بازگشایی 70 خانه محیط زیست در مازندران
بازگشایی 70 خانه محیط زیست در مازندران

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ۷۰ خانه محیط زیست در مازندران به صورت همزمان و برخط با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مسؤولان کشوری و استانی با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آمل افتتاح شد. مدیرکانون پرورش فکری کودکان […]

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ۷۰ خانه محیط زیست در مازندران به صورت همزمان و برخط با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مسؤولان کشوری و استانی با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آمل افتتاح شد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل در این مراسم اظهار کرد: برای فرهنگ سازی هر مسئله مهم و اساسی باید از پایه شروع کرد و به سراغ گروه نونهالان، نوجوانان و جوانان رفت.

شکارا فرقدان با اعلام همکاری تؤام و سازنده با محیط زیست برای حفظ طبیعت و منابع طبیعی، افزود: هم اکنون بیش از ۴۰۰ کودک به صورت مستقیم در این مرکز تردد دارند و آموزش‌های فرهنگی و زیست محیطی برای کودکان در اولویت قرار دارد.

وی با قدردانی از فعالیت‌های مستمر و پیگیرانه مهندس محمدامین اصالت مسؤول آموزش اداره محیط زیست، تصریح کرد: کودکان از سن پایین زندگی خود باید بیاموزند که به طبیعت و محیط زیست احترام بگذارند و در راستای حفظ و حراست از آن تمام توان خود را به کار گیرند.

فرقدان با اعلام اینکه محیط زیست یک میراث بسیار ارزشمند است و باید به درستی و صحت به آیندگان سپرده شود، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نخستین و تنها نهاد رسمی آموزش و پرورشی کودکان می تواند در راستای حفاظت از محیط گام های اساسی بردارد.

جنگل بدون درخت نابودی جامعه را به بار می‌آورد

امام جمعه شهر امامزاده عبدالله آمل در این مراسم اظهار کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و مربوط به یک یا چند دستگاه و نهاد دولتی نیست.

حجت‌الاسلام حسین حسین‌زاده برسمنانی افزود: باید همه ما در جامعه حافظ و نگهبان درخت، جنگل و محیط زیست باشیم تا این امانت بزرگ به آیندگان منتقل شود.

وی با بیان اینکه جنگل بدون درخت نابودی را به همراه دارد، تصریح کرد: محیط زیست سالم و بدون آلودگی آرزوی امروز کشورمان است که منابع طبیعی و جنگل انبوه سبزی و نشاط را به ثمر می آورند.

حسینزاده با اشاره به اینکه کمبود محیط بانان و جنگل بانان به عنوان حافظان محیط زیست و منابع طبیعی مشهود است، گفت: قطع درختان در محیط زیست نابودی هوا و زمین است هرچند در بخش امامزاده عبدالله که جنگل های انبوه و در هم تنیده را به همراه دارد گاهی صدای اره موتوری به گوش می رسد که بلافاصله وارد میدان شده و مانع این حرکت مخرب توسط متخلفان و قانون شکنان می شویم.
به گزارش فارس، حکم مسؤولیت ۹ مدیر اجرایی خانه محیط زیست روستایی در این مراسم اعطا شد.