زیرساخت‌های کشاورزی استان عقب ماندگی تاریخی دارد/مرکز تحقیقات کشاورزی هشدارها و راه‌کارهای لازم را ارائه دهد
زیرساخت‌های کشاورزی استان عقب ماندگی تاریخی دارد/مرکز تحقیقات کشاورزی هشدارها و راه‌کارهای لازم را ارائه دهد

ندای تجن- بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پنجمین جلسه کشت پاییزه که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و اعضای ستاد برگزار شد، گفت: از عوامل دخیل در کشت پاییزه و اقدام به موقع برای کشت محصول سپاسگزاری می‌کنم. وی ادامه داد: پل بین علم و عمل در جهاد کشاورزی، تولیدات […]

ندای تجن- بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پنجمین جلسه کشت پاییزه که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و اعضای ستاد برگزار شد، گفت: از عوامل دخیل در کشت پاییزه و اقدام به موقع برای کشت محصول سپاسگزاری می‌کنم.

وی ادامه داد: پل بین علم و عمل در جهاد کشاورزی، تولیدات گیاهی است و برای رسیدن به استانداردهای جهانی در این حوزه فاصله داریم که لازم است برای رسیدن به این استانداردها تلاش مضاعف داشته باشیم.

بابک مومنی اظهار داشت: در زیرساخت‌های کشاورزی استان عقب ماندگی تاریخی داریم و این زیرساخت‌ها سنتی است و با اینکه دانش لازم را داریم اما این دانش کافی نیست.سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حوزه دانش و علم تولیدات گیاهی از میانگین جهانی بالاتر هستیم که این علم و دانش باید در حوزه اجرا به کار گرفته شود.

وی خواستار انتقال دانش به مزرعه شد و گفت: علم تولیدات گیاهی باید به مزرعه و کشاورزان منتقل شود.

مومنی با بیان اینکه سطح سبز و سطح برداشت محصولات باید همخوانی داشته باشد، گفت: به هیچ عنوان اختلاف آمار در کشت پاییزه به بهانه آفت زدگی بجز در موارد بلایا و بحران‌های طبیعی قابل پذیرش نخواهد بود.

وی ادامه داد: هر ساله کشت پاییزه را بعنوان افزایش ضریب کشت و ارتقاء عملکرد استان نگاه می کردیم اما امسال تفاوت دیگری دارد و آن اینکه چون کشت بهاره پرتنشی را پشت سر گذاشتیم، کشت پاییزه امید و معیشت کشاورزان است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اگر در معیشت کشاورز تنشی وارد شود تولید دچار خدشه می شود و از اکنون تجربیات امسال باید چراغ راه سال آینده باشد.

وی تصریح کرد: اگر امسال در تامین بذر دچار مشکل شدیم سال آینده نباید این مشکل مشاهده شود و باید ارزیابی درست و منطقی داشته باشیم و تکرار چالش ها بیانگر عدم اراده لازم برای حل مشکل است.

مومنی بیان کرد: هر اختیاری که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حوزه تولیدات گیاهی دارد معاون بهبود تولیدات گیاهی بنده از تمام آن اختیارات برخوردار است و بعنوان فرمانده کشت پاییزه در سال زراعی جاری است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قرار نیست منتظر بحران باشیم و در آن دست و پا بزنیم بلکه باید مرکز تحقیقات بعنوان دیده بان بخش کشاورزی با پیش بینی درست، هشدارها و راهکارهای لازم را ارایه کند.

  • منبع خبر : روابط عمومی