دومین آسمان‌نمای مازندران بازگشایی شد
دومین آسمان‌نمای مازندران بازگشایی شد
آسمان نمای ثابت نجوم کانون نوشهر در راستای توسعه عدالت فرهنگی در این شهرستان به منظور توسعه فرهنگی و علمی ویژه کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به نجوم در غرب استان مازندران تاسیس شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران،  در این آیین که با حضور مدیرکل این کانون و مدیران ادارات دولتی شهرستان نوشهر برگزار شد؛ آسمان نمای ثابت کانون پرورش فکری نوشهر گشایش یافت.

مدیرکل کانون مازندران در این برنامه با گرامی‌داشت هفته ملی کودک این کارگاه را هدیه کانون به همه کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به نجوم  دانست و افزود: فعالیت نجوم یکی از برنامه‌های شاخص مراکز فرهنگی هنری در حوزه علمی است .

وی بیان کرد: بیش از ۶۰ فعالیت در سراسر مراکز فرهنگی هنری استان در راستای شکوفایی استعدادها و خلاقیت کودکان و نوجوانان با حضور مربیان متخصص انجام می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه این آسمان‌نما، دومین مرکز در کانون مازندران است اظهار داشت: این آسمان نما با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در مرکز نوشهر به منظور توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی برای بچه‌های این شهرستان و منطقه غرب استان مازندران تاسیس شده است.

رستم زرودی، فرماندار شهرستان نوشهر و چالوس نیز در این برنامه ضمن بازید از مرکز و بررسی فعالیت این آسمان نما، ضمن  ابراز خرسندی  از اهتمام مدیرکل کانون مازندران نسبت به‌ راه‌اندازی این مجموعه، قدردانی کرد  و این ظرفیت را در انجام فعالیت علمی و فرهنگی در منطقه غرب استان موثر دانست.

همچنین در این آیین از سوی مدیر ارشاد شهرستان از سارا نوشیر، مسئول کانون نوشهر  به پاس اهتمام در در انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه کودک و نوجوان با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

در این آیین دانش آموزان، معاون  فرماندار، بخشدار مرکزی، رؤسای  اداره‌های: فرهنگ و ارشاد،  بهزیستی، محیط زیست، اداره کار و امور اجتماعی ، کمیته امداد و نمایندگان شهر داری،  هلال احمر، منابع طبیعی و  دیگر سازمان‌ها حضور داشتند.

گفتنی است: آسمان نمای ثابت نجوم کانون نوشهر در راستای توسعه عدالت فرهنگی در این شهرستان به منظور توسعه فرهنگی و علمی ویژه کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به نجوم در غرب استان مازندران تاسیس شد.