گردشگری سبز چرا اهمیت دارد؟
گردشگری سبز چرا اهمیت دارد؟
رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت گردشگری سبز، یادآور شد: گردشگری سبز به این دلیل مهم است که از توسعه اقتصادی، حفظ فرهنگ، حفاظت از محیط زیست، کاهش تغییرات آب و هوا و رشد شخصی حمایت می کند.

ندای تجن- سمیه رفیعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد رونق گردشگری سبز، گفت: گردشگری سبز که با نام‌های گردشگری پایدار، اکوتوریسم یا گردشگری مسئولانه نیز شناخته می‌شود، شکلی از گردشگری است که به حداقل رساندن تأثیر منفی سفر و ترویج حفاظت از محیط زیست و مسئولیت اجتماعی تمرکز دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای، افزود: گردشگری سبز با هدف ایجاد تعادل بین رشد اقتصادی و مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی، به گردشگران امکان می دهد از تجربیات سفر لذت ببرند و در عین حال به حفظ میراث طبیعی و فرهنگی مقصد کمک کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت گردشگری سبز، یادآور شد: گردشگری سبز به این دلیل مهم است که از توسعه اقتصادی، حفظ فرهنگ، حفاظت از محیط زیست، کاهش تغییرات آب و هوا و رشد شخصی حمایت می کند.

وی در ادامه یادآور شد: گردشگری سبز که به عنوان اکوتوریسم یا گردشگری پایدار نیز شناخته می شود، به دلایلی همچون حفاظت از محیط زیست، توسعه اقتصادی، حفظ فرهنگی، کاهش تغییرات آب و هوا، کاهش آلودگی محیط زیست، حفاظت از حیات وحش، مشارکت جامعه، آموزش و آگاهی، پایداری بلند مدت، حفاظت از محیط زیست اهمیت دارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گردشگری سبز حفاظت از منابع طبیعی، حیات وحش و اکوسیستم‌ها را ترویج می‌کند. این نوع گردشگری توریست‌ها را تشویق می‌کند تا طبیعت را قدردانی و به آن احترام بگذارند و تأثیر آن را بر محیط زیست به حداقل برسانند

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت