اعلام رضایتمندی گردشگران روسی از فم تور مازندران‌گردی
اعلام رضایتمندی گردشگران روسی از فم تور مازندران‌گردی

ندای تجن- مسافران روسیه ازبکستان و ارمنستان در سومین روز حضور در مازندران ابتدا از مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر بازدید کردند و طی نشستی، نجفی سرمایه گذار و مالک مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر، ضمن تشکر از حضور آن ها اظهار کرد: این مجموعه شهر بازی شامل ایستگاه قایق سواری، تله کابین، […]

ندای تجن- مسافران روسیه ازبکستان و ارمنستان در سومین روز حضور در مازندران ابتدا از مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر بازدید کردند و طی نشستی، نجفی سرمایه گذار و مالک مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر، ضمن تشکر از حضور آن ها اظهار کرد: این مجموعه شهر بازی شامل ایستگاه قایق سواری، تله کابین، مجموعه تفریحی آبی، سالن همایش‌های بین المللی، مجموعه نمایشگاهی بین المللی، هتل آپارتمان و متل و انواع فروشگاه‌ها، رستوران ، کافی شاپ ، پاراگلایدر و انواع تفریحات دیگر است. 

او با بیان اینکه هر سوئیت این مجموعه بنام یک کشور و مطابق با دیزاین همان کشور است، افزود: در این مجموعه کلبه‌های جنگلی هم اقامت وجود دارد که بسیار دلباز و مفرح تعبیه شدند.

مالک مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر، تصریح کرد: این مجموعه ۱۴۰ هکتار مساحت دارد و‌ در تمام طول سال این مجموعه در حال فعالیت است و تنها تله کابین است که در طول سال برای استفاده مسافران و گردشگران فعالیت می‌کند. 

در این جلسه خانم البینا به نمایندگی از گردشگران خارجی اظهار کرد: مازندران را بسیار زیبا و چشم نواز دیدیم. آب و هوای فوق العاده ای دارد و جاذبه‌ها و مناظر چشم نواز و روح بخش است. آدم را سر کیف می‌آورد و گویا همه زیبایی‌۶ا در یک استان جمع شده است. 

او با بیان اینکه ما هر روز که می‌گذرد از این فم تور راضی‌تر می‌شویم، افزود: معمولا ما ایران را به تهران و اصفهان و شیراز می‌شناسیم اما در این ۳ روز متوجه شدیم که از استان همسایه خود با چنین جاذبه‌های متنوعی غافل بودیم. 

در ادامه اسحاقی سرپرست معاونت گردشگری مازندران و هاشمی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رامسر از ظرفیت‌های گردشگری مازندران به ویژه رامسر اظهاراتی بیان کردند. 

بازدید از موزه رامسر، و ضیافت ناهار با حضور دکتر برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در کندوان، قسمت پایانی این سفر ۴ روزه به مازندران بود و پس از آن گردشگران خارجی راهی تهران شدند تا به دیار خود باز گردند. 

صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران نیز در پایان سفر گردشگران خارجی با اشاره به ۵ مهر روز جهانی گردشگری و میزبانی مازندران در رویداد بین المللی گردشگری اظهار کرد: به مناسبت این رویداد مهم، گردشگرانی از کشورهای CIS به ویژه روسیه که نخستین کشور هدف ما برای لغو روادید دو طرفه بود، به مازندران آمدند و طی سفری ۴ روزه از برخی جاذبه‌های استان در شرق، مرکز و غرب استان بازدید کردند. 

او با اشاره به برگزاری باشکوه همایش رویداد بین المللی مازندران با حضور گردشگران خارجی و مسُولان ملی و استانی افزود: پس از مراسم افتتاحیه همایش، برنامه‌های مهمی چون پنل تخصصی صنایع‌دستی با حضور هنرمندان صنایع‌دستی، نشست‌های B2B با نمایندگان کشورهای همسایه حوزه دریای خزر، کارگاه‌های آموزشی گردشگری و‌ صنایع‌دستی برای تجاری سازی و صادرات محصولات هنرمندان برگزار شد و نتایج مثبتی حاصل شد که اثرات آن به زودی مشخص خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: برگزاری جشنواره بزرگ غذاهای بومی-محلی، افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی با ۳۵ غرفه با حضور هنرمندان این صنعت و غرفه‌های ورکشاب متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی، اداره‌کل صمت، حفاظت محیط زیست ، ورزش و جوانان، حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری و… نیز در روز نخست صورت گرفت.

 برزگر، با اشاره به برگزاری فم تور ۳ روزه برای گردشگران خارجی جهت آشنایی با فرهنگ و تاریخ مازندران بیان کرد: پایگاه میراث جهانی عباس آباد متلعق به دوره صفویه، جاذبه‌های بابلسر، مجتمع تفریحی- سرگرمی نمک آبرود، دهکده سفال سلیم آباد تنکابن، مجتمع توریستی- گردشگری و موزه مردم شناسی و شهدای رامسر، و محور چالوس و کندوان از جمله جاذبه‌های برنا مه ریزی شده جهت بازدید گردشگران خارجی در این فم تور ۳ روزه بود. 

او ادامه داد: خوشبختانه، همان‌طور که انتظار می‌رفت جاذبه‌های تاریخی، صنایع‌دستی، بناهای تاریخی، فرهنگی و ظرفیت‌های طبیعی نقاط مختلف استان در شرق و غرب و مرکز مازندران مورد توجه و استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت و این می‌تواند آغازی امیدوار کننده و روشن برای رونق گردشگری خارجی در مازندران باشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اثرات مثبت نشست های B2B و انعقاد تفاهم نامه‌ها و قردادهای متعدد بین بخش خصوصی ایران و کشورهای CIS بیان کرد: در این فرصت طلایی، یکی از اهداف اصلی ما این بود که دیدگاه منفی و البته کاذب گردشگران خارجی را که در اثر سیاهنمایی‌ها و تبلیغات گسترده دشمنان نسبت به ایران و ایرانی ایجاد شده یود، تغییر دهیم و بازخورد این فم‌تور و رفتار و اظهارات میهمانان خارجی ما نشان می‌دهد که تا حدود بسیاری در تحقق این مهم، موفق بودیم.

او افزود: حال پس از برداشتن گام نخست، تلاش داریم در راستای جذب گردشگران خارجی به‌ویژه کشورهای CIS‌، چین و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس که جزو کشورهای هدف برای ایران و مازندران هستند، اقدام کنیم. 

 برزگر در پایان اظهار کرد: جا دارد به شکلی ویژه از حمایت‌های دولت سیزدهم، وزیر محترم گردشگری، استاندار محترم مازندران، نماینده محترم ولی فقیه در استان، همچنین سایر متولیان و مسُولان کشوری و استانی تقدیر و تشکر نمایم و انتظار می‌رود برای تحقق رونق گردشگری مازندران همه متولیان و دست اندرکاران با همدلی و همراهی مضاعف پای کار آیند و با اجرای درست و دقیق چشم انداز‌های تعیین شده در برنامه هفتم توسعه به اهداف مدنظر دست یابیم.  

گردشگران خارجی نیز پس از پایان سفر ۴ روزه خود در مازندران، نظرات خود را راجع به این سفر، ایران و استان مازندران بیان کردند که جهت طولانی نشدن گزارش بخش‌هایی از آن‌ها را می‌آوریم. 

آلبینا رئیس ژانس مسافرتی از کشور روسیه با بیان اینکه ما اولین گروهی بودیم که پس از لغو روادید از روسیه به ایران آمدیم، گفت: در همان روز نخست، قرادادی دو طرفه با یکی از آژانس‌های مسافرتی ایران در رابطه با سفر ایرانی‌ها به روسیه و بالعکس امضا کردیم تا حسن‌نظر خود را برای توسعه گردشگری دو کشور دوست و همسایه نشان دهیم. 

او با اشاره به هجمه‌های گسترده علیه ایران اظهار کرد: افزود: حقیقت این‌که در ابتدا نسبت به ایران حس خوبی نداشتم و حتی می‌ترسیدم به این کشور سفر کنم، فکر می‌کردم ایران کشوری بسته و ناامن است، اما لغو روادید دو طرفه موجب شد که این کشور سفر کنم و بر خلاف تصوراتم، دیدم ایران کشوری امن با مردمی مهربان و مهمان نواز است. از صمیم قلبم می‌گویم در این سفر، همه چیز عالی بود و خیلی به ما خوش گذشت. 

این گردشگر روسی تصریح کرد: در طول حضورم در ایران و مازندران سعی کردم بخش‌هایی از مشاهدات خود از ایران و جاذبه‌های مازندران را در فضای مجازی با هموطنانم به اشتراک بگذارم اما کار اصلی‌ام پس از بازگشت به کشور شروع می‌شود و به صورت حضوری و مجازی حرف‌های بسیاری درباره ایران برای گفتن دارم و تصاویر و فیلم‌های زیادی که ضبط کردم به اشتراک خواهم گذاشت. 

او در پایان، بیان کرد: از مشاهده کوه و دریا و جنگل در کنار هم بسیار لذت بردم و در مجموع، جا دارد از وزارت گردشگری ایران و مجموعه گردشگری مازندران تشکر کنم که آژانس‌های مسافرتی ما را به ایران دعوت کردند. 

میکائیل کارمند وزارت توسعه اقتصادی روسیه با اشاره به استقبال خوب روز نخست اظهار کرد: این خوش رفتاری و مهمان‌نوازی ایرانیان تا روز پایانی ادامه داشت و ما در طول این سفر در آسایش و امنیت کامل بودیم. به هموطنانم خواهم گفت که ایران کشور امنی برای مسافرت است و مردم بسیار مهربان و خونگرمی دارد. 

او افزود: همایش خوبی در بابلسر برگزار شد و جلسه B2B هم نتایج متقابل و مثبت در بر داشت که فراگیر شدن آن نیاز به زمان دارد و من بر اساس مشاهداتم، آینده روشنی را برای گردشگری ایران متصور هستم. 

میکائیل، مازندران را استانی زیبا و رنگارنگ توصیف کرد و گفت: برای من مجموعه تاریخی بهشهر خیلی جذاب بود، تله کابین نمک آبرود فوق العاده بود و به نظرم منظره زیبایی به شهر می دهد. 

الیزابت کارمند وزارت توسعه اقتصادی روسیه نیز بیان کرد: روزهای خیلی خوبی را در ایران گذراندیم این سفر برای من جالب و متفاوت بود و خیلی خوش گذشت. ایران را کشوری باز با مردمی با فرهنگ و مهربان دیدم و دوست دارم باز هم به این کشور سفر کنم. 

آسادولینا از جمهوری باشقیرستان نیز، ایران را کشوری با مردم مهربان، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه تعبیر کرد و گفت: ایران بسیار زیباست و یک بار سفر کردن کافی نیست که همه آن زیبایی‌ها را دید. 

او از مهمان نوازی ایرانیان گفت و گفت: از کنفرانس و برنامه B2B تا جاهایی که تردد کردیم، همه برای من جالب بود. تله‌کابین نمک‌آبرود و موزه رامسر را جذاب دیدم و جاده‌های پیچ در پیچ جنگلی، برایم چشم نواز بود. 

آلبینا خبرنگار خارجی اظهار کرد: مردم ما فکر می‌کنند ایرانی‌ها سخت و در خفقان زندگی می‌کنند و کشور بسته‌ای است اما چیزی که دیدم خلاف این حرف‌هاست. در دهکده سفالگری شادی و نشاط مردم را دیدم که چقدر صمیمی و مهمان نواز بودند و با اینکه هم‌زبان نبودیم تلاش می‌کردند با ما ارتباط دوستانه برقرار کنند. 

دوست دارم قبل از رفتن از وزارت گردشگری ایران و مدیر گردشگری مازندران تشکر کنم که این شرایط عالی را فراهم کردند، همچنین از سایر مدیران مازندران که ما را همراهی کردند، ممنونم.