ثبت وقف قرآنی در نخستین روز هفته وقف در بلده نور
ثبت وقف قرآنی در نخستین روز هفته وقف در بلده نور
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بلده نور از ثبت اولین وقف قرآنی در روستای میناک به ارزش ۳۰ میلیارد ریال همزمان با اولین روز از هفته وقف خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، کامران نعیمی طی گفت‌وگویی ضمن تبریک هفته وقف، اظهار کرد: افزایش موقوفات از اعتماد مردم نسبت به عملکرد اوقاف در حوزه اجرای نیات امینانه واقف نشان از اعتماد مردم دارد.

وی افزود: در اولین روز هفته وقف، واقف خیراندیش عباس هاشم‌زاده ضمن حضور در اداره اوقاف بلده ، ششدانگ عرصه و اعیان با مساحت هزار متر مربع زمین مزروعی واقع در روستای میناک بلده با ارزش تقریبی ۳۰میلیارد ریال جهت آموزش قرآن و احکام دینی وقف کرد.

نعیمی با بیان اینکه این اولین وقف حوزه قرآنی ثبت شده در بلده است، بیان کرد: در بلده نور حدود ۸۷۰ موقوفه داریم و در سال جاری با احتساب وقف جدید شاهد دو وقف بوده‌ایم که وقف دیگر ششدانگ یک منزل با مساحت ۴۵۰ متر مربعی در روستای سراست باهدف الحاق به زمین امامزاده بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بلده نور ضمن اظهار خرسندی از این وقف قرآنی، بیان کرد: همچنین به همت اداره اوقاف، مسابقات حفظ جز سی ام در هفته وقف در سطح بلده برگزار شد که با تقدیر ۶ نفر از برگزیدگان همراه خواهد بود.

این مسؤول با اشاره به اعزام ۷۳ زائر اولی از شهر بلده به سفر عتبات عالیات و توزیع ۵۰هزار پرس غذای گرم در ۶ ماهه سال جاری توسط اوقاف این شهرستان، گفت: حدود ۹۰ درصد نیات واقفان بلده مربوط به سیدالشهدا (ع) است.