اختتامیه  پنجمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برگزار شد
اختتامیه  پنجمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی برگزار شد

به گزارش ندای تجن- براساس گزارش دفاع پرس -سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در عصر روز 24 مهرماه سال جاری در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فعالان فضای مجازی و مقاومت در فضای مجازی که در مجتمع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مازندران برگزار شد، […]

به گزارش ندای تجن- براساس گزارش دفاع پرس -سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران در عصر روز 24 مهرماه سال جاری در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فعالان فضای مجازی و مقاومت در فضای مجازی که در مجتمع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مازندران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران به اوضاع این روز‌های غزه اشاره کرد و اظهار داشت: این روز‌ها در یک چشم ما اشک شوق از عملیات «طوفان الاقصی» است و در چشم دیگرمان اشک غم و غصه از مظلومیت مردم غزه که به طرز ناجوانمردانه مورد حملات رژیم کودک کش صهیونیت قرار گرفته است و این ظلم پایدار نخواهد ماند و مردم مظلوم فلسطین پیروز خواهند شد.

سرهنگ سلامی با اشاره به میزبانی پنجمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، حضور امیر سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در این مراسم باعث خرسندی اعلام کرد و افزود: امروز فضای مجازی به یک ضرورت در زندگی مردم و جامعه و جوانان عزیز ما تبدیل شده است و زندگی امروز بشریت بدون فضای مجازی با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد و نیاز‌های روزمزه آحاد مردم و بسیاری از خدمات دولتی در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با اشاره به اهمیت فضای مجازی در زندگی امروز جامعه افزود: امروز در موضوع ارزش‌های اسلامی و انقلابی و مبارزه امروز با دشمن هم فضای مجازی در نبرد شناختی و رسانه‌ای نقش اول را دارد.

وی با بیان اینکه باید با افزایش سواد رسانه‌ای در جامعه فرهنگ استفاده از فضای مجازی را تقویت کرد، ادامه داد: امروز فضای مجازی هم سلاح ما در نبرد با نظام و دشمن است و هم ابزار قوی و کارآمد ما در جهاد تبیین، بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه به شمار می‌آید.

این مقام مسئول افزود: امروز فضای مجازی به نیاز حخقیقی در زندگی مردم ما تبدیل شده است و بسیاری از نیالزمنتدی‌های بشر در این فضا انجام می‌شود و در قالب دولت الکترونیک خدمات دولت نیز ارائه می‌شود و نیاز‌ها دائما در حال تغییر و پیشرفت‌ها در حال تغییر است.

سرهنگ پاسدار سلامی اذعان داشت: امروز نظام سلطه با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای در نبرد جنگ ترکیبی بر ما می‌تازد و به دنبال تفییر شئونات زندگی در جوامع مختلف و حاکمیت ارزش‌های غربی بر زندگی مردم و جوانان است و در این جنگ ابزار تبیین جامعه در نبرد با دشمن است و در عرصه فعالیت‌های دفاع مقدس و مقاومت بسیار از فعالیت‌های ما در این حوزه انجام می‌شود.

سرهنگ پاسدار سلامی از فعال شدن بخش تولیدات فضای مجازی در ۱۰ دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ۱۲ دفتر دیگر نیز تا پایان سال مجهز به این بخش خواهند شد.

به گزارش ندای تجن – رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی در این مراسم با بیان اینکه ورود مردم به فضای مجازی سبب موفقیت در دفاع است، گفت: تجربه حضور در جنگ نشان داد اگر مردم وارد نکرده بودیم موفقیت حاصل نمی‌شد.

احسان راستی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین فرایند تبلیغات و اطلاع‌رسانی پنجمین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی انجام شد، افزود: تعداد 2 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که آثار در 5بخش مورد داوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع آثار رسیده تعداد 29 اثر برگزیده شد که مورد تقدیر قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه استان دیار علویان است، گفت: نخستین حکومت شیعیان در همه گردنه‌های سخت سرزمین عاشورایی زیستند.

روح‌الله سلگی با اشاره به اینکه علویان یک مکتب و رویداد فرهنگی و اعتقادی است که در دل مردم جوانه زد و سینه‌به‌سینه منتقل شد، اضافه کرد: نام مازندران را در طول تاریخ با عنوان تشیع می‌شناسیم.

سلگی استفاده از ابزار جنگ نرم؛ یعنی رسانه را برای تبیین جنگ سخت را از اقدامات دشمن اعلام کرد که در طول سال‌های گذشته اجرا کرده است و گفت: آن چه که سبب شد تا در 8 سال دفاع مقدس با دست‌خالی از سرزمین و مکتب خودمان دفاع کنیم عاشورا هست، شعاری که امام حسین (ع) برای دنیا و حیات اعلام کرد مملو از آزادگی و جزئی از عقیده است.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه دشمنان درصدد تضعیف روحیه و الگوی ما هستند، افزود: هر کسی که وطن‌پرست باشد ولو طرف‌دار انقلاب نباشد این روزهایی که جوانان برای دفاع از نوامیس جنگیدند را فراموش نمی‌کنند.

سلگی با اشاره به دریافت جایزه صلح نوبل که به دو نفر از بانوان ایرانی اهدا شده است، گفت: چرا این افراد در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کردند.

در ادامه گروه سرود آوای سپاهان به هنرنمایی پرداخت.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مازندران در بسیاری از صحنه‌های ملی و دفاع مقدس سرآمد بوده است، گفت: در پنجمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در حدود 2 هزار اثر پذیرفته شد که بخش دانش آموزی را از آن جدا کردند.

نبی سهرابی با اشاره به اینکه تعداد 169 اثر توسط دانش آموزان به شجنواره ارسال شد، افزود: تعداد 193 اثر نیز از سوی پیشکسوتان و بیش از 1هزار اثر نیز توسط سایر اقشار ارسال شد که در مجموع بین 400اثر تعداد 29اثر برگزیده شد.

وی ورود جوانان به عرصه دفاع مقدس را از اهداف جشنواره اعلام کرد و گفت: گسترش شبکه‌های مجازی در دهه پنجم انقلاب اسلامی سبب تغییر سبک زندگی شد و بنیاد وظیفه دارد در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس وارد فضای مجازی شود.

سهرابی گفتمان‌سازی در فرهنگ دفاع مقدس را مهم‌ترین دستاورد ورود به فضای مجازی عنوان کرد و افزود: لازم است ابتدا از اقدامات سیاسی و جناحی پرهیز کنیم و در ادامه به‌صورت یکپارچه و متحد ارزش‌های دفاع مقدس را جهانی کنیم و در اختیار دیگران قرار دهیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شیوه‌های سنتی و قدیمی تأثیرگذاری ندارد، گفت: خصوصیت فضای مجازی مهارت و به‌روز بودن است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در جهت نشر فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی است و می‌توان با استفاده از این فضا رخدادها را جهانی کرد، ادامه داد:فضای مجازی فضای تهدیدها و فرصت‌ها است، اگر شناخت کافی و بهره‌مندی از فضای مجازی را خوب یادگرفتنم و از این فضا به‌خوبی استفاده کردیم فضای مجازی توان موج‌سازی دارد.

سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر کنترل فضای مجازی به دست دشمن است، گفت: لازم است تا این جشنواره را در سال‌های آینده با ابتکار و خلاقیت برگزار کنیم.

وی افزود: در دوره کنونی تولید هر فیلم باید طوری باشد که بتوانیم در فضای مجازی آن را بارگزاری کنیم ..

در این جشنواره از ۲۹ برگزیده در بخش‌های پایگاه‌های اطلاع رسانی و پیام‌رسان‌ها، پویا نمایی، نرم افزار‌های کاربردی، محصولات صوتی و تصویری، پیام‌های مجازی تجلیل شد.