه‌هایی در سطح استان برگزار می شود که معمولا با همکاری دولت و انجمن های مردم نهاد و لیدرها و …است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در گفت‌و گویی اعلام کرده است که به مناسبت این هفته  تورها و میزگردهای آموزشی توسط موسسات گردشگری و تحت نظارت واحد آموزش گردشگری برگزار می‌شود.

صادق برزگرآشنایی با اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سرمایه‌های سبز، پرنده‌نگری، رعایت ایمنی و جلوگیری از حوادث، رانندگان وسیله نقلیه گردشگری، کارگاه آموزشی توسعه اکوتوریسم، بازاریابی نوین و راه‌های نجات از بحران و توانمندسازی کارشناسان نظارت اداره‌کل و شهرستان‌ها با نحوه ارزیابی از تاسیسات گردشگری از جمله دوره‌های آموزشی هفته گردشگری معرفی کرد.

وی افزود: میزگردهای گردشگری روستایی و اجتماع محور پایدار و سبز، خانه‌های بوم‌گردی، سرمایه‌های سبز و نقش بانوان در توسعه پایدار محلی نیز در این هفته به صورت مجازی برگزار می‌شود تا شرایط حضور برای تمامی شاغلان حوزه گردشگری فراهم شود.

برزگر از نیروهای آموزش‌دیده به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه گردشگری در یک منطقه یادکرد و گفت: یکی از استراتژی‌های وزارت‌خانه برگزاری دوره‌های آموزشی با سرفصل‌های متنوع در سراسر کشور به‌صورت مجازی است که علاقه‌مندان بدون محدودیت مکانی، جهت حضور می‌توانند به سامانه www.education.mcth.ir و پیج اینستاگرامی training.tourism.iran مراجعه کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکز استان نیز در گفت‌وگو با ندای تجن با بیان اینکه در روز چهارشنبه مصادف با 5 مهرماه سال جاری زنگ گردشگری در یکی از مدارس ساری نواخته می‌شود، گفت: قرار است دانش‌آموزان مدرسه را با همکاری شهرداری ساری به تور ساری گردی ببریم.

محسن باستانی مجاوری با بیان اینکه بازدید از موزه کلبادی، مسجد فرح‌آباد ساری و برخی از نقاط دیدنی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده تور ساری گردی است، افزود: در سال جاری باهدف ترویج فرهنگ مطالعه بازدید از کتابخانه ساری در برنامه ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: در روز 5 مهرماه مصادف با آغاز هفته گردشگری بازدید از تمامی موزه‌های سطح کشور از جمله در ساری رایگان است.

در عصر روز چهارشنبه برنامه ساری گردی با حضور فعالین گردشگری را داریم، ادامه داد: در روز پنج‌شنبه نیز مراسم غبارروبی مزار شهدا و درگذشتگان برگزار می‌شود.

باستانی از افتتاح ساختمان شرکت توسعه گردشگری در محل خانه ناظری خبر داد و گفت: این شرکت مدت‌ها بدون ساختمان فعالیت می‌کرد که هم زمان با آن یک دفتر خدمات مسافرتی نیز در ساری افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساری با اشاره به اینکه در روز شنبه 8 مهرماه دیدار با پرسنل آتش‌نشانی ساری و افتتاح دفتر خدمات مسافرتی را داریم، افزود: یک شرکت ارزشیابی هتل‌ها نیز در همین روز افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح دفتر خدمات مسافرتی شرکت توکاگشت ساری و فروشگاه صنایع‌دستی در روز 9 مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: در عصر همان روز به مناسبت میلاد مولوی مراسم گردشگری ادبی را با همکاری کارگروه گردشگری در محل خانه هنرمندان ساری داریم.

باستانی بیان کرد: برگزاری فم تور برای فعالین گردشگری، آژانس‌ها و اصحاب رسانه به محل دودانگه و چهاردانگه ساری از برنامه‌های روز سه‌شنبه 11مهرماه است.

وی در پاسخ به سئوال ما درباره فعالیت انجمن گردشگری خانه هنرمندان ساری، گفت: تیم خوبی گردهم آمدند که با ما همکاری دارند اما نیاز است تا برنامه بلندمدت داشته باشند و براساس آن پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه استاندار مازندران و همین‌طور فرماندار مرکز استان نگاه ویژه به حوزه گردشگری دارند، افزود: یکی از اقداماتی که هر دستگاهی می‌تواند انجام دهد همکاری با انجمن‌های مردم‌نهاد است؛ چون به‌عنوان بازوان ادارات هستند که می‌توانند عملکرد مناسبی همراه با برنامه‌ریزی  داشته باشند.

به گزارش ندای تجن- امیدواریم برگزاری برنامه های هفته گردشگری به عنوان تلنگری باشد تا بتواند در کنار توجه بیشتر به تامین زیرساخت‌های این حوزه درآمدی پایدار برای حوزه گردشگری مازندران ایجاد نماید.